Gå til innhold

Dere som temper....

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat startet og Tempe. Temper dere hele tiden eller temper dere fra siste tr dag til påvist el?

Jeg bruker FF og fått påvist EL for en uke siden men usikker på om jeg fortsatt skal Tempe...

Og tidlig denne søndags morgen må jeg jo bare dele dette med dere. :-) pus og jeg har en myk start med reprise på fødeavdelingen <3

qovcr7.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144193544-dere-som-temper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prøver1984

God morgen :)

I begynnelsen tempet jeg hele pp fra første tr dag til ny tr hehe, men det ble for intenst..

Også gikk jeg over til å tempe sporadisk frem til cd8-9 og frem til jeg hadde fått påvist el, altså 3dpo i ff..

Å tempe hele dpo-land gjorde meg veldig stresset så gjorde det kun når jeg skulle opp normalt...

Bortsett fra denne pp som jeg tempet jeg hele dpo-land pga tempene mine var så rare og artige hehe..

Også temper jeg iallefall siste dagene i dpo-land for å se når heksa kommer..

Men det skal sies at det er fort gjort og bli avhengig av tempingen hehe.. Det er jeg :P

Okei, ser nå utifra svaret at jeg mer eller mindre temper hele pp 😂

Her tilbringes søndags morgen og dagen på jobb :)

Koselig med pus og tv kos da :)

Ah 😄 Hehe ja kos med pus og tv. Har puser ikker Barn, men er oppe kl 7 på en søndag uansett da en blir vekt av de. De vil ha mat også vil de ut :) hehe men tenker at det og Tempe fra tr til ff påviser el er ok. Alt annet stresser meg litt kjenner jeg. Ikke tisse før temp er tatt. Passe på at Kl ikke viker for mye... Jah..går det greit og ikke Tempe hele pp?

Ha en fin dag på jobb

Okei, ser nå utifra svaret at jeg mer eller mindre temper hele pp 😂

Her tilbringes søndags morgen og dagen på jobb :)

Koselig med pus og tv kos da :)

Ah 😄 Hehe ja kos med pus og tv. Har puser ikker Barn, men er oppe kl 7 på en søndag uansett da en blir vekt av de. De vil ha mat også vil de ut :) hehe men tenker at det og Tempe fra tr til ff påviser el er ok. Alt annet stresser meg litt kjenner jeg. Ikke tisse før temp er tatt. Passe på at Kl ikke viker for mye... Jah..går det greit og ikke Tempe hele pp?

Ha en fin dag på jobb

Første tiden du temper kan det være lurt å tempe hele pp. Sånn at FF blir kjent med syklusen din :)

Anonymous poster hash: eb316...861

Jeg har tempa hele perioden (hver dag) det drøye halvåret jeg brukte babycompen til først prevensjon, og etterpå til prosjekt spire. Det er anbefalt å tempe flest mulig dager gjennom syklusen for å få best mulig grunnlag til å kartlegge eggløsning, spesielt om du har en litt ujevn syklus.

Annonse

Håper noen kan forklare meg dette, for jeg skjønner det ikke helt. Hvorfor "må" man ha oversikt over syklusen? 😊 Er det ikke bare å ha seg annenhver dag fra mensen til neste forventet mens, da burde den vel sitte etterhvert? (Med mindre det feiler en noe slik at en ikke kan bli gravid på vanlig måte).

Har litt på følelsen at den tempinga stresser litt mer for enkelte enn den gjør nytte for seg? Kan det stemme? Ser at flere av dere skriver i andre tråder at det er litt stress å komme på det hver eneste morgen, og at man blir unødvendig stresset av temp-dipper midt i dpo-land ol. Er det ikke nettopp dette stresset man bør unngå om man vil bli gravid? Jeg bare lurer😊 Dere som ikke har kontroll på syklusene deres og ikke blir stresset av å tempe skjønner jeg, men dere som vet ca når eggløsning er og når ikm er, hvorfor legge ekstra stress på seg selv? Jeg mener, når man er prøver så har man jo sex ofte nok til at det ikke gjør noe om eggløsning kommer er par dager før/etter? Hva gjør det da om man ikke 110% sikkert vet når ikm er? Enten får man mensen eller en positiv test. Er det ikke bedre å leve i en stressfri (så mye som mulig) hverdag, hvor man ikke "overtenker" det å bli gravid?

Misforstå meg rett, jeg prøver ikke å kritisere dere som temper, jeg prøver bare å forstå hvorfor😊 Jeg tenker masse på det å bli gravid hver dag, så for meg hadde det å skulle teste etter eggløsning og tempe i tillegg gjort meg superstresset. Men det er bare meg😊

Lykke til til alle, tempere eller ei, en dag sitter spiren deres👏😊

Anonymous poster hash: cbeb9...e95

Håper noen kan forklare meg dette, for jeg skjønner det ikke helt. Hvorfor "må" man ha oversikt over syklusen? 😊 Er det ikke bare å ha seg annenhver dag fra mensen til neste forventet mens, da burde den vel sitte etterhvert? (Med mindre det feiler en noe slik at en ikke kan bli gravid på vanlig måte).

Har litt på følelsen at den tempinga stresser litt mer for enkelte enn den gjør nytte for seg? Kan det stemme? Ser at flere av dere skriver i andre tråder at det er litt stress å komme på det hver eneste morgen, og at man blir unødvendig stresset av temp-dipper midt i dpo-land ol. Er det ikke nettopp dette stresset man bør unngå om man vil bli gravid? Jeg bare lurer😊 Dere som ikke har kontroll på syklusene deres og ikke blir stresset av å tempe skjønner jeg, men dere som vet ca når eggløsning er og når ikm er, hvorfor legge ekstra stress på seg selv? Jeg mener, når man er prøver så har man jo sex ofte nok til at det ikke gjør noe om eggløsning kommer er par dager før/etter? Hva gjør det da om man ikke 110% sikkert vet når ikm er? Enten får man mensen eller en positiv test. Er det ikke bedre å leve i en stressfri (så mye som mulig) hverdag, hvor man ikke "overtenker" det å bli gravid?

Misforstå meg rett, jeg prøver ikke å kritisere dere som temper, jeg prøver bare å forstå hvorfor😊 Jeg tenker masse på det å bli gravid hver dag, så for meg hadde det å skulle teste etter eggløsning og tempe i tillegg gjort meg superstresset. Men det er bare meg😊

Kan godt hende du har rett. Men er ikke alle som kan/ klarer og ha seg annenhver dag. Derfor kan det være lettere og Tempe

Forstår poenget ditt. For min del begynte jeg for å få oversikt over en uregelmessig syklus, og for å sjekke om jeg hadde eggløsning i det hele tatt. Jeg syns det var en veldig fin måte å bli kjent med kroppen på, men det er nok veldig individuelt hvordan det oppleves. Det føltes også godt å vite at man hadde "truffet bra" ift eggløsning, da kunne vi ikke ha gjort noe annerledes dersom det ikke klaffet :)

Men, vet at flere bruker det for å styre hyppigheten på samleie. Ha seg annenhver dag/ hver dag når de vet el nærmer seg og så roe ned når de der på tempen at el har vært. Men, det er klart at om du er superregelmessig og vet at el alltid kommer den 14. Dagen så er det litt unødvendig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...