Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Fikk det i posten i dag da visakortet mitt ble ødelagt og jeg bestilte nytt. Men er dette kortet gyldig? Har kun visa som id jeg så nå sliter jeg jo litt.. Anonymous poster hash: cbf8c...776
☆☆☆ Skrevet 15. januar 2015 #2 Skrevet 15. januar 2015 Faktisk er ikkje bankkort gyldig ID med bilde heller. Har hørt at fleire bankar tenker å kutte ut bilde, då det er dyrt å administrere og ikkje gir noko igjen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. januar 2015 #3 Skrevet 15. januar 2015 Ja det er gyldig. Du kan få laget og kjøpt ID kort om du ikke har førerkort da.
Øyne som ser!! Skrevet 15. januar 2015 #4 Skrevet 15. januar 2015 Ja det er gyldig. Du kan få laget og kjøpt ID kort om du ikke har førerkort da.Hvor får du det? Jeg må gå rundt med passet nå etter jeg fikk nytt visakort.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #5 Skrevet 15. januar 2015 Fikk det i posten i dag da visakortet mitt ble ødelagt og jeg bestilte nytt. Men er dette kortet gyldig? Har kun visa som id jeg så nå sliter jeg jo litt.. Anonymous poster hash: cbf8c...776 Jo, bankkort med bilde er gyldig ID. Du må si til banken at du ønsker Visa med bilde på, så får du det . Dette har jeg ordnet selv. Nå er det jo slik i denne digitale verden, at en bare må ha et ID med seg helst uansitt hva en skal. Om det er banken, apoteket, posten osv. Banken kan ikke nekte deg eller si at de ikke gir ut med bilde lenger. Og posten gir ikke ut ID kort lenger....... Så alternativt er å ta billappen eller dra på pass til alle døgnets tider. Anonymous poster hash: 31276...eb1
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #6 Skrevet 15. januar 2015 Faktisk er ikkje bankkort gyldig ID med bilde heller. Har hørt at fleire bankar tenker å kutte ut bilde, då det er dyrt å administrere og ikkje gir noko igjen. Bare tull Anonymous poster hash: 31276...eb1
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #7 Skrevet 15. januar 2015 Ja det er gyldig. Du kan få laget og kjøpt ID kort om du ikke har førerkort da.Hvor får du det? Jeg må gå rundt med passet nå etter jeg fikk nytt visakort. Posten lager ikke ID kort lenger. Jobber på apotek og der kreves ID pga e-resepter. En kunde gikk da bort til posten og spurde, men fikk til svar at slike kort hadde de ikke lenger. Så det er banken en kan få visa med bilde på inntil staten lager de ID korta det har stått i media om Anonymous poster hash: 31276...eb1
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #8 Skrevet 15. januar 2015 Du har fått noen rare svar. Bankkort med bilde,fødselsnummer og signatur er gyldig ID. Kort uten, som er vanlig med kredittkort, er ikke. Butikken skal i utgangspunktet be om ID ned siden av, men de er ikke så gode på det. Jobber i bank og både utsteder kort og sjekker ID. Anonymous poster hash: 95111...a5b
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. januar 2015 #9 Skrevet 15. januar 2015 Ja det er gyldig. Du kan få laget og kjøpt ID kort om du ikke har førerkort da.Hvor får du det? Jeg må gå rundt med passet nå etter jeg fikk nytt visakort. Posten lager ikke ID kort lenger. Jobber på apotek og der kreves ID pga e-resepter. En kunde gikk da bort til posten og spurde, men fikk til svar at slike kort hadde de ikke lenger. Så det er banken en kan få visa med bilde på inntil staten lager de ID korta det har stått i media om Anonymous poster hash: 31276...eb1 Da vet jeg ikke. Det er jo helt idiotisk at man ikke kan få det!!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #10 Skrevet 15. januar 2015 Da jeg byttet bank og skulle ha visa til lønnskontoen fikk jeg også tilsendt visa uten bilde. Fødselsdato sto der riktignok. Hvis du vil ha kort med bilde må du sende inn et bilde, er ikke verre enn det. Jeg har ikke surret meg til det så jeg går rundt med passet Bankkort med bilde er gyldig ID i Norge, men ugyldig i utlandet! Anonymous poster hash: 2c17e...940
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #11 Skrevet 15. januar 2015 Kan det være kredittkort jeg har fått? Stussa litt siden det ikke var noe personlig info bortsett fra navn og kontonummer. De har sendt meg visakort med bilde og personlig info før, så jeg synes dette kortet var snodig. Jeg sa klart ifra om at jeg ikke ville ha kredittkort også. Anonymous poster hash: cbf8c...776
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 Kan det være kredittkort jeg har fått? Stussa litt siden det ikke var noe personlig info bortsett fra navn og kontonummer. De har sendt meg visakort med bilde og personlig info før, så jeg synes dette kortet var snodig. Jeg sa klart ifra om at jeg ikke ville ha kredittkort også. Anonymous poster hash: cbf8c...776 Høres ut som du har fått kredittkort ja! Anonymous poster hash: 2c17e...940
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #13 Skrevet 15. januar 2015 Hva står det på kortet? Jeg har heller ikke bilde, men det står VISA på det. Anonymous poster hash: e468d...343
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #14 Skrevet 15. januar 2015 Hvilken bank er det snakk om? Anonymous poster hash: 712ef...1e5
☆☆☆ Skrevet 15. januar 2015 #15 Skrevet 15. januar 2015 (endret) Faktisk er ikkje bankkort gyldig ID med bilde heller. Har hørt at fleire bankar tenker å kutte ut bilde, då det er dyrt å administrere og ikkje gir noko igjen. Bare tull Anonymous poster hash: 31276...eb1 http://m.dinside.no/928310/disse-bankkundene-faar-ikke-lenger-bankkort-med-bilde http://m.dinside.no/887139/bankkortet-skal-ikke-lenger-vaere-legitimasjon Ser ut til at eg er litt tidleg ute, men at fleire bankar alt har slutta er framleis riktig. Endret 15. januar 2015 av ★
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #16 Skrevet 15. januar 2015 Jeg fikk nytt visakort for noen mnd siden og da hadde de fjernet bilde pga sikkerhet. .(Gjensidige) kjipt da, må gå rundt med passet mitt.. Anonymous poster hash: b0eb9...15f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #17 Skrevet 15. januar 2015 Bankkort skal gå ut som ID. Støtt og stadig nye regler rundt ID, så vanskelig for oss som jobber med å kontrollere slikt å holde oversikten også. Norsk førerkort, det som har str som bankkort. Norsk pass. Bankkort med bilde. Bankkort uten bilde er gyldig som bankkort, men ikke ID. Nytt ID kort for norge skal overta for bankkort med bilde, men når dette blir er veldig usikkert. Og så er det flere og flere selskaper nå som krever kun pass som ID. Så for de som kun har bankkort som id, bør de skaffe seg pass. Selv har jeg kun pass nå, men må få skaffet meg nytt førerkort som er gyldig som ID. Har moppedlappen, men den veldig gamle versjonen så må få ordnet nytt siden jeg syns pass er veldig upraktisk å ha med meg. Reglene er nå slikt, ganske teit men det er bare slik. Anonymous poster hash: 1bf34...8b4
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #18 Skrevet 15. januar 2015 Jeg byttet bank i oktober og fikk beskjed om at de hadde sluttet å lage med bilde. Så nå må jeg dra på sertifikatet. Klart å rote det bort i huset i forrigårs, irriterende Anonymous poster hash: b3a96...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå