Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Jeg er sykepleier og får forespørsler om å sette sprøyter (B-12, allergi osv) på venner/familie. Hva tenker dere om dette? Selv har jeg ikke problemer med å sette sprøyter på jobb, men kjenner jeg kvier meg for å sette i private sammenhenger. Selvom det er sjeldent det blir komplikasjoner, vet man jo aldri... Og da er det jo uheldig om det skjer på "fritiden". Anonymous poster hash: b758b...9d0
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Jeg er ikke sykepleier, men setter sprøyter på fritiden. Hjelper min oldemor med medisiner da sykepleien er ikke eksisterende. B 12 sprøyter på min venninne. Anonymous poster hash: 8c993...e55
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Har satt en p-sprøyte. Sa nei til allergisprøyte. Liker ikke å gjøreset i orivatsammenheng. Ja og så har jeg satt fragmin på min far. Anonymous poster hash: 7cbce...c41
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Synes p-sprøyte er skummelt jeg da! Føler litt på ansvaret dersom den mot all formodning ikke skulle virke som den skal! Anonymous poster hash: b758b...9d0
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Hadde ikke brydd meg om B-12. Andre sprøyter hadde jeg trolig sagt nei til. Anonymous poster hash: 70bcc...bdc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Min mor er sykepleier og bruker å hjelpe en nabo som er sauebonde med å sette sprøyter på sauene, første gang han spurte om hjelp fikk hun litt sjokk siden det ikke akkurat var hennes "fagfelt". Ellers vet jeg at hun hjalp et nabobarn med å sette hormonsprøyer for vekst, disse hormonsprøytene skulle settes ganske ofte og legen mente at barnet skulle sette sprøytene selv(!) Anonymous poster hash: 93760...38c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Jeg blir også spurt om det og jeg liker det ikke! Jeg sier nei til slikt! Ble bedt om å sette 50 E insulatard på kvelden på ei som ikke liker å stikke seg selv. Og jeg syntes ikke det var greit! Jeg måtte dobbelsjekke mange ganger om hun var sikker på at det virkelig skulle være så mye på kvelden. Anonymous poster hash: 51ee8...f72
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Det håper jeg da ikke, sykepleiere klarer IKKE å sette sprøyter ordentlig Anonymous poster hash: c4a83...831
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #9 Skrevet 18. januar 2015 Det håper jeg da ikke, sykepleiere klarer IKKE å sette sprøyter ordentlig Anonymous poster hash: c4a83...831 Dagens 😂😂😂 Anonymous poster hash: 70bcc...bdc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #10 Skrevet 18. januar 2015 Veninnen min jobbet i hjemmesykepleien og setter både p-sprøyte og B12 på meg. Vet at hun setter på andre venner også. Hun er flinkere enn de som jobber på legekontoret. Treffer aldri feil og ikke blir det blåmerker heller. De gangene jeg har satt disse sprøyter på legekontoret så har det gjort veldig vondt rundt stikkstedet i lang tid også. Har flere ganger også fått digre og vonde blåmerker. Legen spurte en gang hvem som satte disse på meg siden jeg hadde sluttet å komme til dem. Fortalte hvem (veninnen min er også pasient hos samme lege og de kjenner hverandre jobbmessig også) og legen sa det var helt greit. Anonymous poster hash: cf3e3...e5f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #11 Skrevet 18. januar 2015 Det håper jeg da ikke, sykepleiere klarer IKKE å sette sprøyter ordentlig Anonymous poster hash: c4a83...831 Hahaha!! Hvem kan det da, om ikke sykepleiere kan?😂 Anonymous poster hash: 3ae2e...86e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #12 Skrevet 18. januar 2015 Nå er jeg helsesekretær da, men har jo opplæring i sette injeksjoner, både sc og im og har satt b 13 på familie og venner og 1 p-sprøyte. Disse har da fått satt dette mange ganger, ville ikke satt det på de om det var første gang, de skal helst overvåkes da. Vaksiner setter jeg ikke da disse skal observeres i 20 min og man skal ha adrenalin klart i tilfelle. Anonymous poster hash: c124d...c47
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #13 Skrevet 18. januar 2015 Helsesekretæren over her, mente b12 injeksjon.... Anonymous poster hash: c124d...c47
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. januar 2015 #14 Skrevet 18. januar 2015 Nå er jeg ikke sykepleier, men helsesekretær, og ja, jeg kan sette b-12 på andre. Har satt hepatitt på mannen, men utover det gjør jeg det ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #15 Skrevet 18. januar 2015 Jeg er vernepleier og setter p sprøyter og B12 sprøyter på venner som bruker dette. Ser ikke problemet da også folk som ikke har sånn utdanning kan sette disse sprøytene med opplæring. Anonymous poster hash: 9a944...06f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #16 Skrevet 18. januar 2015 Har satt p-sprøyte og Afipran im på ei med hyperemisis (var selvsagt ordinert fra lege og jeg hjalp henne så hj.spl ikke trengte å komme den dagen). Har også satt ei sprøyte på en slektning med juvenil artritt. Husker ikke i farten hva det var, men det var et medikament hun fikk hyppig og jeg hjalp henne så de skulle slippe å dra til sykehuset den dagen. Er ikke noe glad i å gjøre slikt på fritiden, mest fordi jeg føler jeg blir så klønete når jeg gjør sånt ute av min "naturlige" jobbsituasjon. Men jeg gjør det når noen ber meg. Anonymous poster hash: b2bce...254
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #17 Skrevet 18. januar 2015 Det håper jeg da ikke, sykepleiere klarer IKKE å sette sprøyter ordentlig Anonymous poster hash: c4a83...831 Ikke så glup du eller😬😬😬 Anonymous poster hash: e6538...df5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #18 Skrevet 18. januar 2015 Har satt B 12 , p-sprøyte og hepatitt vaksine- men liker ikke å gjøre dette utenom jobben... Anonymous poster hash: a8a85...36e
Gjest Skrevet 18. januar 2015 #19 Skrevet 18. januar 2015 Nå er jeg helsesekretær da, men har jo opplæring i sette injeksjoner, både sc og im og har satt b 13 på familie og venner og 1 p-sprøyte. Disse har da fått satt dette mange ganger, ville ikke satt det på de om det var første gang, de skal helst overvåkes da. Vaksiner setter jeg ikke da disse skal observeres i 20 min og man skal ha adrenalin klart i tilfelle. Anonymous poster hash: c124d...c47 Samme her Satt t.o.m P sprøyte og B12 på meg selv i perioder. Cluet var å klare å aspirere sprøytene.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. januar 2015 #20 Skrevet 18. januar 2015 Nå er jeg helsesekretær da, men har jo opplæring i sette injeksjoner, både sc og im og har satt b 13 på familie og venner og 1 p-sprøyte. Disse har da fått satt dette mange ganger, ville ikke satt det på de om det var første gang, de skal helst overvåkes da. Vaksiner setter jeg ikke da disse skal observeres i 20 min og man skal ha adrenalin klart i tilfelle. Anonymous poster hash: c124d...c47 Samme her Satt t.o.m P sprøyte og B12 på meg selv i perioder. Cluet var å klare å aspirere sprøytene. Wow! Det hadde jeg aldri turt. Men så hater jeg sprøyter da. .. på meg selv. ..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #21 Skrevet 18. januar 2015 Jeg har ett par venninner som setter p-sprøyte på meg. Har aldri tenkt at de ikke liker å bli spurt om det.. Alt man lærer på dib! Anonymous poster hash: 6f280...23d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #22 Skrevet 18. januar 2015 Ja, jeg setter b12, p-sprøyter og allergisprøyter på privaten. Den allergisprøyten sa legen man ikke måtte ha adrenalin klart. Anonymous poster hash: c3501...4a3
Gjest Skrevet 18. januar 2015 #23 Skrevet 18. januar 2015 Nå er jeg helsesekretær da, men har jo opplæring i sette injeksjoner, både sc og im og har satt b 13 på familie og venner og 1 p-sprøyte. Disse har da fått satt dette mange ganger, ville ikke satt det på de om det var første gang, de skal helst overvåkes da. Vaksiner setter jeg ikke da disse skal observeres i 20 min og man skal ha adrenalin klart i tilfelle. Anonymous poster hash: c124d...c47 Samme her Satt t.o.m P sprøyte og B12 på meg selv i perioder. Cluet var å klare å aspirere sprøytene. Wow! Det hadde jeg aldri turt. Men så hater jeg sprøyter da. .. på meg selv. .. Hehe elsker selvpining jeg skjønner du. Neida, jeg bryr meg bare ikke om sprøyter og fikk grundig opplæring på hvordan jeg skulle sette på meg selv.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #24 Skrevet 18. januar 2015 Ser det er flere enn meg som synes det er ukomfortabelt utenom jobb da, så da var det ikke bare meg som er "rar" 😉 HI Anonymous poster hash: b758b...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå