Gå til innhold

Barnebursdag uten mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er invitert i en disko-bursdag i et leid lokale på en hverdag. De får kun godtepose og brus. Ingen mat og ingen kake.

Jeg syntes det var noe underlig. Hva syntes du? Hvorfor gjør de det slik?

Anonymous poster hash: 7c118...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig råd eller sånn de feirer bursdag.

Jeg serverer ikke mat i barnebursdag. Har en kake, godtepose og en brus til alle.

Dagen er lagt opp til aktiviteter istedet. Ungene koser seg og ingen etterspør noe mer.

Anonymous poster hash: afa2f...caa

Skrevet

Jeg serverer ikke mat i barnebursdag. Har en kake, godtepose og en brus til alle.

Dagen er lagt opp til aktiviteter istedet. Ungene koser seg og ingen etterspør noe mer.

Ok. Jeg har 3 barn og de har vært i uendelig mange bursdager. Aldri opplevd at de ikke har servert mat før. Kan hende de har dårlig råd ja, og det kan jo ikke barnet noe for stakkars.

Skrevet

Ok. Jeg har 3 barn og de har vært i uendelig mange bursdager. Aldri opplevd at de ikke har servert mat før. Kan hende de har dårlig råd ja, og det kan jo ikke barnet noe for stakkars.

Nei, kanskje de heller skulle droppe bursdagen for barnet sitt da?

Anonymous poster hash: f0c32...48e

Skrevet

Om man inviterer til bursdag en ettermiddag eller helgedag så forventer jeg at det serveres mat. Om det ikke serveres mat, forventer jeg å få beskjed om dette på forhånd. Jeg har opplevd en gang å kommet i barnebursdag hvor det ikke ble servert mat. Barna mine var skrubbsultne og måtte spise seg mette på gele og kake midt i beste middagstid. Det var ikke en hyggelig opplevelse.

Anonymous poster hash: 22141...6c6
Skrevet

Sønnen min er invitert i en disko-bursdag i et leid lokale på en hverdag. De får kun godtepose og brus. Ingen mat og ingen kake.

Jeg syntes det var noe underlig. Hva syntes du? Hvorfor gjør de det slik?

Om det er penger det står på så ville jeg heller byttet ut brus med saft og godteposen med popcorn å heller bruke pengene på en pakke pølser og pølsebrød. Man får en pakke pølser for samme pris som to halvlitere med brus.

Skrevet

Ehhh serverer alle full middag? Her er det vanlig kun med kake og godteri. Men hadde det ikke vært kake heller hadde jeg reagert/ tenkt det var smålig. Men holder i massevis med en kake mener jeg ;-)

Skrevet

Ehhh serverer alle full middag? Her er det vanlig kun med kake og godteri. Men hadde det ikke vært kake heller hadde jeg reagert/ tenkt det var smålig. Men holder i massevis med en kake mener jeg ;-)

Ikke full middag, men ja alle her serverer noe mat før det er kaker og godt.

Pølser, pizza, pannekaker eller lignende.

Anonymous poster hash: 683a1...035

Skrevet

Full middag? Ja, jeg forventer faktisk at det serveres mat om bursdagen arrangeres feks fra kl 16.30-18.30 på en hverdag, eller feks fra kl 12-14 eller 16-18 på en helgedag. Da er det vanlig å spise mat. Pølser er helt greit, jeg forventer ikke indrefilet.

Skrevet

Spørs hvor lista for full middag ligger. Her tror jeg aldri noen av mine tre har vært bedt i en bursdag hvor det ikke har blitt servert pølser, pizza, kjøttboller, taco eller noe lignende. 

Skrevet

Barna mine spiser middag/mat før bursdager.

Har aldri sendt et sultent barn i bursdag fordi her er det vanlig med kake, gele, godteri og brus.

Ingen serverer pølser eller pizza så lenge det er hjemmebursdag.

Er det servert mat skrives det på innbydelsen.

Så vidt jeg husker så var det helt likt når jeg vokste opp.

Skrevet

Jeg opplevde for første gang i helgen at min datter kom hjem fra en bursdag og sa forsiktig til meg at hun ikke hadde fått noe mat. Det har verken vi eller henne opplevd før. Ja det er vanlig å servere mat i bursdager og hvis det av en eller annen grunn ikke blir gjort så skulle jeg ønske det ble skrevet i invitasjonen.

Når man ikke får beskjed og forventet at barnet får mat så er ikke barnet matet før bursdagen. Kake og godteri på relativt tom mage er ikke noe jeg syns noe om.

Skrevet

Barna mine spiser middag/mat før bursdager.

Har aldri sendt et sultent barn i bursdag fordi her er det vanlig med kake, gele, godteri og brus.

Ingen serverer pølser eller pizza så lenge det er hjemmebursdag.

Er det servert mat skrives det på innbydelsen.

Så vidt jeg husker så var det helt likt når jeg vokste opp.

Har jeg aldri opplevd med mine egne barn. De er 9 og 7 så de har vært i mange bursdager. Og har alder vært i en bursdag i hele oppveksten min som ikke har servert pølser eller pizza.

Anonymous poster hash: 02039...a4a

Skrevet

Får litt sjokk av å lese at det for noen ikke er vanlig med mat i bursdager...trodde faktisk det var en selvfølge. Har aldri hørt om noe annet. Kan det ha noe med hvor i landet man bor? Selv er jeg fra østlandet, Oslo-området.

Skrevet

Da hadde jeg laget gele, ofte på tilbud til 10 kr pakken. Fp pølser koster jo ingenting og fp pølsebrød koster vel under 10 kr. å så hadde jeg satt noen boller med micropopcorn på bordet ( koster vel 11 kr for en 3 pakkning ) Kan dessuten helt fint servere saft istedenfor brus. Så om en dropper godteposer og brus så har en straks råd til mat...

Skrevet

Om man inviterer til bursdag en ettermiddag eller helgedag så forventer jeg at det serveres mat. Om det ikke serveres mat, forventer jeg å få beskjed om dette på forhånd. Jeg har opplevd en gang å kommet i barnebursdag hvor det ikke ble servert mat. Barna mine var skrubbsultne og måtte spise seg mette på gele og kake midt i beste middagstid. Det var ikke en hyggelig opplevelse.

Det tror jeg nevner unge overlever med glans en dag i livet;)

Anonymous poster hash: ea0fb...dcf

Skrevet

Får litt sjokk av å lese at det for noen ikke er vanlig med mat i bursdager...trodde faktisk det var en selvfølge. Har aldri hørt om noe annet. Kan det ha noe med hvor i landet man bor? Selv er jeg fra østlandet, Oslo-området.

Bergen her. Jeg kommer fra et lite sted på landet, men husker ikke sikkert om vi fikk mat eller ikke den gangen. Jeg tror mange tradisjoner er annerledes på landet en i byer. I byen er det vanlig med feks vertinnegave når man blir invitert på middag, eller at man tar med seg en flaske vin til vertskapet. Vertinnegave hadde jeg aldri hørt om før jeg flyttet til byen, og når man ble invitert på fest tok man bare med til eget bruk, ikke til verten.

Skrevet

Enhver*

Mener at dette absolutt ikke er krise!!!

Skrevet

Klart de overlever, men vi hadde ikke spist på mange timer, så vi var veldig sultne. Jeg synes det er en uting å gi barn mat rett før bursdag fordi de da bare sitter å pirker i maten som blir servert i selskapet. vi gikk hjem mye tidligere en vi hadde tenkt fordi vi var sultne. Man blir ikke mett på gele og sjokoladekake når man er vant til å spise middag på den tiden av dagen.

Skrevet

Godt mulig, jeg var vant til at det bare ble servert kaker og godteri frem til vi flyttet fra en by på østlandet til en bygd på vestlandet da jeg var 10. Der var det mat først i alle selskaper.

Anonymous poster hash: 69749...b63

Skrevet

Her har alle mat i bursdag.

Vi hadde barnebursdag i forrige uke, og da hadde vi først taco, og senere kake, smågodt og chips.

Anonymous poster hash: 5b68a...825

Skrevet

Vær fleksibel og ikke gjør noe nummer ut av at det ikke serveres mat, det må da være lov å gjøre som man vil, særlig med tanke på økonomi.

Barna bryr seg sannsynligvis ikke om det, særlig hvis de voksne ikke snakker om det. Foreldre må bare sørge for at barna ha spist før bursdagen.

Anonymous poster hash: d3337...9f5
Skrevet

Jeg synes det er uting å sende ungen i bursdag ulvesulten. I en to timers bursdag er det egentlig ikke nødvendig med mat synes jeg. Kakespising og lek er godt nok!

Anonymous poster hash: 922e8...297

Skrevet

Vi server alltid noe mat i bursdagene, pølser, hamburger, pizza og taco har vært gjengangere.

I tillegg kommer kake og godteposer. Gele er også en hit ,

Popcorn, potetgull på bordene :)

Skrevet

Jeg synes det er uting å sende ungen i bursdag ulvesulten. I en to timers bursdag er det egentlig ikke nødvendig med mat synes jeg. Kakespising og lek er godt nok!

Anonymous poster hash: 922e8...297

Men når det er normal konsensus å servere mat i bursdager så må man i så fall gi beskjed om at det ikke blir servert mat. Er jo heller ikke hyggelig for vertskapet om alle barna kom Mette til bursdagen hvis man har brukt ettermiddagen på å lage pizzaer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...