totti Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Jeg sliter fælt med sv.kvalme 24/7 !! Verst på natten og morningen men pågår hele dagen/kvelden. Kaster kun opp veske, så kroppen klarer å holde på maten, men jeg makter jo ingenting. Blir så frustrert siden jeg har en aktiv sønn på 5 år. Kjøpte meg akupunkturarmbånd i dag, men er fortsatt kvalm. Så råd mottas med et desperat tusen takk.
Gjest nåharjeglystpåno3 Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Henger meg på her, kvalme er grusomt! Akupunktur hjalp meg sist, og kvalme dempende, Afipran sørget for at jeg beholdt maten (men også kvalmen). Det tærer voldsomt på psyken min, hater å være kvalm! Er bare 6+4, så lang vei å gå. Var kvalm helt ut begge forrige gangene, men spyinga avtok etter uke 25-30. Vanskelig å holde motet oppe nå synes jeg. Og hater at jeg synes synd på meg selv!
Limani Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Pyridoksin, dette er vitamin B6 som man får reseptfritt på apoteket. Vanlig å ta mot svangerskapskvalme og helt trygt siden det er et vannløselig vitamin. Hjalp meg allerede etter 2-3 dager!
Gjest nåharjeglystpåno3 Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Pyridoksin, dette er vitamin B6 som man får reseptfritt på apoteket. Vanlig å ta mot svangerskapskvalme og helt trygt siden det er et vannløselig vitamin. Hjalp meg allerede etter 2-3 dager! Hvor mye tok du per dag?
totti Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2015 Off stakkers deg som har hatt det helt ut tidligere. Sist ga det seg etterhvert men er helt forferdelig når det og er om natten. Blir jo minimalt med søvn og kjæresten min vet jo ikke hva han skal gjøre. Blir dårlig av å snakke, bli tatt på osv. Vil bare isolere meg Er og student så får jo ikke dratt på forelesningene. I dag skal jeg på kveldsvakt. Håper det vil gå fint :/
Gjest nåharjeglystpåno3 Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Off stakkers deg som har hatt det helt ut tidligere. Sist ga det seg etterhvert men er helt forferdelig når det og er om natten. Blir jo minimalt med søvn og kjæresten min vet jo ikke hva han skal gjøre. Blir dårlig av å snakke, bli tatt på osv. Vil bare isolere meg Er og student så får jo ikke dratt på forelesningene. I dag skal jeg på kveldsvakt. Håper det vil gå fint :/ Uff, det høres fælt ut. Jeg har vært "heldig", for selv om det varte fra uke 6 ut svangerskapet begge gangene, så har jeg hatt litt "fri" på natt. Når jeg lå stille på kaldt rom var jeg ikke så kvalm, og spydde sjelden fra jeg la meg til jeg stod opp (da spydde jeg jo med en gang). Derfor var jeg oppe 3 ganger per natt og spiste og drakk, for da visste jeg at jeg slapp å spy det opp igjen! Slitsomt, men verdt det, siden jeg da fikk i meg litt næring og verdifull væske! Kunne få i meg nesten 1 liter væske per natt, og da var det ikke så krise at ikke noe ble holdt nede på dagen. Ellers føler jeg det er mer enn kvalme som du sier, litt sånn ME aktig. Ikke bare kvalm, men var for alle inntrykk, lys, lukt og lyd og også berøring. Ville helst bare ligge isolert og i fred! Alt annet gjorde meg sliten! Orket ikke lese eller se på TV, og da går tiden saaaaakte...
Limani Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 En tablett morgen og en kveld, 40 mg pr tablet :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Trekk ingerfærrot i vann. Drikk en kopp før du står opp. Anonymous poster hash: 751f1...587
Gjest nåharjeglystpåno3 Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 En tablett morgen og en kveld, 40 mg pr tablet :-) Ok, mine er 5 mg bare, og en multipille som har 25 mg pluss masse annet. Vet ikke om jeg kan ta flere per dag av det andre som er i. Jeg fant noen som inneholder 250 mg, blir det for mye igjen? Kan det være skadelig?
Limani Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Alt for store doser er nok ikke bra, da klarer ikke kroppen å skille ut det overflødige. Dra på apoteket og kjøp en boks med 40 mg heller :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå