Gå til innhold

lavkalori pizzabunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å dele for dere medslankere :) vet hvor sugen man blir innimellom.

Jeg vil gjerne ha pizza, da lager jeg denne : hele bunnen 113 kalorier ( INKL olje til steking ) jeg bruker 4 ml.

60 gram eggehviter

15 gram hvetemel

5 gram fiberhusk

Litt bakepulver ( kvart teskje ca )

Vann

Litt salt

Litt pepper

stek med BITTELITT OLJE

Bland dette godt sammen så det blir som en pannekakerøre

Og stek på middels varme til den er litt gyllen på begge sider. ( den krymper litt ) så bruk stor stekepanne.

Legg på bakepapir på stekeplate. Bruk ønsket fyll og stek som vanlig pizza midt i ovnen. Nyt :)

Denne er til 1 person da :)

Kan også brukes som Tacolefser og etc. :)

Anonymous poster hash: 7aacf...e10

Skrevet

Nå er det ikke bunnen i en pizza som utgjør kaloriene! 

Anonymous poster hash: d1df6...bc3
Skrevet

Nå er det ikke bunnen i en pizza som utgjør kaloriene!

Hehehe :P. Nå er det vel faktisk en sinnssykt stor del av det jo :P. En pizzabunn kan lett inneholde 3-400 kalorier per stykke pizza. Så jo det Gjør den.

Skrevet

Hele min pizza er på 320 kalorier. Inkludert kjøtt, ost, tomat, vitlök, løken og tomatpuré. Med en vanlig pizzabunn kom samme størrelse på 740 kalorier... ding ding...

Skrevet

Størrelsen blir forresten som en middagstallerk. Og er veldig mettende. Holder til 2 måltider for meg i alle fall :)

Skrevet

En tynn pizzabunn hjemmelaget til en hel familie inneholder ca 350 kcal max, veien til en slankere midjer er jo blandt annet ved å ikke spise en hel familieposjon alene. 

Det er ikke mulig å lage en bunn av grovt mel, vann, litt gjær, salt og en stor spiseskje olje til 300-400 kcal pr stykke. 

Kaloriene ligger i olje, ost, kjøtt og evt kjøpt pizzasaus. 

Skrevet

Korn inneholder vannvittig mange kalorier. Så mel er kaloribombe.

Anonymous poster hash: 16cea...030
Skrevet

Men hvorfor ikke spise et normalt stykke vanlig pizza og heller en stor salat ved siden av. Jeg slanker meg jeg også, men kan spise litt av alt. Så lenge jeg begrenser meg så kan jeg spise det meste. Ellers så hadde jeg ikke klart å slanke meg trur jeg, hvis jeg måtte spise andre ting en det resten av familien spiser

Anonymous poster hash: a6324...4fd

Skrevet

Men hvorfor ikke spise et normalt stykke vanlig pizza og heller en stor salat ved siden av. Jeg slanker meg jeg også, men kan spise litt av alt. Så lenge jeg begrenser meg så kan jeg spise det meste. Ellers så hadde jeg ikke klart å slanke meg trur jeg, hvis jeg måtte spise andre ting en det resten av familien spiser

Det er så enkelt som at fordi jeg ikke vil gå rundt å Være sulten faktisk. :)

Skrevet

Hvorfor er alle så sabla opphengt i kalorier? Det er både slitsomt, unødvendig og har ingen hensikt. Det er dessuten de færreste som klarer å leve med dette over tid. Kaloriene forteller ingenting om kvaliteten på matvaren. Et stykke entrecote inneholder mye kalorier, men er sunt og mettende, fullt av fett og lite karbohydrater, så man legger ikke på seg :) Et kakestykke er fullspekket av kalorier, men inneholder i hovedsak karbohydrater og det er det man legger på seg av, siden det gjør at man lagrer mer fett og fettforbrenningna undertrykkes. Jeg slipper å telle kalorier, siden jeg spiser et paleokosthold. Inntar mye kalorier i form av f.eks. smør, fløte, kjøtt osv, men vekta er konstant og helsa er kanon, har mye og jevn energi :)

Dette må "ikke innta mer kalorier enn du forbruker" er en myte.

Spiser man ren og naturlig mat og lar animalsk mat være en del av alle måltid, holdes vekta stabil og man har mye energi og helsa forbedres. Les mer om dette her: http://www.paleoliv.no/om_paleo/

Lager for øvrig pizzabunnen av most blomkål, egg og litt kvernete mandler, fungerer ypperlig :) Selv om jeg ikke er opptatt av kalorier, inneholder den bunnen lite kalorier.

Anonymous poster hash: ec934...ad8
Skrevet

Det er så enkelt som at fordi jeg ikke vil gå rundt å Være sulten faktisk. :)

Har aldri vært så mett, slank, hatt så mye energi og så bra helse, som etter at jeg begynte med paleo. Spiser meg mett og god til alle måltid, teller aldri kalorier, men aldri hatt så bra resultat både i form av helse og vekt. Anbefales på det sterkeste :) Kjøtt, fisk, egg, fugl m.m blir man mett av. Smør er sunt og mettende også :) Spiser en del fløte også, sunt, godt og mettende :) Fett holder man seg lenge mett på! Inntar man mye karbohydrater og spesielt hvis man inntar de alene, blir man fort sulten pga svingninger i blodsukkeret. Merker f.eks. at mange som inntar brødskive til frokost er sulten etter 2-3 timer, mens jeg som spiser egg/kjøtt/fisk/kokosgrøt til frokost er mett 6-7 timer etter frokost. Før da jeg spiste havregryn til frokost (sluttet med kornprodukter for 1,5 år siden), møtte jeg veggen etter 3-4 timer, er så deilig å slippe dette nå :)

Skrevet

Korn inneholder vannvittig mange kalorier. Så mel er kaloribombe.

Anonymous poster hash: 16cea...030

Nå blander du kortene. Korn inneholder mye kalorier ja, MEN grunnen til at korn ikke er bra for kroppen er det er fullstappet av karbohydrater og gir ustabilt blodsukker (noe som gjør at man blir fort sulten både av grove og fine kornprodukter). Alt av karbohydrater omdannes til sukker (glukose) i blodet og bukspyttkjertel må jobbe på høygir for å kvitte seg med alt sukkeret. Dessuten inneholder korn antibeitestoffer og proteiner som kan virke irriterende på tarmveggen. Korn er gress, og mennesker er ikke skapt for å spise gress. Korn er veldig nytt i kostholdet hvis man ser på evolusjonen i perspektiv. Korn begynte de å dyrke for 2000 år siden pga det var billig. Ikke rart det florerer av mageproblemer. Så selv hvor oppblåst eller ekkel jeg ble av å spise korn, når det ikke er bra på kort sikt, er det neppe bra på lang sikt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...