Gå til innhold

Tørr hud i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, ser skikkelig lekker ut for tiden :sur:  Tørr og rød over kinnene og nesa, og bittesmå kviser på kinnene. Hvordan i huleste kan man både ha tørr hud og kviser samtidig??

Hvor går man for å få tips om kremer som kan hjelpe? Parfymeri? Apotek? Hudpleier?

Anonymous poster hash: db03e...1cb
Skrevet

Jeg bruker spenol mot tørr hud og zinksalve på kviser.

Anonymous poster hash: 27ca9...15f

Skrevet

Fordi hudtilstanden din forandrer seg. Hydrogen er du født med. Så en fet hydrogen med akne kan ha en dehydrert hudtilstand.

Du trenger nok mer fukt i huden. Drikk mye vann og finn riktig hudpleieserie. Evt få en hudanalyse først.

Apoteket har mange gode produkter ☺

Anonymous poster hash: 70964...b91

Skrevet

Fordi hudtilstanden din forandrer seg. Hydrogen er du født med. Så en fet hydrogen med akne kan ha en dehydrert hudtilstand.

Du trenger nok mer fukt i huden. Drikk mye vann og finn riktig hudpleieserie. Evt få en hudanalyse først.

Apoteket har mange gode produkter ☺

Hydrogen = hudtype

Skrevet

Mildison for å få bort utslettet og aderma exomega for tørrheten og samtidig utslettet.

Anonymous poster hash: 87430...3f8

Skrevet

Jeg har fet underhudstype og tørr hud ytterst. Kanskje du har det samme? Jeg er så rosa og flassete i ansiktet for tiden, men har likevel kviser. 

Alt av kremer har til nå forverret kvisetilstanden, og gitt meg blank hud (ser svett ut, grøss). Men så har dattera mi atopisk eksem, og hun bruker pattesalve. Jeg prøvde den i ansiktet mitt, og den er GENIAL! Jeg ser bedre ut enn noen gang. Jeg har også Aderma Exomega til datteren, den er veldig fet, og den er veldig fin å bruke i kulden, i hennes ansikt. I mitt gir den samme effekt som alle andre kremer - jeg ser direkte svett og ustelt ut. Og jeg går mer kviser.

Heia pattesalve!

Anonymous poster hash: cfc82...320
Skrevet

Sliter med det samme og det eneste som ikke gir meg mer utslett/nupper er burts bees.

Skrevet

Kviser i kombinasjon med tørr hud kan være en psykisk reaksjon, ofte kommer en hudreaksjon som det noen måneder etter man har vært gjennom en eller annen påkjenning i livet. Da hjelper ingen kremer annet enn å roe.

For meg høres det ut som du trenger produkter med fukt for sensitiv hud. Jeg ville valgt en lett renselotion, deretter et fuktighetsserum og en fuktbasert (ikke fettbasert) fuktighetskrem. Du kan få hjelp både i apotek, parfymeri og hudpleiesalong, ingen er bedre eller dårligere enn noen annen. Alle disse kanalene selger gode produkter. Du må bare møte på noen som kan faget sitt.

Anonymous poster hash: 600a7...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...