Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #1 Skrevet 17. januar 2015 Vurderer å flytte med mann og barn hit, men er ikke kjent. Noen som har peiling på hvor det er bra å bo? Mtp gode skoler, turområder, lite kriminalitet, barnevennlig osv Anonymous poster hash: 436d7...d3d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #2 Skrevet 17. januar 2015 Mange fine områder i Tysvær ivertfall, men det spørs jo helt på hvordan du/dere har lyst å bo, hvor dere skal jobbe osv 😃 Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #3 Skrevet 17. januar 2015 Generelt mye bra plasser. De fleste byggefelt er fine. I Tysvær bygges det mye på Nappatjørn og Garhaug. I Haugesund er Skåredalen under stor utbygging. Den største barnehagen der har elendig rykte, og mine venner med barn der har dem på venteliste til andre barnehager. Det er en Espira barnehage. Tror de andre Espira-barnehagene i Haugesund og Tysvær har bedre rykte. Bleikemyr i Haugesund er også bra med masse barn. Lykke til Anonymous poster hash: 8a83b...73e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Hvorfor har de dårlig rykte? Jeg bor rett ved den barnehagen :-O Anonymous poster hash: 1c324...fc7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Mange fine områder i Tysvær ivertfall, men det spørs jo helt på hvordan du/dere har lyst å bo, hvor dere skal jobbe osv Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1 For oss er det viktig med fint turområde hvor du kan trille med barnevogn, og at det ikke er milevis til butikken. Ønsker også at tomtene har litt str, slik at vi ikke titter rett inn til naboen. Jobb har vi ikke fått enda, for vi må først se om det finnes en aktuell plass å bo. Begge har høyere utdanning høyere grad, så håper det finnes jobb til oss der. Grunnen vi flytter er at mannen har en datter fra tidligere, og vi ønsker å bo nærmere henne. Men ikke i samme nabolag, da forholdet til eksen ikke er veldig bra. Ønsker ikke invadere, men muliggjør at datteren kan komme når hun ønsker Jeg har hørt at Haugesund kommune ble skikkelig fattig etter Terraskandalen, derfor tenker vi Tysvær. Det er også nærmere Stavanger. Men synes liksom Frakkagjerde og område rundt er lite innbydende.. Anonymous poster hash: 436d7...d3d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Har dere vurdert Sveio? Nabokommunen nord for Haugesund. Det er fine tomter f.eks i Sveioåsen. Her er det flotte turområder (fine trilleveier rundt golfbanen), kort vei til butikk og veldig god bhg. Kan anbefales. Ellers er ikke arbeidsmarkedet i Haugesund det beste for tida, men i Sveio er det også kort vei til Stord. Anonymous poster hash: b1f86...039
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Mange fine områder i Tysvær ivertfall, men det spørs jo helt på hvordan du/dere har lyst å bo, hvor dere skal jobbe osv Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1 For oss er det viktig med fint turområde hvor du kan trille med barnevogn, og at det ikke er milevis til butikken. Ønsker også at tomtene har litt str, slik at vi ikke titter rett inn til naboen. Jobb har vi ikke fått enda, for vi må først se om det finnes en aktuell plass å bo. Begge har høyere utdanning høyere grad, så håper det finnes jobb til oss der. Grunnen vi flytter er at mannen har en datter fra tidligere, og vi ønsker å bo nærmere henne. Men ikke i samme nabolag, da forholdet til eksen ikke er veldig bra. Ønsker ikke invadere, men muliggjør at datteren kan komme når hun ønsker Jeg har hørt at Haugesund kommune ble skikkelig fattig etter Terraskandalen, derfor tenker vi Tysvær. Det er også nærmere Stavanger. Men synes liksom Frakkagjerde og område rundt er lite innbydende.. Anonymous poster hash: 436d7...d3d Må innrømme at Frakkagjerd ikke er verdens fineste plass. SørTysvær/området Slåttevik er veldig god utbygging nå, der er det også veldig fint og god plass til å gå tur. Under en halv time til Haugesund, rett ved T-forbindelsen som gjør det enkelt å komme til både Haugesund og Karmøy. Veldig fin plass! Haugesund er forøverigt en fattig kommune, men usikker hvordan det slår ut siden jeg ikke bor der. Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Jeg bor i Haugesund, og merker ingen forskjell fra før og etter terraskandalen, så aner ikke hva dere henger dere opp i der... Bleikmyr er fint, men har vel et litt dårlig rykte fra gammelt av. Skåredalen og Ramsdalen er veldig fine, med gode turområder i umiddelbar nærhet. Butikker, skoler og barnehager er i gangavstand, og det er gode bussforbindelser. Fjellstemmen / fjellmyr kan også anbefales. Anonymous poster hash: cd727...eed
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #9 Skrevet 18. januar 2015 Hvorfor har de dårlig rykte? Jeg bor rett ved den barnehagen :-O Anonymous poster hash: 1c324...fc7 De har hatt dårlig rykte i mange år. For et par år siden tok de grep og ansatte en person for å rydde opp. Barnehagen fungerte bra. Men nå er det tilbake til at barn til stadighet bytter avdeling og voksne, det er også ganske mange som snakker gebrokkent blant personalet. Rufus, Steinsfjellet og Steinerbarnehagen har bedre rykte. Anonymous poster hash: 8a83b...73e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #10 Skrevet 18. januar 2015 Brakahaug da? Eventuelt Grinde eller Karmøy? Har bodd på Brakahaug selv, og kan anbefale stedet. Syns at Grinde ser fint ut, men kjenner ikke stedet inngående. Og jeg bor sør på Karmøy og har det flott her. Anonymous poster hash: 6152a...989
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #11 Skrevet 18. januar 2015 Jeg bor i Haugesund, og merker ingen forskjell fra før og etter terraskandalen, så aner ikke hva dere henger dere opp i der... Bleikmyr er fint, men har vel et litt dårlig rykte fra gammelt av.Skåredalen og Ramsdalen er veldig fine, med gode turområder i umiddelbar nærhet. Butikker, skoler og barnehager er i gangavstand, og det er gode bussforbindelser. Fjellstemmen / fjellmyr kan også anbefales. Anonymous poster hash: cd727...eed At kommunen har dårlig råd medfører kutt i kommuneplanen, som igjen går utover kommunale bygninger som skoler, idrettsanlegg, satsing på barn og unge.. Anonymous poster hash: 436d7...d3d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #12 Skrevet 18. januar 2015 Mange fine områder i Tysvær ivertfall, men det spørs jo helt på hvordan du/dere har lyst å bo, hvor dere skal jobbe osv Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1 For oss er det viktig med fint turområde hvor du kan trille med barnevogn, og at det ikke er milevis til butikken. Ønsker også at tomtene har litt str, slik at vi ikke titter rett inn til naboen. Jobb har vi ikke fått enda, for vi må først se om det finnes en aktuell plass å bo. Begge har høyere utdanning høyere grad, så håper det finnes jobb til oss der. Grunnen vi flytter er at mannen har en datter fra tidligere, og vi ønsker å bo nærmere henne. Men ikke i samme nabolag, da forholdet til eksen ikke er veldig bra. Ønsker ikke invadere, men muliggjør at datteren kan komme når hun ønsker Jeg har hørt at Haugesund kommune ble skikkelig fattig etter Terraskandalen, derfor tenker vi Tysvær. Det er også nærmere Stavanger. Men synes liksom Frakkagjerde og område rundt er lite innbydende..Anonymous poster hash: 436d7...d3d Må innrømme at Frakkagjerd ikke er verdens fineste plass. SørTysvær/området Slåttevik er veldig god utbygging nå, der er det også veldig fint og god plass til å gå tur. Under en halv time til Haugesund, rett ved T-forbindelsen som gjør det enkelt å komme til både Haugesund og Karmøy. Veldig fin plass! Haugesund er forøverigt en fattig kommune, men usikker hvordan det slår ut siden jeg ikke bor der.Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1 Ja, det er faktisk en ganske grei plass Finnes det matbutikk der? Og en annen veldig viktig ting, er det bokmål på skolen? Synes Grinde også ser fint ut, men de har nynorsk på skole. Så det er uaktuelt! Anonymous poster hash: 436d7...d3d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #13 Skrevet 18. januar 2015 Hvordan er det på Solvang? Er ikke det rett i nærheten av Djupadalen? Anonymous poster hash: 436d7...d3d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #14 Skrevet 18. januar 2015 Mange fine områder i Tysvær ivertfall, men det spørs jo helt på hvordan du/dere har lyst å bo, hvor dere skal jobbe osv Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1 For oss er det viktig med fint turområde hvor du kan trille med barnevogn, og at det ikke er milevis til butikken. Ønsker også at tomtene har litt str, slik at vi ikke titter rett inn til naboen. Jobb har vi ikke fått enda, for vi må først se om det finnes en aktuell plass å bo. Begge har høyere utdanning høyere grad, så håper det finnes jobb til oss der. Grunnen vi flytter er at mannen har en datter fra tidligere, og vi ønsker å bo nærmere henne. Men ikke i samme nabolag, da forholdet til eksen ikke er veldig bra. Ønsker ikke invadere, men muliggjør at datteren kan komme når hun ønsker Jeg har hørt at Haugesund kommune ble skikkelig fattig etter Terraskandalen, derfor tenker vi Tysvær. Det er også nærmere Stavanger. Men synes liksom Frakkagjerde og område rundt er lite innbydende..Anonymous poster hash: 436d7...d3d Må innrømme at Frakkagjerd ikke er verdens fineste plass. SørTysvær/området Slåttevik er veldig god utbygging nå, der er det også veldig fint og god plass til å gå tur. Under en halv time til Haugesund, rett ved T-forbindelsen som gjør det enkelt å komme til både Haugesund og Karmøy. Veldig fin plass! Haugesund er forøverigt en fattig kommune, men usikker hvordan det slår ut siden jeg ikke bor der.Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1 Ja, det er faktisk en ganske grei plass Finnes det matbutikk der? Og en annen veldig viktig ting, er det bokmål på skolen? Synes Grinde også ser fint ut, men de har nynorsk på skole. Så det er uaktuelt! Anonymous poster hash: 436d7...d3d Grinde er veldig fint, har familie der. Det er ikke bare nynorsk på skolen, klassetrinnene er delt i to, så de foreldrene som ønsker bokmål har barna i feks A klassen, og de med nynorsk går i B klassen. Veldig sosialt og fint på Garhaug, hørt bare positivt om Espira barnehagen der også. Anonymous poster hash: 36881...4ee
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #15 Skrevet 18. januar 2015 Hvordan er det på Solvang? Er ikke det rett i nærheten av Djupadalen? Anonymous poster hash: 436d7...d3d Solvang er også fint! Solvang skole skal også være bra etter hva jeg har hørt. Er i nærheten av Djupadalen ja, men Ramsdalen er nærmere. Ramsdalen ligger forøvrig midt mellom Djupadalen og Vangen, begge flotte turområder. Om man vil bo ut mot Frakkagjerdet, Skjold eller Grinde er man vel avhengig av bil. Fine plasser, men ikke særlig sentralt. Da er Karmøy bedre. Enten fastlandssiden, eller inn til Veldetun. Lenger inn og det begynner å bli ganske nitrist. Anonymous poster hash: cd727...eed
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #16 Skrevet 18. januar 2015 Mange fine områder i Tysvær ivertfall, men det spørs jo helt på hvordan du/dere har lyst å bo, hvor dere skal jobbe osv Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1 For oss er det viktig med fint turområde hvor du kan trille med barnevogn, og at det ikke er milevis til butikken. Ønsker også at tomtene har litt str, slik at vi ikke titter rett inn til naboen. Jobb har vi ikke fått enda, for vi må først se om det finnes en aktuell plass å bo. Begge har høyere utdanning høyere grad, så håper det finnes jobb til oss der. Grunnen vi flytter er at mannen har en datter fra tidligere, og vi ønsker å bo nærmere henne. Men ikke i samme nabolag, da forholdet til eksen ikke er veldig bra. Ønsker ikke invadere, men muliggjør at datteren kan komme når hun ønsker Jeg har hørt at Haugesund kommune ble skikkelig fattig etter Terraskandalen, derfor tenker vi Tysvær. Det er også nærmere Stavanger. Men synes liksom Frakkagjerde og område rundt er lite innbydende..Anonymous poster hash: 436d7...d3d Må innrømme at Frakkagjerd ikke er verdens fineste plass. SørTysvær/området Slåttevik er veldig god utbygging nå, der er det også veldig fint og god plass til å gå tur. Under en halv time til Haugesund, rett ved T-forbindelsen som gjør det enkelt å komme til både Haugesund og Karmøy. Veldig fin plass! Haugesund er forøverigt en fattig kommune, men usikker hvordan det slår ut siden jeg ikke bor der.Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1 Ja, det er faktisk en ganske grei plass Finnes det matbutikk der? Og en annen veldig viktig ting, er det bokmål på skolen? Synes Grinde også ser fint ut, men de har nynorsk på skole. Så det er uaktuelt! Anonymous poster hash: 436d7...d3d Det er en liten matbutikk på kaien 😊 Men kommunen har lagt planer for å bygge stort ut i området Slåttevik /Tysværvå, så det er mulighet for at det blir mer senere. Hvilket mål de har på skolen er jeg usikker på, men det går kanskje ann å ta kontakt med kommunen å spørre? Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #17 Skrevet 18. januar 2015 Da hadde jeg satsa på Kolnes som ligger mellom Tysvær og haugesund. Veldig god barneskole, hele 3 barnehager og velge i, idrettsanlegg, turområder, ca 10 min kjøring til Haugesund og 5 min unna Raglamyr og Amanda storsenter. På Kolnes er det blitt popis for småbarnsfamilier og bosette seg. Veldig godt miljø og har heller ikke sett eller hørt om noe kriminalitet Anonymous poster hash: a89b2...161
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #18 Skrevet 18. januar 2015 Hvor er det dere flytter i fra da ? Anonymous poster hash: a89b2...161
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #19 Skrevet 18. januar 2015 Hvor er det dere flytter i fra da ? Anonymous poster hash: a89b2...161 Flytter fra Stavanger, hvor jeg har min familie. Så derfor er vi interessert i et område som man lett kommer seg til ferja Mange gode tips her. Skal jammen meg sjekke ut Slåttevik og Ramsdalen. Kolnes må jeg finne ut hvor ligger.. Og Brakahaug.. Hmm.. Er Haugaledinger lette å bli kjent meg? Jeg har jo null nettverk der.. Anonymous poster hash: 436d7...d3d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #20 Skrevet 18. januar 2015 Hvor er det dere flytter i fra da ? Anonymous poster hash: a89b2...161 Flytter fra Stavanger, hvor jeg har min familie. Så derfor er vi interessert i et område som man lett kommer seg til ferja Mange gode tips her. Skal jammen meg sjekke ut Slåttevik og Ramsdalen. Kolnes må jeg finne ut hvor ligger.. Og Brakahaug.. Hmm.. Er Haugaledinger lette å bli kjent meg? Jeg har jo null nettverk der.. Anonymous poster hash: 436d7...d3d Kun 15 min til ferja fra Slåttevik 😊 Jeg har ivertfall blitt tatt godt imot i området, masse nye venner og eit flott fellesskap 😊 Bor ikke selv i Slåttevik, men ikke så langt unna. Kjenner en del som bor der, og det er iverfall tipptopp folk 😃 Anonymous poster hash: 1a8c3...5c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå