Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 13 eller 14 uker gravid i mitt 2. svangerskap og fikk i går en svak blødning. Denne har forverret seg, og jeg blør nå ganske mye. Som en vanlig menstruasjon. I tillegg har jeg litt (det jeg tror er) nedpress. Jeg har ingen smerter.

For å toppe det hele var jeg hos jordmor i går for å sjekke hjertelyden, den fant hun ikke. Har fått ultralydtime på mandag, så da får jeg vel dommen. Men merker jeg er litt deppa her... Noen med lignende erfaringer? Både gode og dårlige.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144193466-bl%C3%B8dning-i-15-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart de ikke vil ta deg inn.... :(

Leser jo om mange som kan blø ganske mye. Hjertelyden kan være vanskelig og finne enda. Men skjønner du uroer deg... Håper alt står bra til med den lille! :)

Lykke til.

Anonymous poster hash: c4d99...aa2

<3 Huff, føler med deg! 

Jeg ville ha ringt til føden, men det er ulik praksis og kommer an på hvem som tar telefonen

Jeg har opplevd akkurat det samme og det var også helg og blødningene tok seg opp. Jobbet til og med og dro rett på føden etter jobb. Der fikk jeg ul og vi så en liten spire og hjertet slo.  Iflg gynekologen så alt fint ut, men jeg påpekte at hjertet ikke slo så fort.

Desverre  mistet jeg noen timer senere. 

Håper det går bedre med deg <3  Mamma blødde masse med meg og det gikk bra!!

Annonse

Hvordan går det hi?

Anonymous poster hash: 11685...ae5

Tusen takk for svar, alle sammen! Det går greit. Jeg blør fortsatt, men ingen smerter, litt stikking etter en stund når jeg står og går. Og det virker som jeg blør mer når jeg er oppe og går enn når jeg slapper av.

Hvis ikke det forverrer seg utover dagen, venter jeg med å ringe til i morgen. Har jo fått ultralyd i morgen. Dette har vært den lengste helgen noensinne...!

<3 Huff, føler med deg!

Jeg ville ha ringt til føden, men det er ulik praksis og kommer an på hvem som tar telefonen

Jeg har opplevd akkurat det samme og det var også helg og blødningene tok seg opp. Jobbet til og med og dro rett på føden etter jobb. Der fikk jeg ul og vi så en liten spire og hjertet slo. Iflg gynekologen så alt fint ut, men jeg påpekte at hjertet ikke slo så fort.

Desverre mistet jeg noen timer senere.

Håper det går bedre med deg <3 Mamma blødde masse med meg og det gikk bra!!

Trist å lese... Husker du hvor langt du var på vei da dette skjedde med deg? :)

Jeg har hatt lignende blødninger gjennom hele svangerskapet. Er nå i uke 21 og har en vital gutt i magen. Det behøver ikke være farlig selv om det er blødninger.

At du blør mer når du er oppe enn når du ligger/er i ro har nok med gravitasjon å gjøre. Desverre lite å gjøre med når det skjer noe på denne tiden... Kanskje morkaka ligger mot åpningen, kanskje baby sparker i morkaka og forårsaker blødningene. Behøver som sagt ikke være noe farlig!! Lykketil i morra på ultralyd!!!

Annonse

Da har jeg vært på ul. Der fant de bare en tom fostersekk, fosteret har gått til grunne allerede i uke 4/5, likevel har livmoren fortsatt og vokst, og alle tegn har tydet på at jeg har vært gravid. Det er visst det man kaller en missed abortion (ma).

Ekkelt at man skal kunne gå så lenge og tro at man er gravid, helt til uke 15, og så er det ingenting. Men samtidig er det godt å vite at jeg ikke har noe dødt inni meg som skal ut. Heldigvis har jeg allerede en liten gutt, så jeg vet at eg kan føde friske og levende barn 😊

Så utrolig leit å høre hi, god klem til deg <3 jeg har selv opplevd en MA,synes det er grusomt at man går rundt og tror at alt er i orden også er det ikke noe likevel! Beundrer positiviteten din oppi dette og at du har den innstillingen du har mtp at du kan få friske barn :)

Da har jeg vært på ul. Der fant de bare en tom fostersekk, fosteret har gått til grunne allerede i uke 4/5, likevel har livmoren fortsatt og vokst, og alle tegn har tydet på at jeg har vært gravid. Det er visst det man kaller en missed abortion (ma).

Ekkelt at man skal kunne gå så lenge og tro at man er gravid, helt til uke 15, og så er det ingenting. Men samtidig er det godt å vite at jeg ikke har noe dødt inni meg som skal ut. Heldigvis har jeg allerede en liten gutt, så jeg vet at eg kan føde friske og levende barn

Jeg føler så veldig med deg. Jeg opplevde dette i mitt første svangerskap. Jeg fant ut sent at jeg var gravid (uke 12), og i uke 14 lette legen etter hjertelyd... Den ble ikke funnet. Jeg ble engstelig, men han påsto hardnakket at det var normalt og ingenting å bekymre seg for... Han tok derimot en hcg prøve for å roe meg, og den hadde en ok stigning. 

Magen vokste. Brystene vokste og var ømme. Jeg var kvalm og svimmel. Ingen blødninger eller tegn på at noe var galt...

Så kom dagen for ordinær ultralyd. En stor, tom livmor (livmoren hadde vokst som hos deg), en tom fostersekk. Akkurat som deg, hadde embryoet stanset utviklingen i uke 4/5. 

Lykke til videre! Krysser fingrene for at neste gang går som en lek :)

Anonymous poster hash: c8c1b...9eb

Ekkelt at man skal kunne gå så lenge og tro at man er gravid, helt til uke 15, og så er det ingenting. Men samtidig er det godt å vite at jeg ikke har noe dødt inni meg som skal ut. Heldigvis har jeg allerede en liten gutt, så jeg vet at eg kan føde friske og levende barn

Jeg føler så veldig med deg. Jeg opplevde dette i mitt første svangerskap. Jeg fant ut sent at jeg var gravid (uke 12), og i uke 14 lette legen etter hjertelyd... Den ble ikke funnet. Jeg ble engstelig, men han påsto hardnakket at det var normalt og ingenting å bekymre seg for... Han tok derimot en hcg prøve for å roe meg, og den hadde en ok stigning. 

Magen vokste. Brystene vokste og var ømme. Jeg var kvalm og svimmel. Ingen blødninger eller tegn på at noe var galt...

Så kom dagen for ordinær ultralyd. En stor, tom livmor (livmoren hadde vokst som hos deg), en tom fostersekk. Akkurat som deg, hadde embryoet stanset utviklingen i uke 4/5. 

Oi for et sjokk!! 

Kan jeg spørre hva de gjør da?  Man må vel stoppe svangerskapet på et vis?

Tusen takk for støttende ord, det er godt å lese. Og godt å snakke med andre som har opplevd det samme.

Merker dog at jeg ikke er like tøff i dag, på vei til utskrapning nå... Håper jeg får en sykemelding, kjenner at jeg greier ikke på jobb de første dagene.

Oi for et sjokk!! 

Kan jeg spørre hva de gjør da?  Man må vel stoppe svangerskapet på et vis?

Man utfører en vanlig utskrapning, og det vil fungere som en vanlig abort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...