Gå til innhold

Hvordan lager dere fajitas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere som tilbehør og saus?

Vi har biff jeg tenkte å strimle å lage fajitas av. Har aldri laget det, ville ha noe annet enn taco i dag

men fortsatt ha noe meksikans mat :-D

Anonymous poster hash: 35f9b...e7a

Fortsetter under...

Skrevet

Skikkelig anti-DB-metode :D

Plukker en ferdiggrillet kylling og har i en stekepanne. Har over 1 dl vann og en pose med Santa Maria Fajitamix og varmer det litt. Fordeler kyllingen i 8 tortillalefser, ruller sammen og strør på ost før e stekes i ovnen på 250 grader i 8-10 min.

Serverer med en salat laget av ruccola, paprika, agurk, mais, cherrytomat og ristede pinjekjerner, rømme, tacosaus og tortillachips.

Og vips vet jeg hva lørdagskosen blir :)

Anonymous poster hash: 0dc6a...2c0
Skrevet

Plukker en ferdiggrillet kylling og har i en stekepanne. Har over 1 dl vann og en pose med Santa Maria Fajitamix og varmer det litt. Fordeler kyllingen i 8 tortillalefser, ruller sammen og strør på ost før e stekes i ovnen på 250 grader i 8-10 min.

Serverer med en salat laget av ruccola, paprika, agurk, mais, cherrytomat og ristede pinjekjerner, rømme, tacosaus og tortillachips.

Det du beskriver her er ikke fajitas, men enchiladas... 

Anonymous poster hash: 9dfe2...bf7

Skrevet

For oss er dette fajitas :D Uansett så er det veldig godt! Og jeg skrev feil salattype, det er crisp-salat, ikke ruccola.

Skrevet

Skikkelig anti-DB-metode :D Plukker en ferdiggrillet kylling og har i en stekepanne. Har over 1 dl vann og en pose med Santa Maria Fajitamix og varmer det litt. Fordeler kyllingen i 8 tortillalefser, ruller sammen og strør på ost før e stekes i ovnen på 250 grader i 8-10 min. Serverer med en salat laget av ruccola, paprika, agurk, mais, cherrytomat og ristede pinjekjerner, rømme, tacosaus og tortillachips. Og vips vet jeg hva lørdagskosen blir :)Anonymous poster hash: 0dc6a...2c0

Det du beskriver her er ikke fajitas, men enchiladas... Anonymous poster hash: 9dfe2...bf7

For oss er dette fajitas :D Uansett så er det veldig godt! Og jeg skrev feil salattype, det er crisp-salat, ikke ruccola. Anonymous poster hash: 0dc6a...2c0
Det er vel en blanding, men vil anbefale å gjøre det samme med Santa Maria Enchiladaskrydder :) mye bedre

Anonymous poster hash: 3aaeb...e9a

Annonse

Skrevet

Jeg strimler kylling, steker løk og paprika, har oppi kylling og krydder og steker det til løk/paprika er mør. Så har jeg det i lefser m. salat. Æsj :) liker det ikke. Men det er sånn jeg gjør det (liker ikke smaken av fajitaskrydder)

Anonymous poster hash: 3aaeb...e9a

Skrevet

For oss er dette fajitas :D Uansett så er det veldig godt! Og jeg skrev feil salattype, det er crisp-salat, ikke ruccola.

Dere må gjerne kalle det det dere vil, men fajitas er ikke gratinerte i ovnen. Sånn i den virkelige texmex-verden.

Skrevet

Jeg strimler kyllingfileter og steker de, har på litt vann og fajita-krydder.

Serveres nesten som taco. Har lefser og pitabrød som folk fyller selv.

På bordet står det salat, paprika, agurk, tomat, løk, mais, ananas, revet ost, rømme, et glass med en ferdig "saus" og selvfølgelig kyllingen.

Anonymous poster hash: ccad0...0bf

Skrevet

bruner strimler i stekepanne, legger det stete kjøttet til siden, "svisjer" en hel løk i terninger og en rød paprika i biter i samme pannen, når disse er passe myke tilsetter jeg det brunede kjøttet igjen, tilsetter krydder, koker ut det med et stort glass vann.

Serverer med varme tortillas, guacamole, salsa og rømme :) 

Skrevet

Jeg steker kyllingfileter i ovnen , deler de så i strimlet og bruker sammen med strimlet løk og paprika.

Heller over vann og ferdigmix fra santa Maria .

Serverer med salat, agurk og mais. Rømme og salsa.

I lefse, ja.

Langt fra korrekt, men det smaker himla godt ;)

Skrevet

Jeg steker løk, paprika og chili/jalapenos, alt ettersom hva vi har, i panna til det er mykt og blankt. Så tar jeg det ut og pruner biffstrimlene på høy vare så de er medium stekt, blander dem med grønnsakene og smaker til med salt og pepper. Serveres med tortillas, guacamole, salsa, refried beans og ost.

Skrevet

Steker kjøtt eller kylling m krydder, løk og paprika. Serverer salat, mais, agurk, pico de gallo, guacamole, salsa og rømme til.

Anonymous poster hash: b5125...556

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...