Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er i 17. uke, og har de siste ukene opplevd endel stikking i skjeden og nederst i magen. Det er ikke vondt, men litt ubehagelig/plagsomt. Har ikke opplevd blødninger eller lignende. Er det flere enn meg som opplever eller har opplevd det? Hva tror dere dette kan være? Ligamentsmerter? 

Mistenker eventuelt urinveisinfeksjon, men har ingen symptomer på det, utenom denne stikkingen.. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144193926-stikking-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du førstegangs?

Jeg hadde masse stikkinger når jeg gikk med førstemann. Det dro skikkelig til innimellom, og spesielt når jeg rørte på meg eller gikk tur. Dritvondt! Jeg fikk egentlig aldri noen forklaring på hva det var, men da jeg gikk gravid med nr to, hadde jeg det mye mindre. Nå, med nr tre, har jeg ennå ikke hatt noen, så jeg vil tippe det har noe med strekking og tøying av diverse bånd og sener å gjøre. Muligens ligamentsmerter, som du skriver.

Hør med jordmor eller lege neste gang du er der, da vel. :)

Det samme har jeg!! Er 17+0 og fikk disse vondtene først i går. Merker det spesielt godt når jeg går (da spesielt nederst i magen), men stikkinger lengre nede kjennes nesten hele tiden. Kan ikke huske at jeg hadde dette forrige svangerskap, men man glemmer jo fort disse plagsomme svangerskapssymptomene.. Håper det er helt vanlig :) Skal til jm i morgen, og tenkte å spørre henne om det er grunn til bekymring.  

Annonse

Hei! 

Jeg er i 17. uke, og har de siste ukene opplevd endel stikking i skjeden og nederst i magen. Det er ikke vondt, men litt ubehagelig/plagsomt. Har ikke opplevd blødninger eller lignende. Er det flere enn meg som opplever eller har opplevd det? Hva tror dere dette kan være? Ligamentsmerter? 

Mistenker eventuelt urinveisinfeksjon, men har ingen symptomer på det, utenom denne stikkingen.. 

Da har jeg vært hos jm, og der ble det testet for UVI, men det var det ikke. Hun var sikker på at det var ligamentsmerter når jeg fortalte symptomene. Ikke noe farlig med andre ord :) Så håper det samme gjelder for deg :)

Hei!

Da har jeg vært hos jm, og der ble det testet for UVI, men det var det ikke. Hun var sikker på at det var ligamentsmerter når jeg fortalte symptomene. Ikke noe farlig med andre ord :) Så håper det samme gjelder for deg :)

Godt du har fått undersøkt urinen, og at jordmor sier det er ligamentsmerter - da jobber livmora di akkurat slik den skal :)

Anonymous poster hash: 81374...90c

Er 15 uker og har hatt stikkinger i lysken siden i går. Kommer som et lyn, selv om jeg sitter i ro. Var hos legen i dag for å utelukke uvi, mest sannsynlig bare strekk i ligamentene sa hun. Kom så plutselig.

Kom veldig plutselig hos meg og! Faktisk når jeg gikk over veien på grønn mann rett utenfor jobben min :) Merker det sterkere når jeg går enn når jeg sitter.

Er 15 uker og har hatt stikkinger i lysken siden i går. Kommer som et lyn, selv om jeg sitter i ro. Var hos legen i dag for å utelukke uvi, mest sannsynlig bare strekk i ligamentene sa hun. Kom så plutselig.

Kom veldig plutselig hos meg og! Faktisk når jeg gikk over veien på grønn mann rett utenfor jobben min :) Merker det sterkere når jeg går enn når jeg sitter.

Her kommer det like gjerne når jeg sitter i ro, det var derfor jeg ble så usikker på om det var det. Men var ikke noe utslag på uvi, og hjertelyden var helt fin :)

Her kommer det like gjerne når jeg sitter i ro, det var derfor jeg ble så usikker på om det var det. Men var ikke noe utslag på uvi, og hjertelyden var helt fin :)

Jeg kjenner det også når jeg er i ro, men det er vondere når jeg går. Det føles som å ha sting nederst i magen, litt på sidene, og jeg må gå saaaakte. Det var faktisk helt nydelig å høre hjertelyden i dag :) Jeg klarer liksom ikke slippe bekymringene da jeg kjente disse vondtene - så det passet godt at jeg skulle på min 2. kontroll :)

Annonse

Våknet flere ganger inatt av stikk i skjeden og føler endel murring i korsrygg, livmor. Har stikk i lysken og nedentil, spesielt når jeg beveger meg og bøyer meg. Husker jeg opplevde dette i første svangerskap og, men ikke når det kom. Er 18+5 idag.. Kjenner bevegelse inni der, og har ikke blødd, så regner med at alt er bra, skal på OUL til torsdag..

Anonymous poster hash: 8a4c1...653

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...