Gå til innhold

Hvorfor får ting av silicon (kjøkkenting) ofte en "klissete" overflate etter en stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd det flere ganger før, og nå er både mine dyre salt og pepper-kverner slik og en bakebolle.

For det er selvfølgelig ikke møkk som ikke er vasket bort, det er overflaten som er blitt slik av å stå i skapet.

Anonymous poster hash: 106b5...88a

Skrevet

Lurer jeg på og. Støv fester seg jo på dem som fluepapir...

Anonymous poster hash: e82a8...48b

Skrevet

Fett legger seg på silikon. Former og ting som ikke vaskes ofte blir dermed dekket av stekeos etterhvert. Vask dem med zalo.

Skrevet

De oppbevares inni skap og jeg har skrubbet med både Jif og Zalo, går ikke bort.

Skikkelig irtiterende.

Noen flere som vet eller har en teori?

Anonymous poster hash: 36746...3e3

Skrevet

Jeg har prøvet det med en Erik Bagger brød kurv i plast. Blev så klissete at den var umulig og bruge.

Sendte en mail til Erik Bagger, fik besked om at det var fordi den var blevet vasket i opvaskemaskinen og havde haft det for varmt.

Skrevet

Jeg har prøvet det med en Erik Bagger brød kurv i plast. Blev så klissete at den var umulig og bruge.

Sendte en mail til Erik Bagger, fik besked om at det var fordi den var blevet vasket i opvaskemaskinen og havde haft det for varmt.

Hmm, kan sikkert stemme.

Da er det rart at den ene bollen det har skjedd med nå er metket oppvaskmaskin-sikker og skal brukes i stekeovn.

Så da er det egentlig et tegn på silicon av dårlig kvalitet...

Anonymous poster hash: 36746...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...