Gå til innhold

Hvordan har folk råd å kjøpe hus til 5-6 og flere millioner etter det med helt vanlige jobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kollega som også er sykepleier og hennes mann er regnskapsrådgiver i kommunen, tjener sikkert like mye som meg og min mann men ikke sjans i havet at vi har råd å kjøpe oss hus til 6,3 millioner slik som de gjorde i høst. Betaler folk kun rentene eller har de bare prioritert å kjøpe en dyr bolig? De skal på ferie til Aruba så vil ikke si det er lavpris reise heller. 3 unger har de også.

Anonymous poster hash: c8fb2...f33
Skrevet

Arv? Tidligere heldige investeringer?

Forstår ikke at folk er så nysgjerrige på andre, jeg.

Anonymous poster hash: 96573...6e4
Skrevet

Kanskje de har spart og gjort noen gode invisteringer/ salg av bolig? Arvet litt penger?

Utleie?

Anonymous poster hash: f37a0...0c0

Skrevet

Vi har også vanlig inntekt, men tjent påtidligere leilighetssslg, og betalt ned lån fortere enn nødvendig. ( betslt 4-5000kr mere på lånet i mnd i flere år)

Sånnt blir det penger av på sikt:p

Anonymous poster hash: f37a0...0c0

Skrevet

Jeg var fornuftig som ung og sparte opp 250.000 tidlig. Vært heldig med gode investeringer. Mannen har gjort noe av det samme. Vi har en solid egenkapital. Med lav lånegrad får man bedre rente og kan betale ned fortere. Vi er også fremdeles svært fornuftige, og bytter ut kaffe latte, Spotify og annet forbruk i reiser a la Aruba. Det er i stor grad snakk om prioriteringer. Vi tjener 700.000 ca til sammen, har hus til 7,5 mill. Ingen arv i bildet.

Anonymous poster hash: 180dd...9b7

Skrevet

I vårt tilfelle hadde vi kvar vår bustad frå før, som me selde med milliongevinst på begge.  Ein kan og vere heldige å arve eller få forskot på arv, vere flinke å spare, ha inntekter frå aksesal osv

Skrevet

Tjent på å kjøpe leilighet tidlig. Har leilighet til 5,2 mill, men ikke mer enn 2,8 i lån.

Anonymous poster hash: 879c7...437

Skrevet

Vi har ikke arvet eller fått hjelp av foreldre, men begynte tidlig med å bygge opp kapitalen vår.

Første huset vi kjøpte var et litt slitent lite hus med utleieleilighet. Leieinntektene pusset vi opp med og solgte med god fortjeneste.

Boligprisene har jo økt betraktelig siste 10 årene også.

I dag som vi er 40 år sitter vi med et hus som er verdt flere millioner mer enn vi har i gjeld på det selv om vi har en samlet inntekt på bare 700.000 kr i året.

Anonymous poster hash: d7508...62a

Skrevet

Vi kjøpte hus til 5.850.000. Kun mannen jobber. Jeg hadde egenkapital på 3.250.000 og mannen hadde egenkapital på 1.200.000.

Anonymous poster hash: 1472e...f4e

Skrevet

Vi bygde et hus som nå har en verdi til 6 mill. Vi tjener nesten ingenting siden jeg er phdstudent: ca. 800.000

Huset bygde jeg og mannen selv, i tillegg har vi tjent noen millioner på å investere i bolig i by for så å selge igjen, så vi har ikke all verdens med lån.

Anonymous poster hash: 9910e...c9c

Skrevet

Nå er jeg enslig mor, men har ca 1,3 mill i egenkapital, og eier min egen bolig. Har inntekt på nesten 500 000. Møter jeg en mann, som har lignende egenkapital og inntekt, så vil jo vi ha råd til å kjøpe hus mellom 5-6 mill. Selv om vi bare har da vanlige jobber, og inntekt. Men her vi bor, får man et fint hus til 4 mill. Så hadde aldri kjøpt et så dyrt hus.

Anonymous poster hash: be0ea...c77
Skrevet

Jeg hadde oppspart midler fra jeg var 13 år. Min første jobb var å selge søndags VG. Og alle pengegaver jeg fikk gjennom årene, satt jeg rett i banken. Brukte minimalt av penger. I istedenfor å feste og brukte penger til shopping, benyttet jeg enhver anledning til å jobbe ekstra. Da jeg var ferdig utdannet i 2004, fikk jeg fast jobb relatert til min utdannelse, og kjøpte så en 3-roms leilighet i Trondheim uten hjelp fra noen. 4 år etter kjøpte jeg et hus med utleie leilighet på ca 6,6 mill i lag med min kjære. Salget av leiligheten min og våres egne oppsparte midler, hadde vi den tid kun 2,9 mill. Lønna vår var heller ikke å noe skryte av da....

Anonymous poster hash: 47f59...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...