Gå til innhold

Overtidskontroll ullevål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde også det var 7 dager, ja, men jeg tilhører et annet sykehus og det er muligens (desverre) fortsatt ulik praksis på ulike steder. Sjekk i fødselsveilederen, eller ring på mandag og prøv å mas deg til en time på dag 7. Dra bekymret-gravid-kortet! ;) Uansett, masse lykke til!

Jeg skal føde på Bærum og der er det 11 dager over. MEN fikk også beskjed om at de alltid gjorde en vurdering.

Sist fikk jeg time 9 dager over fordi 7 dager over var helg.

I 2008 var overtidskontrollen 14 dager over. og jeg var inne 12 dager over fordi vi mistenkte  blodpropp.

Hadde på dag 7 over i 2011...på Ullevål. Denne gangen sa de jeg ikke skulle gå mye over pga stort barn sist, så rart at jeg har fått kontroll først på dag 10 over...da er det jo mer eller mindre igangsettingstid! Jeg ringer de i morgen og forsøker å få en time, kanskje de kan rive litt i meg så denne ungen kommer ut:-)

Hadde på dag 7 over i 2011...på Ullevål. Denne gangen sa de jeg ikke skulle gå mye over pga stort barn sist, så rart at jeg har fått kontroll først på dag 10 over...da er det jo mer eller mindre igangsettingstid! Jeg ringer de i morgen og forsøker å få en time, kanskje de kan rive litt i meg så denne ungen kommer ut:-)

Ring, de kan ha blingsa eller tatt beslutning  pga helg. 

Lykke til med litt røsking :)

Annonse

Da jeg skulle ha minste så sa de til meg på sykehuset at jeg kunne risikere å gå SEKSTEN dager over termin, siden de hadde 14 dager over som fasit, og det kom på en lørdag. Heldigvis var ungen smart nok til å komme på termindagen. Men synes sånt er hårreisende. Er nasjonale retningslinjer max 11 dager så er det max 11 dager. Hva enkelte leger synes på sykehuset eller hva de sparer på interesserer meg som fødende null. Dette var forresten for under 2 år siden.

Anonymous poster hash: d273c...b2e

Iom at den første kontrollen egentlig var på torsdag, fryktet jeg at de kom til å avvente igangsetting til over helgen, men med kontrollen morgen har jeg litt flere dager å "gå på". Meeeen, får bare håpe det starter av seg selv før det kommer så langt! Nr 3 er visst en luring som det sies😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...