Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Feks fra Kremmerhuset. De har jo noen lag med plastikk rundt seg når man kjøper dem. Jeg har alltid pleid å fjerne begge lagene. Da siger jo lysene utover/henger litt i kantene etter hvert som de brenner lenger ned. Er det egentlig meningen man skal beholde et lag med plast rundt, slik at de holder fasongen bedre? Har alltid tenkt det kan være brannfarlig. Anonymous poster hash: 39465...9e6
Magehus Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Vet ikke med Kremmerhuset, men kjøpte lys fra Lene Bjerre idag og de skal brennes med plasten på, sa damen i butikken. På lyset står det at man skal fjerne plasten før det brennes, men hun stod på sitt og sa det skal være på, og at det skal klippes ned etterhvert som det blir kant over stearinen. Brant med plast idag, men er usikker på om jeg fortsetter med det.
Soon to be mum Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Vet ikke med Kremmerhuset, men kjøpte lys fra Lene Bjerre idag og de skal brennes med plasten på, sa damen i butikken. På lyset står det at man skal fjerne plasten før det brennes, men hun stod på sitt og sa det skal være på, og at det skal klippes ned etterhvert som det blir kant over stearinen. Brant med plast idag, men er usikker på om jeg fortsetter med det. Jeg har også reagert på det der. Men har en haug med tanter, søskenbarn og andre slektninger som elsker de lysene, og alle brenner dem med plasten på. Har fått et par slike lys i gave, og er veldig usikker på det å brenne dem med plasten på selv må jeg innrømme. Det høres ikke helt trygt ut, spesielt ikke når det står på lysene at man ikke skal gjøre det...
Magehus Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Vet ikke med Kremmerhuset, men kjøpte lys fra Lene Bjerre idag og de skal brennes med plasten på, sa damen i butikken. På lyset står det at man skal fjerne plasten før det brennes, men hun stod på sitt og sa det skal være på, og at det skal klippes ned etterhvert som det blir kant over stearinen. Brant med plast idag, men er usikker på om jeg fortsetter med det. Jeg har også reagert på det der. Men har en haug med tanter, søskenbarn og andre slektninger som elsker de lysene, og alle brenner dem med plasten på. Har fått et par slike lys i gave, og er veldig usikker på det å brenne dem med plasten på selv må jeg innrømme. Det høres ikke helt trygt ut, spesielt ikke når det står på lysene at man ikke skal gjøre det... En venninne av meg kuttet de med skarp tapetkniv rett over dette velourbåbdet (?). Har ikke hørt hvordan det gikk ved brenning. Har heller et rennende stearinlys enn potensiell brann, så kanskje vi kollektivt skal slå et slag for plastkutting?🙊
Soon to be mum Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Vet ikke med Kremmerhuset, men kjøpte lys fra Lene Bjerre idag og de skal brennes med plasten på, sa damen i butikken. På lyset står det at man skal fjerne plasten før det brennes, men hun stod på sitt og sa det skal være på, og at det skal klippes ned etterhvert som det blir kant over stearinen. Brant med plast idag, men er usikker på om jeg fortsetter med det. Jeg har også reagert på det der. Men har en haug med tanter, søskenbarn og andre slektninger som elsker de lysene, og alle brenner dem med plasten på. Har fått et par slike lys i gave, og er veldig usikker på det å brenne dem med plasten på selv må jeg innrømme. Det høres ikke helt trygt ut, spesielt ikke når det står på lysene at man ikke skal gjøre det... Dette står for øvrig på Lene Bjerre sine egne nettsider (www.lenebjerre.com): Lene Bjerre fører et stort udvalg af rustikke bloklys, som fås i fire størrelser og et væld af farver. Vores bloklys med rustik finish kan bruges alene eller i smuk kombination med vores klassiske basic stearinlys med glat overflade. Alle vores bloklys er pakket ind i klar blank folie og pyntet med et fint bånd af sølv og velour. Båndet har tape bagpå, og inden du tager dit stearinlys i brug, bør du nænsomt tage båndet af bloklyset, fjerne folien og sætte båndet på bloklyset igen. Læs mere om sikkerhed og behandling af stearinlys på siden Produktinformation.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Kubbelys holder seg som regel fine om en brenner dem på "riktig " måte. Klipp veken så den aldri er lengre enn 0,5 cm når du skal tenne på. Da brenner ikke lyset skeivt fordi veken henger mot ene siden. Klem sammen lyset når du har blåst det ut. Jeg handler kubbelysene mine på Nille og får brent dem helt ned uten at de blir skeive. Anonymous poster hash: dd08b...252
Magehus Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Vet ikke med Kremmerhuset, men kjøpte lys fra Lene Bjerre idag og de skal brennes med plasten på, sa damen i butikken. På lyset står det at man skal fjerne plasten før det brennes, men hun stod på sitt og sa det skal være på, og at det skal klippes ned etterhvert som det blir kant over stearinen. Brant med plast idag, men er usikker på om jeg fortsetter med det. Jeg har også reagert på det der. Men har en haug med tanter, søskenbarn og andre slektninger som elsker de lysene, og alle brenner dem med plasten på. Har fått et par slike lys i gave, og er veldig usikker på det å brenne dem med plasten på selv må jeg innrømme. Det høres ikke helt trygt ut, spesielt ikke når det står på lysene at man ikke skal gjøre det... Dette står for øvrig på Lene Bjerre sine egne nettsider (www.lenebjerre.com): Lene Bjerre fører et stort udvalg af rustikke bloklys, som fås i fire størrelser og et væld af farver. Vores bloklys med rustik finish kan bruges alene eller i smuk kombination med vores klassiske basic stearinlys med glat overflade. Alle vores bloklys er pakket ind i klar blank folie og pyntet med et fint bånd af sølv og velour. Båndet har tape bagpå, og inden du tager dit stearinlys i brug, bør du nænsomt tage båndet af bloklyset, fjerne folien og sætte båndet på bloklyset igen. Læs mere om sikkerhed og behandling af stearinlys på siden Produktinformation. God kveld! Da har jeg fulgt Lene Bjerre-oppskriften din og fjernet plasten. Lett som en plett og litt lavere skuldre 😊👏
Soon to be mum Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Vet ikke med Kremmerhuset, men kjøpte lys fra Lene Bjerre idag og de skal brennes med plasten på, sa damen i butikken. På lyset står det at man skal fjerne plasten før det brennes, men hun stod på sitt og sa det skal være på, og at det skal klippes ned etterhvert som det blir kant over stearinen. Brant med plast idag, men er usikker på om jeg fortsetter med det. Jeg har også reagert på det der. Men har en haug med tanter, søskenbarn og andre slektninger som elsker de lysene, og alle brenner dem med plasten på. Har fått et par slike lys i gave, og er veldig usikker på det å brenne dem med plasten på selv må jeg innrømme. Det høres ikke helt trygt ut, spesielt ikke når det står på lysene at man ikke skal gjøre det... Dette står for øvrig på Lene Bjerre sine egne nettsider (www.lenebjerre.com): Lene Bjerre fører et stort udvalg af rustikke bloklys, som fås i fire størrelser og et væld af farver. Vores bloklys med rustik finish kan bruges alene eller i smuk kombination med vores klassiske basic stearinlys med glat overflade. Alle vores bloklys er pakket ind i klar blank folie og pyntet med et fint bånd af sølv og velour. Båndet har tape bagpå, og inden du tager dit stearinlys i brug, bør du nænsomt tage båndet af bloklyset, fjerne folien og sætte båndet på bloklyset igen. Læs mere om sikkerhed og behandling af stearinlys på siden Produktinformation. God kveld! Da har jeg fulgt Lene Bjerre-oppskriften din og fjernet plasten. Lett som en plett og litt lavere skuldre Se på det! Det skal sannelig jeg prøve på mine som står i skapet også. Mindre brannfarlig, OG med pynt på. Vinn-vinn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå