Gå til innhold

New York-tur med tenåringer og 11-åring. Hvor bør vi bo, hva bør vi gjøre? Kom med masse tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært der før, men det var kun med voksne, og da blir det jo litt annerledes.

Håper noen New York-kjennere har gode råd og anbefalinger å komme med!

Anonymous poster hash: 97ae1...178
Skrevet

Båttur rundt Manhattan

Toppen av Empire State, eller alt. Rocjefeller

En musical, kanskje Lionking

Toys'r'us på Times Square

FAO Schwatz

Der er ofte filminnspilling et sted, søk nettet og se om d kan være noe

Mange flotte, spennende museum

Central Park

Frihetsgudinnen

Sightseeingbuss, hop on hop off

Helikoptertur

Gå tur på The Highline

Grand Central må sees

Spørs jo litt på hvilken type ungene dine er :)

Skrevet

Oj, her var det mange bra tips - takk!

Alle liker å shoppe, så det blir uansett en del av turen. Men New York er jo bare så uendelig mye mer - jeg tror veldig mye av det du foreslår kan falle i smak. de liker også veldig godt å gå restauranter.

Andre?

Trenger også tips til kule spisesteder og til fine hoteller/områder å bo i.

HI

Skrevet

Må nevne Ellen's stardust på times square, her synger servitørene :D jeg syns det var veldig gøy, men ikke sikkert det faller i smak hos alle. Dere må nesten vurdere det selv :) servitørene er ihvertfall skuespillere, sangere osv hvor noen har vært innom Broadway og andre er på god vei mot drømmen sin :)

Skrevet

Spørs hva mat dere foretrekker, men besøk Little Italy, Chinatown o.l.

Et veldig koselig sted er www.stonestreettavernnyc.com

....ellers kan du google f.x. theme restaurants new york city - så får du opp masse forskjelluge restauranter i forskjellige tema, mye kult :)

Ville bodd i Midtown, da kan man fint spasere til mye: Central Park, Times Square, Rockefeller, Fifth Avenue, etc

Men d er jo veldig greit å komme seg rundt på undergrunnen også.

Ta sightseeingbuss første dagen, så får dere et inntrykk av hvor ting er :)

Ground Zero er jo også verdt et besøk.

Åh, jeg EEEEEEEELSKER New York!!!

Anonymous poster hash: 87892...ff2

Skrevet

Dersom tenåringene er jenter må man jo på Victoria's Secret, rett ved siden av Macy's, som man også må ha en tur innom ;)

Skrevet

Like bortenfor Victoria's ligger UniClo (tror jeg navnet var), billige, litt spesielle, kjempesøte klær! 15åringen min (jente) eeeelsket den butikken! Samme med Urban Outfitters :)

Skrevet

..og GÅ over Brooklyn Bridge :)

Skrevet

Å, nå gleder vi oss! Det er jenter, ja, så Victorias secret blir nok litt rikere etter dette besøket. Sjekker også ut Midtown, høres ut som en bra beliggenhet for oss.

hi

Skrevet

Søren, så misunnelig jeg er... :P

Vi skal neste sommer til NY først og LA etterpå (nesteldste skal gå på Highschool nord for LA da, dvs vi skal til graduation) :D

Så vi reiser med eldst på 22 + en gutt på da 13 og en jente på da 5 *joy* :)

Skrevet

Søren, så misunnelig jeg er... :P

Vi skal neste sommer til NY først og LA etterpå (nesteldste skal gå på Highschool nord for LA da, dvs vi skal til graduation) :D

Så vi reiser med eldst på 22 + en gutt på da 13 og en jente på da 5 *joy* :)

, da trenger du virkelig ikke å være misunnelig - dere skal jo på enda bedre tur til sommeren!

Skrevet

http://www.newyorkbilletter.no/sightseeing/woodbury-outlet-shopping/?gclid=CLqgg6mposMCFQvItAodZy4ANg&reloaded=1

Dere burde dra dit

Ellers så vil jeg anbefale TJ Max , 21 Century og Marshalls som butikker man burde stoppe innom. Masse merkeklær/vesker/sko til utrolige priser

Jeg elsker NY! Fantastisk by.

God tur.

Ja! Der var vi da jeg var i NY på voksentur! Men da leide vi bil. Hvordan kommer man seg dit hvis ikke? Var bra du minnet meg på dette, for jeg husket ikke helt hva det het.

hi

Skrevet

Hvis dåre drar på shopping på Macy`s, så husk å stikke innom kundesenteret for å få rabattkort først. Det er for alle utenlandske kunder, så ta med passet. Det er ikke altid de spør etter det, men greit å være på den sikre siden. Dere får 10% avslag på alt dere kjøper, også salgsvarer. Kundesenteret finner dere på en liten "halvetasje" over kosmetikkavdelingen i første etasje i varehuset. 

Ellers: Hvis dere liker texmex, og vil ha god "fastfood" en dag, så stikk innom en Chipotle-restaurant. De selger helt fantastisk god texmex-fastfood. Alle råvarene er økologiske, og du setter sammen din egen burrito (feks). Anbefaler å ta med chilantro rice, black beans og å betale ekstra for å få guacamolen deres, den er fantastisk god. Beste fastfooden som er å få i USA, spør du meg. 

Jeg har et par andre anbefalinger når det gjelder texmex, men må tenke litt på hva de restaurantene heter, for det husker jeg ikke nå i farta. 

Hvis dere blir lei amerikansk frokost, anbefaler jeg å stikke innom en "Le Pain Quotidien". Det er en belgisk bakerikjede som selger fantastisk godt brød og bakervarer. Man kan enten kjøpe store smørbrød med mye godt pålegg, franske/belgiske bakervarer ala pain au chocolat, varme frokost- og lunsjretter eller en brødkurv. Når man bestiller en brødkurv får man en stor kurv full av masse forskjellige typer brødskiver, og så et stativ med forskjellig belgisk sjokoladepålegg og syltetøy til. Man kan også bestille små fat/skåler med annet pålegg/tilbehør hvis man ønsker. 

Liker dere cupcakes og slikt, så er jo et besøk på Magnolia bakery verdt turen. De har også et utsalg i kjelleren på Central Station, så man kan også stikke innom der å kjøpe med seg cupcakes til å ha på hotellet. :D

Når vi har vært i USA de siste årene har vi ofte bodd på et av hotellene i Sheraton sin "billigkjede", Fourpoints by Sheraton. De er ikke superbillige, men helt ok pris og bra, nordisk standard. De finnes flere steder i byen. 

Jeg ville for øvrig sjekket hotels.com før dere booker, det hender de har nettilbud der. 

Ellers kan det være en ide å sjekke ut airbnb.com for steder å bo også. Her kan man være heldig å finne skikkelig snasne leiligheter å leie for en mye billigere penge enn å ta inn på hotell. Vi holdt på å leie en leilighet i en skyskraper med tilgang til basseng på taket en gang, men mannen min feiget ut. Heheheh... Absolutt verdt å sjekke altså! 

Skrevet

Musikal på Broadway er en opplevelse. Det er også en opplevelse å få med seg et sportsarrangement. Sjekk hva som er av ishockey, basket eller amerikansk fotball når dere er der. (Vær obs på at amerikansk fotball tar lang tid).

Sykle i central park.

dra opp i toppen av

Empire state building og top of the rocks (lurt å gå opp i en på dagtid og en på kveldstid).

Båttur rundt Manhattan og/eller til øya der frihetsgudinnen er.

Anonymous poster hash: 8c78b...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...