Gå til innhold

Barnebursdag uten mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi! Trodde det var vanlig med litt mat før kakene jeg.

Her vi bor er det alltid mat som pølse,pannkake eller pizza, som blir servert før kakene.

Da lærte jeg noe nytt i dag også :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er uting å sende ungen i bursdag ulvesulten. I en to timers bursdag er det egentlig ikke nødvendig med mat synes jeg. Kakespising og lek er godt nok!

Anonymous poster hash: 922e8...297

Dette var ikke 2-timersbursdag. Selvsagt forventet jeg mat når vi skulle være der hele ettermiddagen/kvelden.

Anonymous poster hash: 22141...6c6

Skrevet

Opplevd en gang at 8 åringen ikke ble servert mat i barnebursdag. Hadde vært greit å vite på forhånd da han ikke er særlig glad i kaker og ikke av den som kaster seg over godteskåla;-)

Bursdagen varte i 2,5 timer og syns en kan servert annet enn bare kaker og snop da ja.

Anonymous poster hash: a073a...05b

Skrevet

For meg er det en selvfølge med mat i bursdag. Men bør ikke være noe store greier.

Anonymous poster hash: 21acb...b0e

Skrevet

Jeg flyttet til et nytt sted med barna mine, og var vant til at man alltid har litt mat før kake og snop, men da jeg serverte pølser i brød, var det to av ti som spiste. Alle hadde spist før de kom, for her er det ikke vanlig med mat i barnebursdag. Etter det har jeg alltid informert om meny på invitasjonen.

Anonymous poster hash: 477e4...852
Skrevet

Om man inviterer til bursdag en ettermiddag eller helgedag så forventer jeg at det serveres mat. Om det ikke serveres mat, forventer jeg å få beskjed om dette på forhånd. Jeg har opplevd en gang å kommet i barnebursdag hvor det ikke ble servert mat. Barna mine var skrubbsultne og måtte spise seg mette på gele og kake midt i beste middagstid. Det var ikke en hyggelig opplevelse. Anonymous poster hash: 22141...6c6

OMG! Fatalt! Tenk at de ikke innfridde dine forventninger. Krev at din tilbakemelding blir tatt videre med prioritet!! Sånn skal man ikke finne seg i

Anonymous poster hash: f9149...c8b

Skrevet

Her er det vanlig med pølser og kaker. Så jeg hadde blitt paff dersom noen kun hadde godis.

Anonymous poster hash: 081f5...266

Skrevet

Om man inviterer til bursdag en ettermiddag eller helgedag så forventer jeg at det serveres mat. Om det ikke serveres mat, forventer jeg å få beskjed om dette på forhånd. Jeg har opplevd en gang å kommet i barnebursdag hvor det ikke ble servert mat. Barna mine var skrubbsultne og måtte spise seg mette på gele og kake midt i beste middagstid. Det var ikke en hyggelig opplevelse. Anonymous poster hash: 22141...6c6

OMG! Fatalt! Tenk at de ikke innfridde dine forventninger. Krev at din tilbakemelding blir tatt videre med prioritet!! Sånn skal man ikke finne seg i

SKREKKELIG ;)

Anonymous poster hash: ea0fb...dcf

Skrevet

Her er det vanlig med pølser og kaker. Så jeg hadde blitt paff dersom noen kun hadde godis.

Anonymous poster hash: 081f5...266

Flere nevner pannekaker da.. For min del kunne jeg like gjerne spist kake :P

Skrevet

Er fra Sunnmøre, og fra min egen oppvekst er jeg vant med pizza eller pølser før kaker og snacks. Har videreført det for egne barn.

Anonymous poster hash: a97d4...a65

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Hvis man tror man skal spise i bursdagen så er det jo ikke vanlig å være stappmett når man møter opp. De fleste er ihvertfall LITT sulte når de kommer ;)

Men det hadde jo ikke vært noe problem om det ikke blir matservering så lenge man er klar over det på forhånd. Da spiser man jo før man kommer...

Jeg har tenkt flere ganger selv at det eneste man egentlig rekker i en bursdag er å spise, spise og spise :P

Her er det vanlig med 25 gjester +/-, og det tar litt tid å pakke opp gaver og å servere to runder med pølser (f.eks). Da får de kanskje bare lekt en halv time før det er kaker, og så er bursdagen over :P

Sånn sett får de jo mer tid å leke sammen om det kun serveres kaker :)

Skrevet

Som du kanskje har lest tidligere i tråden er det stor overvekt av svar som viser at det er mest vanlig å servere noe å spise annet en kaker og snop. Jeg har hatt barn i mange år og har kun opplevd to ganger at det ikke har blitt servert mat. Og det er ikke bare jeg av foreldrene som reagerte på at det ikke informeres om det på forhånd når det i 99.9% av tilfellene blir servert mat i bursdager i området. Jeg bryr meg ikke om de ikke får mat så lenge jeg vet om det å dermed kan gi mine barn mat før bursdagen. 

Skrevet

Som du kanskje har lest tidligere i tråden er det stor overvekt av svar som viser at det er mest vanlig å servere noe å spise annet en kaker og snop. Jeg har hatt barn i mange år og har kun opplevd to ganger at det ikke har blitt servert mat. Og det er ikke bare jeg av foreldrene som reagerte på at det ikke informeres om det på forhånd når det i 99.9% av tilfellene blir servert mat i bursdager i området. Jeg bryr meg ikke om de ikke får mat så lenge jeg vet om det å dermed kan gi mine barn mat før bursdagen.

Og nettopp fordi det er så sjelden at dette skjer .. Så overlever man det også uten videre dramatikk :) er nå min mening!

Skrevet

Barna mine spiser middag/mat før bursdager.

Har aldri sendt et sultent barn i bursdag fordi her er det vanlig med kake, gele, godteri og brus.

Ingen serverer pølser eller pizza så lenge det er hjemmebursdag.

Er det servert mat skrives det på innbydelsen.

Så vidt jeg husker så var det helt likt når jeg vokste opp.

Anonymous poster hash: afa2f...caa

Har jeg aldri opplevd med mine egne barn. De er 9 og 7 så de har vært i mange bursdager. Og har alder vært i en bursdag i hele oppveksten min som ikke har servert pølser eller pizza.

Anonymous poster hash: 02039...a4a

Samme her. Har aldri opplevd og ikke få matservering i bursdag!
Skrevet

Det kan være av flere grunner. Kanskje de ikke har råd, kanskje barnet måtte velge mellom pølser og godteri(til deg som mente det var så billig med pølser). Barn snakker mer om godteposen enn pølsene som ble servert. Kanskje de ikke har overskudd til å gjøre mer enn å lage godteposer. Kanskje de rett og slett vil gjøre det enkelt og tenker at så lenge de informerer om dette, vil nok ingen barn omkomme av sult pga de 2-3 timene de er der. MÅ virkelig barna deres ha mat hver 2. time? 

Anonymous poster hash: df033...178
Skrevet

Og nettopp fordi det er så sjelden at dette skjer .. Så overlever man det også uten videre dramatikk :) er nå min mening!

Klart man overlever. Det var heller ikke poenget.

Skrevet

Det kan være av flere grunner. Kanskje de ikke har råd, kanskje barnet måtte velge mellom pølser og godteri(til deg som mente det var så billig med pølser). Barn snakker mer om godteposen enn pølsene som ble servert. Kanskje de ikke har overskudd til å gjøre mer enn å lage godteposer. Kanskje de rett og slett vil gjøre det enkelt og tenker at så lenge de informerer om dette, vil nok ingen barn omkomme av sult pga de 2-3 timene de er der. MÅ virkelig barna deres ha mat hver 2. time? 

Det er selvsagt ok siden de har informert om det på forhånd. I mine tilfeller har vi ikke blitt informert og har derfor ikke spist før vi kom for å slippe å være uhøflige å ikke spise noe i bursdagen. Forrige gang det skjedde var ikke min datter opptatt av at hun fikk godtepose, det første hun sa når hun ble hentet var at hun var sulten. Det gikk mer en 2 timer mellom måltidene den dagen, det gikk 6 timer mellom midt i middagstiden når kroppen er vant til å få mat. 

Skrevet

Har bare opplevd at det serveres mat i bursdag jeg og. Men, hadde nok ikke tilta dersom jeg hadde opplevd at det ikke ble servert annet enn kaker. Det kan være mange grunner til det. Og snakker man "dårlig" om dette foran egne barn, kan det lett bli en greie som videreformidles til bursdagsbarnet, og det er ikke veldig hyggelig. Ingen dør av å spise kake til lunsj, middag eller hva det måtte være, et par ganger i livet altså 😉 Ser ikke poenget med å bli helt sjokkert over at det ikke blir servert mat..da har man ikke så mange andre store bekymringer her i livet!

Anonymous poster hash: 7e481...db6

Skrevet

Det er selvsagt ok siden de har informert om det på forhånd. I mine tilfeller har vi ikke blitt informert og har derfor ikke spist før vi kom for å slippe å være uhøflige å ikke spise noe i bursdagen. Forrige gang det skjedde var ikke min datter opptatt av at hun fikk godtepose, det første hun sa når hun ble hentet var at hun var sulten. Det gikk mer en 2 timer mellom måltidene den dagen, det gikk 6 timer mellom midt i middagstiden når kroppen er vant til å få mat. 

Så la være å dra når dere blir invitert. Ikke alle kan gjøre likt og da er det bedre å bli hjemme å kunne spise hva og når man vil.

Skrevet

Så la være å dra når dere blir invitert. Ikke alle kan gjøre likt og da er det bedre å bli hjemme å kunne spise hva og når man vil.

Jeg er ikke HI, så jeg skal uansett ikke levere noen av mine barn i den bursdagen. Poenget mitt er at det er helt ok om det informeres om på forhånd. I mine opplevde tilfeller har de ikke det.

Skrevet (endret)

Vil tro det koster mere å leie lokale enn å servere mat.. Så tipper det er slik de velger å feire bare. Ikke noe med at de ikke har råd. Kanskje det var slik barnet lnsket bursdagen sin?

Vant med mat i barneselskaper selv, men hadde ikke fått hakeslepp om det en gang ikke var. Jenta mi får alltid ei skive før et barneselskap bare sånn just in case.. At det er så sjokkerende som noen skriver kan jeg ikke forstå 😂

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Skrevet

Det kan jo også være at lokalet de skal være i ikke egner seg til matservering, selv ikke pølser. 

Jeg har aldri opplevd bursdag uten mat, men hadde det blitt opplyst på forhånd, hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Vi har valgt å droppe godteposer, ikke fordi vi ikke har penger til det, men fordi jeg syns det er unødvendig at barna får med godteri hjem etter en bursdag. Vi har heller skåler med godteri stående på bordet. Kun et av barna som i det hele tatt har kommentert noe om det og vi har etterhvert hatt en del bursdager.

Anonymous poster hash: c3b54...08b
Skrevet

Kanskje de er redde for all hetsingen de får fra foreldre med barn på sære dietter og lignende, bedre å ikke la de få mat. 

Anonymous poster hash: 6874d...285
Skrevet

Vil tro det koster mere å leie lokale enn å servere mat.. Så tipper det er slik de velger å feire bare. Ikke noe med at de ikke har råd. Kanskje det var slik barnet lnsket bursdagen sin?

Vant med mat i barneselskaper selv, men hadde ikke fått hakeslepp om det en gang ikke var. Jenta mi får alltid ei skive før et barneselskap bare sånn just in case.. At det er så sjokkerende som noen skriver kan jeg ikke forstå

De eneste som synes det er sjokkerende er de som skulle gjøre seg morsomme på min bekostning.

Skrevet

Oj aldri hørt om før at det er barnebursdager uten mat som pizza eller pølser. Og hva man serverer har jo blitt diskutert her i massevis av tråder. Tar middag/lunsj i en bursdag som en selvfølge.

Anonymous poster hash: acf27...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...