Gå til innhold

Slike smoothieposer til hjemmelaget smoothie. Noen med oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en slik siden det blir fryktelig dyrt med ferdigkjøpte når tvillingene spiser minst en om dagen. Tenkte å bruke frukt og grønt. Kokes grønnsakene og de harde fruktene møre før de moses? Og kan jeg bruke banan og fryse ned, eller vil det bli brunt?

Anonymous poster hash: 3c994...8d7

Fortsetter under...

Skrevet

Banan vil nok bli brunt, men det bananen i Ellas Kitchen er også brun

Anonymous poster hash: 0d088...4f9

Skrevet

Ha litt sitron i så det ikke blir brunt, det funker iallefall på eplemos. Jeg moset epler, pærer og banan sammen. Eple og pære. Eple og jordbær. Pærer og blåbær. Banan og jordbær. Brukte ikke slike smoothisposer men små begrer med lokk og de kunne fryses. Men hadde ikke tvillinger heller, sikkert kjekkere da med slike poser så de kan holde selv.

Anonymous poster hash: 8356c...6e0

Skrevet

Jeg har også brukt slike poser. Har brukt f.eks. banan, mango, ananas og druer eller bringebær/jordbær, blåbær og banan. Har ikke prøvd så mye grønnsaker. Tenkte å prøve med noe eple eller pære med noe annet, men ikke kommet så langt enda. Bruker alltid litt vann/eplejuice og yoghurt eller biola oppi.

Banan kan deles opp og fryses ja, har ikke blitt brune her.

Se i frysedisken på butikken, der har de ferdige frosne smoothieblandinger, kan i det minste få noen tips til hva du kan ha i. Tips til ingredienser får man også ved å se på de ferdigsmoothiene de selger 😊

Anonymous poster hash: 61e47...2f4

Skrevet

Lagde forresten grønnsaksmoser og. Fant ut at most potet blir til gummi så ikke frys det. Du kan mose det duvil av grønnsaker men ikke så mye løk eller annet som kan gi luftsmerter. I begynnelsen gi f.eks mos av gulrot og søtpotet. Gulrot og brokkoli. Og etterhver mer smaker i som gulrot, paprika, litt løk, ris, og annet. Du kan bruke krydder men ikke salt. Ha litt rapsolje eller lignende i, er sunt! Etter 6 mnd så kan du ha kjøtt i, f.eks kokt kyllingfilet (er faktisk ganske saftig, men blir jo ukrydret og mangler stekesmaken, de skal ha minst mulig stekt mat før 1 år), laks, biffstrimler, svinestrimler osv. Øk gradvis hvor mye klumper du har i. De skal ha klumper fra 8 mnd for å utvikle tygging, men min fikk brødskiver fra 7 mnd.

Skrevet

Lagde forresten grønnsaksmoser og. Fant ut at most potet blir til gummi så ikke frys det. Du kan mose det duvil av grønnsaker men ikke så mye løk eller annet som kan gi luftsmerter. I begynnelsen gi f.eks mos av gulrot og søtpotet. Gulrot og brokkoli. Og etterhver mer smaker i som gulrot, paprika, litt løk, ris, og annet. Du kan bruke krydder men ikke salt. Ha litt rapsolje eller lignende i, er sunt! Etter 6 mnd så kan du ha kjøtt i, f.eks kokt kyllingfilet (er faktisk ganske saftig, men blir jo ukrydret og mangler stekesmaken, de skal ha minst mulig stekt mat før 1 år), laks, biffstrimler, svinestrimler osv. Øk gradvis hvor mye klumper du har i. De skal ha klumper fra 8 mnd for å utvikle tygging, men min fikk brødskiver fra 7 mnd.

De er ni mnd og spiser middag med biter selv, brød osv. Men disse er så greie å gi de som mellommåltid på farten :)

Annonse

Skrevet

Hvor får man kjøpt smoothieposer?

Skrevet

Kjøpte poser og stasjon på enklere liv

Skrevet

Mine barn er veldig glad i de jeg lager med litt blåbærsaft, jordbær og banan, jeg har gjerne litt lettkokte havregryn i også.

Anonymous poster hash: 64e12...a50
Skrevet

Hvordan rengjør du de posene? Ser det står at de kan vaskes i oppvaskmaskin, men hvordan kan de bli rengjort gjennom de små åpningene? Er det mulig å kjøpe flere slike poser utenom pakken med pose og stasjon?

Anonymous poster hash: c7509...b1a

Skrevet

Hvordan rengjør du de posene? Ser det står at de kan vaskes i oppvaskmaskin, men hvordan kan de bli rengjort gjennom de små åpningene? Er det mulig å kjøpe flere slike poser utenom pakken med pose og stasjon?

Anonymous poster hash: c7509...b1a

Det er zip lock på siden også følger det med et lite "stativ" man har inni for å holde den åpen når den står i maskinen eller til tørk. Jeg har ikke sett om det finnes løse, men vil tro det

Skrevet

Levlogisk.no kjøpte jeg de vi har :-)

Anonymous poster hash: 61e47...2f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...