Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Med ca 4 års ansiennitet. Noen som jobber slik og hva er lønna de? 😊 Anonymous poster hash: 8c6b9...cf8
zrah Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Utdannet bua, 318 000...... 4 års ansiennitet snart. Så ikke noe å rope hipp hurra for.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 720 000, men har mer ansiennitet også da. Anonymous poster hash: 657b4...dde
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Oi, det var stusselig. Har fått tilbud om jobb og må nesten ta den, har vært uten jobb i snart et halv år. Men lønna var ikke noe særlig nei 😳 Anonymous poster hash: 8c6b9...cf8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 720 000?? Hvor mange års ansiennitet har du da?? Er du barnehagelærer? Jeg har pedagogisk utdannelse, men ikke som barnehagelærer. Anonymous poster hash: 8c6b9...cf8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 720 000?? Hvor mange års ansiennitet har du da?? Er du barnehagelærer? Jeg har pedagogisk utdannelse, men ikke som barnehagelærer. Anonymous poster hash: 8c6b9...cf8 Jeg kødda, syns folk har sykt høye lønninger i nesten alle andre jobber. For å bøte på, lønnstabell for private barnehage: http://www.utdanningsforbundet.no/upload/Tariff/Tariff%202014/KS_%20minstel%C3%B8nnstabell_per_010914_2.pdf Anonymous poster hash: 657b4...dde
zrah Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Hva er du utdannet som da? Bua er jo den "dårligste" stillingen i bhg, ift. lønn. Bortsett fra assistent, da.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 I henhold til at "utdannelsen" man tar for å jobbe i en Bhg er en tøyse utdanning, og at en jobb i en Bhg er så lett at selv en psykisk utviklingshemmed kan klare det, så burde vel lønna ligge på tja.... 10000 - 12000 utbetalt. Kanskje få seg en ordentlig utdanning og en ordentlig jobb? Anonymous poster hash: eea1a...c16
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 I henhold til at "utdannelsen" man tar for å jobbe i en Bhg er en tøyse utdanning, og at en jobb i en Bhg er så lett at selv en psykisk utviklingshemmed kan klare det, så burde vel lønna ligge på tja.... 10000 - 12000 utbetalt. Kanskje få seg en ordentlig utdanning og en ordentlig jobb? Anonymous poster hash: eea1a...c16 Rimelig tøysete utdanning du har også. Du sliter både med særskriving, settningsoppbygging og bruk av komma. Anonymous poster hash: 657b4...dde
Mamma_til_2 Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 I henhold til at "utdannelsen" man tar for å jobbe i en Bhg er en tøyse utdanning, og at en jobb i en Bhg er så lett at selv en psykisk utviklingshemmed kan klare det, så burde vel lønna ligge på tja.... 10000 - 12000 utbetalt. Kanskje få seg en ordentlig utdanning og en ordentlig jobb? Anonymous poster hash: eea1a...c16 Du vill provosere i dag 😊😊
HunMedDeBlå Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 Jeg er fagarbeider(helsefagarbeider ) med 4 års ansiennitet og har 318800 ikke året. Uten tillegg.
ulenissen Skrevet 16. januar 2015 #13 Skrevet 16. januar 2015 Hva er du utdannet som da? Bua er jo den "dårligste" stillingen i bhg, ift. lønn. Bortsett fra assistent, da. I forhold til lengde på utdanning stemmer vel ikke det helt?
zrah Skrevet 16. januar 2015 #14 Skrevet 16. januar 2015 Hva er du utdannet som da? Bua er jo den "dårligste" stillingen i bhg, ift. lønn. Bortsett fra assistent, da.I forhold til lengde på utdanning stemmer vel ikke det helt? Hva tenker du på? Assistent er den dårligste betalte stillingen i bhg, etter det et det barne og ungdomsarbeider...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #15 Skrevet 17. januar 2015 Dersom du tenker på hvor lenge man har utdannet seg (tid de uten utdanning har tent penger) samt studielån, så tener ikke en førskolelærer noe delelig bra. Som nyutdannet er det mange pedagogiske ledere som opplever at de man er satt til å lede har høyere lønn. I livslønn taper man ca en million på å utdanne seg til førskolelærer. Anonymous poster hash: 371fa...a43
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #16 Skrevet 17. januar 2015 720 000, men har mer ansiennitet også da. Anonymous poster hash: 657b4...dde Aldri i livet om dette er sant Anonymous poster hash: b1450...6d5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #17 Skrevet 17. januar 2015 I henhold til at "utdannelsen" man tar for å jobbe i en Bhg er en tøyse utdanning, og at en jobb i en Bhg er så lett at selv en psykisk utviklingshemmed kan klare det, så burde vel lønna ligge på tja.... 10000 - 12000 utbetalt. Kanskje få seg en ordentlig utdanning og en ordentlig jobb? Anonymous poster hash: eea1a...c16 Man burde få seg en ordentlig jobb så du må være hjemme med egne barn da eller.......... Anonymous poster hash: b1450...6d5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #18 Skrevet 17. januar 2015 Jeg har nå 10 års ansiennitet og ca 392000 i året. Anbefaler jobben og, er ikke der for lønnen for å si det sånn ;-) Anonymous poster hash: bfd6c...7f6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #19 Skrevet 17. januar 2015 I henhold til at "utdannelsen" man tar for å jobbe i en Bhg er en tøyse utdanning, og at en jobb i en Bhg er så lett at selv en psykisk utviklingshemmed kan klare det, så burde vel lønna ligge på tja.... 10000 - 12000 utbetalt. Kanskje få seg en ordentlig utdanning og en ordentlig jobb? Anonymous poster hash: eea1a...c16 Man burde få seg en ordentlig jobb så du må være hjemme med egne barn da eller.......... Anonymous poster hash: b1450...6d5 Har aldri hatt barna våre i Bhg. De har blitt passet av familiemedlemmer. Hadde ikke det vært en mulighet så hadde vi funnet en annen løsning. Å til deg som mener jeg ikke har en ordentlig utdannelse, jeg er utdannet jurist og jobber som enhetsleder på et stort NAV-kontor. Så har nok bedre utdanning og mye bedre lønn enn en som jobber i en Bhg. Anonymous poster hash: eea1a...c16
Lykken_er_tre Skrevet 17. januar 2015 #20 Skrevet 17. januar 2015 I henhold til at "utdannelsen" man tar for å jobbe i en Bhg er en tøyse utdanning, og at en jobb i en Bhg er så lett at selv en psykisk utviklingshemmed kan klare det, så burde vel lønna ligge på tja.... 10000 - 12000 utbetalt. Kanskje få seg en ordentlig utdanning og en ordentlig jobb? Anonymous poster hash: eea1a...c16 Man burde få seg en ordentlig jobb så du må være hjemme med egne barn da eller.......... Anonymous poster hash: b1450...6d5 Har aldri hatt barna våre i Bhg. De har blitt passet av familiemedlemmer. Hadde ikke det vært en mulighet så hadde vi funnet en annen løsning. Å til deg som mener jeg ikke har en ordentlig utdannelse, jeg er utdannet jurist og jobber som enhetsleder på et stort NAV-kontor. Så har nok bedre utdanning og mye bedre lønn enn en som jobber i en Bhg. Anonymous poster hash: eea1a...c16 Skremmende at en Nav ansatt tenker at psykisk utviklingshemmede kunne styrt dagene i en barnehage... Men men, du om det. Som pedagogisk leder ser jeg absolutt verdien i å ha kompetente voksne rundt barna, selv ser jeg at mye av min dag går med til møter med stat.ped, ppt, barnevern, foreldre, annen møtevirksomhet på huset og planarbeid. Takk å pris for at jeg har flotte medarbeidere som har utdannet seg til barne og ungdomsarbeidere. Vi tjener altfor lite alle som jobber i bhg i forhold til arbeidsmengden, og det er sørgelig å høre at andre fremdeles ikke ser verdien i arbeidet som blir gjort.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #21 Skrevet 17. januar 2015 I henhold til at "utdannelsen" man tar for å jobbe i en Bhg er en tøyse utdanning, og at en jobb i en Bhg er så lett at selv en psykisk utviklingshemmed kan klare det, så burde vel lønna ligge på tja.... 10000 - 12000 utbetalt. Kanskje få seg en ordentlig utdanning og en ordentlig jobb? Anonymous poster hash: eea1a...c16 Man burde få seg en ordentlig jobb så du må være hjemme med egne barn da eller.......... Anonymous poster hash: b1450...6d5 Har aldri hatt barna våre i Bhg. De har blitt passet av familiemedlemmer. Hadde ikke det vært en mulighet så hadde vi funnet en annen løsning. Å til deg som mener jeg ikke har en ordentlig utdannelse, jeg er utdannet jurist og jobber som enhetsleder på et stort NAV-kontor. Så har nok bedre utdanning og mye bedre lønn enn en som jobber i en Bhg. Anonymous poster hash: eea1a...c16 Selvfølgelig har du mye mer lønn, men det betyr ikke så mye når du er en ignorant dust som tror du står hevet over andre, og har en personlighet som suger Anonymous poster hash: b1450...6d5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #22 Skrevet 17. januar 2015 I henhold til at "utdannelsen" man tar for å jobbe i en Bhg er en tøyse utdanning, og at en jobb i en Bhg er så lett at selv en psykisk utviklingshemmed kan klare det, så burde vel lønna ligge på tja.... 10000 - 12000 utbetalt. Kanskje få seg en ordentlig utdanning og en ordentlig jobb? Anonymous poster hash: eea1a...c16 Man burde få seg en ordentlig jobb så du må være hjemme med egne barn da eller.......... Anonymous poster hash: b1450...6d5 Har aldri hatt barna våre i Bhg. De har blitt passet av familiemedlemmer. Hadde ikke det vært en mulighet så hadde vi funnet en annen løsning. Å til deg som mener jeg ikke har en ordentlig utdannelse, jeg er utdannet jurist og jobber som enhetsleder på et stort NAV-kontor. Så har nok bedre utdanning og mye bedre lønn enn en som jobber i en Bhg. Anonymous poster hash: eea1a...c16 Tror dette er tull, men Der er forsket en del på barnehage de siste årene, og alle studier viser at barn som har gått i barnehage gjør det bedre enn andre barn sosialt seinere i livet.... Anonymous poster hash: 371fa...a43
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #23 Skrevet 17. januar 2015 I henhold til at "utdannelsen" man tar for å jobbe i en Bhg er en tøyse utdanning, og at en jobb i en Bhg er så lett at selv en psykisk utviklingshemmed kan klare det, så burde vel lønna ligge på tja.... 10000 - 12000 utbetalt. Kanskje få seg en ordentlig utdanning og en ordentlig jobb? Anonymous poster hash: eea1a...c16 Man burde få seg en ordentlig jobb så du må være hjemme med egne barn da eller.......... Anonymous poster hash: b1450...6d5 Har aldri hatt barna våre i Bhg. De har blitt passet av familiemedlemmer. Hadde ikke det vært en mulighet så hadde vi funnet en annen løsning. Å til deg som mener jeg ikke har en ordentlig utdannelse, jeg er utdannet jurist og jobber som enhetsleder på et stort NAV-kontor. Så har nok bedre utdanning og mye bedre lønn enn en som jobber i en Bhg. Anonymous poster hash: eea1a...c16 Hahaha.. Ja du måtte jo jobbe på NAV med den innstillingen til andre mennesker! Du er sikkert en super dupper sjef du😂😂😂 Anonymous poster hash: a7334...1b2
LenaJackie Skrevet 18. april 2017 #24 Skrevet 18. april 2017 Selv om det er lenge siden diskusjonen må jeg reagere. Dere som synes at lønna i bhg er dårlig...Vel. Det er det faktisk ikke. Den er lav sammenlignet med andre yrker men overkommelig. Dette er nemlig en jobb som jeg ville selv betalt til å ha. Liker du den ikke, da passer du ikke til bhg. Mange som ikke forstår at lønna ikke er det viktigste, men arbeidstid, arbeidsoppgaver og opplevelser samt utfordringer også teller. Man kan betale regninger og leve godt av å jobbe i bhg, samt ha familietid, ingen særlig stress og hyggelige opplevelser hver dag. Ja, det er mulig til å spare, reise på ferier og kose seg på kafe, ha det livet de andre "rike"har. Som bonus veldig lite overtid, kort reisevei til jobb( bhger er overalt kanskje til og med rett over gata) Mulighet til å ha egne barn på jobb, logistisksett fantastisk☺Ikke minst, går man på mange ulike kurs å utvikler seg hele tiden. Angående utdanningen som bhg lærer. Ja, dette er trolig ikke kjernefysikk vel....Men ikke heller tulleutdanning hvis du tar det seriøst og vil virkelig gjøre forskjell for barna. Jobben selv er heller ikke lett, tvert imot. Skal det gjøres riktig er den nesten vanskelig. Hvor mange f. eks. klokke hjernekirurger er kjempeflinke med barna sine? Vel det er skills og skills, IQ består av en rekke ferdigheter. Kan "enkle" mennesker jobbe i bhg? Ja det kan de! Men det bør de ikke. Deres jobb er altforviktig for at hvem som helst kan få den. Samfunnet kan desverre ikke verdsette lærere men det betyr ikke at de ikke er viktige. Heller ikke mødre er verdsatt. Heller ikke mannfolk av noen kvinner osv...Poenget her...pass på hva du skriver. Slik at du ikke trenger å skamme deg når du underskriver...Hilsen Lenka fra Slovakia som trives i barnehagejobb i Norge slik den er.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #25 Skrevet 18. april 2017 33 minutter siden, LenaJackie skrev: Selv om det er lenge siden diskusjonen må jeg reagere. Dere som synes at lønna i bhg er dårlig...Vel. Det er det faktisk ikke. Den er lav sammenlignet med andre yrker men overkommelig. Dette er nemlig en jobb som jeg ville selv betalt til å ha. Liker du den ikke, da passer du ikke til bhg. Mange som ikke forstår at lønna ikke er det viktigste, men arbeidstid, arbeidsoppgaver og opplevelser samt utfordringer også teller. Man kan betale regninger og leve godt av å jobbe i bhg, samt ha familietid, ingen særlig stress og hyggelige opplevelser hver dag. Ja, det er mulig til å spare, reise på ferier og kose seg på kafe, ha det livet de andre "rike"har. Som bonus veldig lite overtid, kort reisevei til jobb( bhger er overalt kanskje til og med rett over gata) Mulighet til å ha egne barn på jobb, logistisksett fantastisk☺Ikke minst, går man på mange ulike kurs å utvikler seg hele tiden. Angående utdanningen som bhg lærer. Ja, dette er trolig ikke kjernefysikk vel....Men ikke heller tulleutdanning hvis du tar det seriøst og vil virkelig gjøre forskjell for barna. Jobben selv er heller ikke lett, tvert imot. Skal det gjøres riktig er den nesten vanskelig. Hvor mange f. eks. klokke hjernekirurger er kjempeflinke med barna sine? Vel det er skills og skills, IQ består av en rekke ferdigheter. Kan "enkle" mennesker jobbe i bhg? Ja det kan de! Men det bør de ikke. Deres jobb er altforviktig for at hvem som helst kan få den. Samfunnet kan desverre ikke verdsette lærere men det betyr ikke at de ikke er viktige. Heller ikke mødre er verdsatt. Heller ikke mannfolk av noen kvinner osv...Poenget her...pass på hva du skriver. Slik at du ikke trenger å skamme deg når du underskriver...Hilsen Lenka fra Slovakia som trives i barnehagejobb i Norge slik den er. Det er det er bare bullshit, og jeg blir forbanna over at dette. Barnehageyrket er skammelig dårlig betalt. Anonymkode: 668eb...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå