Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei kjære dere!

Vi er et ungt par (begge 20) som ønsker å få barn. Vi har nå prøvd på en stund, men fortsatt ikke hatt noe hell. Men i og med vi har god tid ønsker vi ikke å stresse, og har ikke gjort så mye research før for 1-2 mnd siden. Da fant vi et par nyttige tips angående kosthold og trening blant annet om at det kunne øke sjansene. Prevansjon sluttet vi med i mars/april 2014, men har selvfølgelig brukt det et par anledninger. 

Jeg (kvinnen) ønsker ikke å dra til legen helt enda og sjekke meg osv, da jeg har en liten legeskrekk så vil heller prøve med litt av hvert før jeg til slutt biter i det sure eplet og drar meg til legen. Derfor tenkte jeg at jeg kunne snu meg til dere, og høre hvilke tips dere følger og som dere kanskje vet funker. Det hadde vært til stor hjelp da vi gjerne vil ha en liten spire her!

De rådene vi følger nå er:

Trene eller være aktive regelmessig

Spise sunt og variert 

Har blitt kvitt eller driver på å kvitte med overvekt 

Folsyretabletter starter opp i morgen da jeg kjøpte de i stad

Verken snuser, røyker eller drikker

Stresser minst mulig

Koser oss med hverandre, og har sex minst annen hver dag (bruker å ligge med en pute under rumpa 30 min etter akten)

Er det noe mer vi kan gjøre? Er det noe du/dere gjorde eller gjør som ser ut til å fungere?

Alle tips tas imot med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144193035-hva-mer-kan-vi-gj%C3%B8re-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med at du har vært uten prevensjon, men brukt det noen ganger? :) 
Det kan fort være grunn nok til at syklusen din blir veldig forskjellig og vanskeligere å bli gravid. 

tror nok dere bare skal ta det med ro, det er nok helt naturlige årsaker til at dere ikke har blitt gravide enda :) 

Babycomp, hmm aldri hørt om før? Men du snakker om temping, handler det da om temperaturen i kroppen. Altså kan jeg f.eks. bruke vanlig termometer (husker absolutt ikke ordet for det nå :sur: , men sånn du måler feber i øret) og se på temperaturen fra dag til dag? 

Annonse

Mitt sedvanlige tips når det gjelder temping ifht familieplanlegging, er første posten i denne tråden:

http://www.mammanett.no/forum//showthread.php?92229-Den-O-store-tempetr%E5den

Der står det meste du trenger å vite ang temping :) Øretermometer holder nok ikke, men et termometer som viser to desimaler og som kan brukes i munn, skjede eller rektalt bør du skaffe deg, og det kan gi deg en god oversikt over syklusen din! Selv har jeg brukt Babycomp, den måler temp, og er en bitteliten datamaskin som beregner eggløsning m.m for deg :) Dyrt, men personlig har den absolutt vært verdt det! (Jeg kjøpte brukt på finn.no) Brukte den en halvt år som prevensjon (pluss kartlegging av syklus/eggløsning), så ble vi gravide på første forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...