Gå til innhold

Hva skjer hvis man misligholder en leasingavtale på bil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det samme som når du ikke betaler andre regninger - inkassovarsel og til slutt inkasso. Antar bilen blir tvangsinndratt, akkurat som bilen ville blitt tvangssolgt dersom det var et lån med pant i bilen som ble misligholdt.

Dette står vel beskrevet i leasingkontrakten.

Anonymous poster hash: 1d7c5...eb3

Annonse

Ja, det gjør de nok. Det er kjæresten min det gjelder (bor ikke sammen), og nå har han fått et krav på 60 000 fra et inkassoselskap på oppdrag fra leasingfirmaet. Han klarer ikke finne ut hva dette kravet er, ettersom det ikke står spesifisert. Han har funnet ut via nettbanken at det mangler et avdrag. Men, skjønner fortsatt ikke hva dette høye kravet kommer av.

Anonymous poster hash: e3b1d...f5d

Kan det være at han har vært borti en annen bil og at skaden på denne går gjennom forsikringen til de som leaser ut bilen? Og at det er det han må betale? Om det ikke er noe sånt så er det iallefall ikke bare snakk om ett avdrag, det er garantert. 

Anonymous poster hash: 9cf69...e36

Han skal kontakte dem over helga. Jeg vet ikke om det er ett eller flere avdrag jeg, og det spiller ingen rolle for meg heller ettersom vi bare er kjærester. Men, jeg tenkte at hvis det er et avdrag som ikke blir betalt, så vil kanskje hele beløpet for leasingperioden forfalle? Selv om vi ikke får det til å stemme med summen heller.

Anonymous poster hash: e3b1d...f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...