Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Hva hadde dere gjort til en konfirmasjon? Er jo så mye billigere å fikse selv. Men så må det jo gjøres da.. Anonymous poster hash: 2e585...76a
kråkemamma Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Vi lagde selv. Får det man vil ha. Kan kjøpe råvarer selv etter ønske/pris osv. Har du noen som kan bidra med noe så bruk de
Førstemann Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Kommer an på hvor mange du skal lage til. Jeg liker å lage det selv. Veldig mye kan forberedes i god tid, syns det er mindre stress enn mye annet. Hadde storselskap i julen, og da vurderte jeg å bestille litt av det. Men vi ble ikke så mange, så da laget jeg alt selv.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Vi blir 24 om alle kommer. De fleste er voksne. Jeg har jo hele fredagen og lørdagen å lage ting på..... Dette ønsker konfirmanten: Lefseruller med kylling og laks Reker Karbonader Eggerøre Skinkepålegg Kyllingklubber Brød Foccasiabrød Pastasalat Remulade Aioli Majones Potetsalat Waldorfsalat Stekt løk Så det er jo ikke så mye som skal lages heller. Brød, salater, eggerøre og lefser. Resten skal jo bare legges på fat/skål evt varmes samme dag Anonymous poster hash: 2e585...76a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Lag selv, er ikke så mye arbeid om du bare planlegger litt, og lager over 2 dager. Men du må ha plass til å ha det stående kaldt over natta.... Jeg kommer til å lage selv, vi blir vel rundt 35 stk, og jeg har 2 kjøleskap, så her går det greit... også så imponerende da, og lage det selv Anonymous poster hash: 6da48...485
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 men når jeg ser på hva du skal lage, er det jo masse tilbehør, og lite som er hovedrett da... hvorfor så mye tilbehør ?? Anonymous poster hash: 6da48...485
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Til så få, og med så mye tid, hadde jeg uten tvil laget det selv. Tenåringen kan jo også hjelpe litt til Anonymous poster hash: 23b91...53b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Hadde gjort det selv. Konfirmanten hadde en veldig overkommenlig ønskeliste Anonymous poster hash: 31663...69f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Reker,pasta,karbonader,kylling og pålegg er mer enn nok, men kom gjerne med ideer og forslag 👍 Resten fordi konfirmanten/vi liker det Anonymous poster hash: 2e585...76a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Tror jeg hadde stekt en kalkun, og laget waldorfsalat, druesalat og litt småtterier. Og noe pålegg, og brød ved siden av (som reker, karbonader osv) Tenker at det ble mye småting, og ikke en direkte middag. Og til dessert hadde jeg også gjort det enkelt med å servere sjokolademousse, riskrem eller noe slik som også er lett å lage til så mange Anonymous poster hash: a94a3...c86
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 Men la oss kalle det tapas da! Og ikke koldtbord 😜 kan godt vær jeg hiver på en kalkun eller noe. Blir ikke dessert. Bare kaker og kaffe Anonymous poster hash: 2e585...76a
Førstemann Skrevet 16. januar 2015 #12 Skrevet 16. januar 2015 Til så "få" lager du det fint selv. Syns også det var litt lite kjøtt/fisk.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #13 Skrevet 16. januar 2015 Til så "få" lager du det fint selv. Syns også det var litt lite kjøtt/fisk. Jammen, kom med forslag da 😃 Kjøtt: kylling, karbonader, kjøttpålegg Fisk:laks i lefser og reker Nå har vi gått ut fra det konfirmanten liker selv, og det vi ser det har gått mest av i andre sammenkomster 😏 Anonymous poster hash: 2e585...76a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #14 Skrevet 16. januar 2015 helstekt laks, roastbeef, kabaret, spekefat......ostefat.....dette er noe av det jeg også ville hatt. er det på sommeren hadde det også vært godt med grillmat til. og noe som er tilpasset barn.....is hadde jeg tatt med Anonymous poster hash: 6da48...485
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #15 Skrevet 16. januar 2015 Til så "få" lager du det fint selv. Syns også det var litt lite kjøtt/fisk. Jammen, kom med forslag da Kjøtt: kylling, karbonader, kjøttpålegg Fisk:laks i lefser og reker Nå har vi gått ut fra det konfirmanten liker selv, og det vi ser det har gått mest av i andre sammenkomster Anonymous poster hash: 2e585...76a Jeg synes det er mer enn nok slik du lister opp. 22-23 personer er det vi er i vanlige bursdager for ungene med bare nærmeste familie, og det er faktisk begrenset hvor mye et slikt antall mennesker spiser Jeg synes du har rikelig, og nok "middagsmat" også. Anonymous poster hash: 23b91...53b
Mia_73 Skrevet 16. januar 2015 #16 Skrevet 16. januar 2015 Vi blir 24 om alle kommer. De fleste er voksne. Jeg har jo hele fredagen og lørdagen å lage ting på..... Dette ønsker konfirmanten: Lefseruller med kylling og laks Reker Karbonader Eggerøre Skinkepålegg Kyllingklubber Brød Foccasiabrød Pastasalat Remulade Aioli Majones Potetsalat Waldorfsalat Stekt løk Så det er jo ikke så mye som skal lages heller. Brød, salater, eggerøre og lefser. Resten skal jo bare legges på fat/skål evt varmes samme dag Anonymous poster hash: 2e585...76a Du mener da seriøs ikke å bruke kjøpekarbonader på et koldtbord? Eller kyllingklubber? Æsj, bare les hva som kjøpte karbonader inneholder. Anbefaler å kjøpe fersk karbonadedeig uten vann og salt og lage selv, de er utmerket å fryse ned slik at du kan gjøre det unna flere dager i forveien. Skinkepålegg er faktisk bedre når du lager en hel stek og kutter opp, men da må det være litt tynn (kjekt med maskin). Igjen, kan lages dagevis i forveien.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #17 Skrevet 16. januar 2015 Vi blir 24 om alle kommer. De fleste er voksne. Jeg har jo hele fredagen og lørdagen å lage ting på..... Dette ønsker konfirmanten: Lefseruller med kylling og laks Reker Karbonader Eggerøre Skinkepålegg Kyllingklubber Brød Foccasiabrød Pastasalat Remulade Aioli Majones Potetsalat Waldorfsalat Stekt løk Så det er jo ikke så mye som skal lages heller. Brød, salater, eggerøre og lefser. Resten skal jo bare legges på fat/skål evt varmes samme dag Anonymous poster hash: 2e585...76a Du mener da seriøs ikke å bruke kjøpekarbonader på et koldtbord? Eller kyllingklubber? Æsj, bare les hva som kjøpte karbonader inneholder. Anbefaler å kjøpe fersk karbonadedeig uten vann og salt og lage selv, de er utmerket å fryse ned slik at du kan gjøre det unna flere dager i forveien. Skinkepålegg er faktisk bedre når du lager en hel stek og kutter opp, men da må det være litt tynn (kjekt med maskin). Igjen, kan lages dagevis i forveien. Helt seriøst så skal jeg kjøpe de ferdige hos slakteren!!! Og de er de beste vi vet om 😊 Anonymous poster hash: 2e585...76a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #18 Skrevet 16. januar 2015 helstekt laks, roastbeef, kabaret, spekefat......ostefat.....dette er noe av det jeg også ville hatt. er det på sommeren hadde det også vært godt med grillmat til. og noe som er tilpasset barn.....is hadde jeg tatt med Anonymous poster hash: 6da48...485 Spekefat skal vi ha. Anonymous poster hash: 2e585...76a
Fandens Oldemor Skrevet 16. januar 2015 #19 Skrevet 16. januar 2015 Har helt sluttet med å lage sånt selv, det er utrolig behagelig å slippe å styre med matlaging like før et selskap. De som vi bruker til catering lager det vi vil ha, så "å få det som vi vil ha det" er ikke et argument for at vi skal lage selv.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #20 Skrevet 16. januar 2015 Gjør det selv. Det er ikke så mye jobb, desuten pleier cateringmat ofte å være stusselige greier. Anonymous poster hash: 31bf2...076
Miamimom Skrevet 16. januar 2015 #21 Skrevet 16. januar 2015 Jeg liker å gjøre det selv fordi jeg elsker å lage mat, men i en hektisk hverdag er det utrolig deilig å komme til dekket bord. Så det er ofte sånn det blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå