SuperFries Skrevet 16. januar 2015 #126 Skrevet 16. januar 2015 Kunne ikke brydd meg mindre om hva frisører tenker om håret til mine barn. Guttungen bruker jeg maskin på, kort som bare det. Da slipper jeg hylskriking hver 3. uke. Søster klipper jeg tuppene på selv, men når d til skal tynnes går vi til frisør. Men ærlig talt, hvem bryr seg?!
Superdolly Skrevet 16. januar 2015 #127 Skrevet 16. januar 2015 Engasjementet kommer vel av generaliseringene i hi. Hun går ganske langt i å si at alle som klipper barna selv er klønete og ungene blir stygge på håret. I tillegg antyder hun at de ikke bryr seg om ungene og synes de er viktige, ettersom de samme som klipper ungene selv også bruker formuer på å gå til frisøren selv. Til sammen får dette folk til å gå forsvar. Noen har flere barn og har rett og slett ikke råd til å gå til frisøren hver 4-6 uke med barna. De har da ofte heller ikke råd til å gå til frisøren selv, og føler vel beskyldningene om å nedprioritere barna for å bruke en formue på seg selv er urettferdig. Noen barn vil absolutt ikke gå til frisøren. Det snakkes så fint i denne tråden om å la barna velge selv. Noen barn velger faltisk å bli klippet hjemme fordi de vil det. Noen mødre (og selvsagt fedre) er ganske flinke til å klippe hår. De greier fint å få barna til å se velstelte og fine ut. Noen barn velger 2 mm straffangevarianten og er fornøyde med den. Noen jenter bestemmer seg for at de vil ha lang lugg og spare den ut. Da må den på et eller annet tidspunkt henge ned i ansikten når den ikke holdes unna av strikk og spenner. Personlig føler jeg ikke noe bejov for å forsvare meg i denne tråden. Jeg klipper ikke barna mine selv. Men jeg synes hi oser av fordømmelse og generalisering, og sånn sett kan jeg godt forstå at tråden engasjerer og at folk setter piggene ut. Jeg vil også si at det er svært sjelden jeg har gått fra frisøren og vært fornøyd, selv om jeg både har hatt med bilde og forklart i det vide og brede. Jeg registrerer at frisørene i denne tråden mener dette utelukkende er kundens feil som ikke forklarer godt nok, men jeg mener at frisøren også har et ansvar for å spørre om hun ikke har forstått helt hva kunden mener.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 16. januar 2015 #128 Skrevet 16. januar 2015 Tar du alle over en "kam" her eller? Mulig du klipper sønnen din seende ut som en krigsfange, men det gjlr jaggu ikke jeg. Klippet faktisk 5 åringen min inettermiddag, noe jeg pleier å gjøre annenhver måned. Han har aldri vært hos frisøren! Og jeg er faktisk flink. Har klippet store deler av familien min og venner opp i gjennom alle år. Naboen klipper jeg og- blir mer fornøyd med meg enn med frisøren han bruker..! Så, noen amatører KAN faktisk klippe! Det kan være du tror det ja ☺ Regner med du kan alt om klippeformer også da? Selvfølgelig er han mer fornøyd med deg, han sparer en haug med penger!!! Å, herre..Jeg er ikke frisør så selvsagt kan jeg ikke alt om klippeformer! Men! Jeg har alltid vært interessert i det og har klippet så mange hoder at jeg ikke har telling! Var folkehøgskolens frisør da jeg var 19 - tjente penger til og med! Har lært av å se på andre frisører - er altså selvlært, og jeg kan faktisk klippe bra. Er ikke så god på langt hår, klipper mest gutter. Kun datteren min som jeg stusser, thats it. Klipper mannen min hver måned og, og han har jobb der han må bruke skjorte og penbukse. Har ikke hørt noen har mobbet han??! Hør her: gå ned fra din høye hest!!Anonymous poster hash: 4f8da...23c Gi deg da.Jeg forsvarer yrket mitt mot sånne hobbyfrisører som deg, som ikke har peiling på hva yrket handler om!!! Vet du, for å skape en frisyre så bør man vite generelle ting om klippeformer. Btw. Ingen voksne mennesker mobber (Foruten her inne da). Def er helt greit. Gratulerer. Du er en flinkere flinkere frisør enn meg. Og selvfølgelig vet jeg det!!! Du ER jo frisør! Mehe. Du kom med et innlegg der du påstod at det er lett å se når foreldre har klippet barna sine. Selvfølgelig er det lett å se det på de aller fleste, men klarer du ikke å innrømme at noen faktisk kan klippe, selv uten "utdannelse"? Jeg sier ikke jeg er verdensmester eller kan klippealle hoder og frisyrer, men jeg har klippet gutte/herrehoder fra sikkert før du klarte å si"frisør", jeg har altså mye erfaring, men ingen utdannelse som deg. Jeg klipper kun enkle guteklipper, jeg barberer ikke rett over hodet på ungen! Tror du det? Jeg pleier aldri å skryte av meg selv, men når du kommer med et sånt idiotisk inlegg der du veit du får kommentarer du ikke liker, så tør jeg å si at jeg er flink. Det har rimelig mange sagt, og nå gidder jeg ikke diskutere det med deg mer. Du er en flinkere frisør enn meg - GRATTULERER!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #129 Skrevet 16. januar 2015 Tenkte ikke å skrive dette, men når diskusjonen har utartet seg som den har så kan jeg ikke dy meg... Pga. økonomi så har jeg ikke råd til å gå til frisør nå. Derfor måtte jeg finne en løsning. Løsningen ble å klippe meg selv siden jeg ikke kjenner noen som klipper. Jeg har med få unntak brukt samme frisør i 15 år, en som er meget dyktig. De få gangene jeg har vært hos andre har frisøren min måttet bruke ett til halvannet år på å rette opp frisyre og farge i etterkant. Jeg har studert frisøren min i alle disse årene, og fant etter hvert ut at hvis jeg brukte en teknikk så burde jeg kunne greie å klippe det noenlunde. Kunne ikke bli verre enn det har vært tidvis når jeg har vært hos andre frisører, var trøsten min. Jeg klippet, og klippet, og endte med en forholdsvis kort frisyre med god fasong. Etterpå stripet jeg det med å bruke samme teknikk som han bruker på håret mitt. Det er to måneder siden jeg klippet meg, og stakk innom frisøren min forrige uke bare for å hilse på. Han tok en kikk på håret mitt og lurte på hvilken frisør jeg hadde funnet nå, for det var første gang han hadde sett meg være hos andre hvor klippen faktisk ble bra! Han visste da ikke at det var jeg som hadde klippet og stripet håret. Da jeg fortalte at jeg hadde brukt hans ene teknikk (fordi det var den eneste jeg kunne greie å få til selv), så lo han bare og syntes det var veldig bra. Jeg vet hva han ville gjort litt anderledes om han hadde klippet meg, sa det til ham og han var enig i det, men at det likevel var "j...vlig bra!". Jeg kommer sikkert ikke til å klippe andre, og jeg vil aldri påstå at jeg kan å klippe. Men jeg har et hår som er vanskelig å få fint, derfor har jeg gitt opp andre frisører (har prøvd mange opp gjennom årene, og ingen har fått til håret mitt utenom han). Siden jeg har bodd langt unna frisøren min i perioder, så har han oppmuntret meg til å finne andre der jeg bor til å klippe meg innimellom. Det har skåret seg hver eneste gang, så til slutt har også han sluttet å si det. Vi har avtale om at han skal klippe meg resten av livet Alle som har kommentert håret mitt etter jeg klippet meg har villet vite hvilken frisør jeg har vært hos, fordi de syntes klippen var så bra. Noen har ikke villet tro at jeg har gjort det selv. Jeg har stor respekt for andre yrkesutøvere, også frisører! Jeg har ingen problemer med å forstå at en frisør også vil se forskjell på et hjemmeklippet barn eller et som er klippet av en frisør. Det skulle da bare mangle, det er da faget deres! Men derfra til å nærmest rakke ned på folk som velger å klippe barna sine selv... det lager bare dårlig reklame for sin egen yrkesgruppe. Min frisør oppfordrer kundene sine til å klippe barna sine selv. Og om han en sjelden gang klipper barn så bruker han like god tid på barn som voksne, og tar også pris deretter. Jeg forstår at frisører i tråden har behov for å forsvare egen yrkesgruppe, men vær litt bevisst på å gjøre det uten å rakke ned på andre, det taper dere bare på. Hilsen hun som snart skal klippe og stripe seg selv igjen Anonymous poster hash: acf51...22d
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 16. januar 2015 #130 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har tatt guttene mine til frisør innimellom, men syns ikke det er verdt det. En av de har ekstremt tykt, krøllete hår. En gang måtte jeg (!) børste det før frisøren ville begynne å klippe, fordi hun var redd for å lugge han. Og ja, jeg måtte betale full pris, selv om jeg gjorde deler av jobben. Jeg syns også de klipper altfor kort. Det er akkurat som om de ikke tenker på resultatet i det hele tatt, men er bare opptatt av at man skal få mest mulig for pengene. Jeg er fornøyd når min frisør klipper de, men han tar 600 kr per barn, og ganger du det med tre og legger til 2000 for meg hver sjette uke, så er det helt uaktuelt. Jeg må gå jevnlig på grunn av grå ettervekst. Mine gutter er veldig fornøyd med at jeg klipper dem. Men så er jeg ganske flink til å klippe også da. Jeg passer på å følge godt med hver gang jeg ser en frisør klippe noen og plukker opp tips og triks på den måten. Mulig de ser hjemmeklippet ut for deg, men det bryr jeg meg faktisk ikke om. Anonymous poster hash: 11cfa...12d Om du er så flink så kan du spare mye penger på å farge håret ditt selv også da?Haha, seriøst? Det er jo en viss forskjell på å klippe et barn og farge sitt eget hår? Farge kan jeg ikke.Anonymous poster hash: 11cfa...12d Det burde være like lett for deg å farge ditt eget hår siden du tydeligvis er så flink å klippe. Ellet et det bare barna det ikke er så nøye med? Mener ikke å spore tråden helt av, men må bare spørre;Er du frisør? I så fall er det litt rart at du anbefaler henne å farge sitt eget hår. De frisørene jeg kjenner anbefaler nemlig ikke å gjøre det selv. Dette fordi man ikke vil klare å få fordelt fargen skikkelig på seg selv. Farger man ofte kan det være noen hårstrå får 10 runder med hårfarge mens andre kanskje bare får 2. Da blir fargen etterhvert veldig ujevn.. Anonymous poster hash: b44e3...b25 Det annbefales ikke så lenge man er helt elendig på det, men det går helt fint med litt læring
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 16. januar 2015 #131 Skrevet 16. januar 2015 Tar du alle over en "kam" her eller? Mulig du klipper sønnen din seende ut som en krigsfange, men det gjlr jaggu ikke jeg. Klippet faktisk 5 åringen min inettermiddag, noe jeg pleier å gjøre annenhver måned. Han har aldri vært hos frisøren! Og jeg er faktisk flink. Har klippet store deler av familien min og venner opp i gjennom alle år. Naboen klipper jeg og- blir mer fornøyd med meg enn med frisøren han bruker..! Så, noen amatører KAN faktisk klippe! Det kan være du tror det ja ☺ Regner med du kan alt om klippeformer også da? Selvfølgelig er han mer fornøyd med deg, han sparer en haug med penger!!! Å, herre..Jeg er ikke frisør så selvsagt kan jeg ikke alt om klippeformer! Men! Jeg har alltid vært interessert i det og har klippet så mange hoder at jeg ikke har telling! Var folkehøgskolens frisør da jeg var 19 - tjente penger til og med! Har lært av å se på andre frisører - er altså selvlært, og jeg kan faktisk klippe bra. Er ikke så god på langt hår, klipper mest gutter. Kun datteren min som jeg stusser, thats it. Klipper mannen min hver måned og, og han har jobb der han må bruke skjorte og penbukse. Har ikke hørt noen har mobbet han??! Hør her: gå ned fra din høye hest!!Anonymous poster hash: 4f8da...23c Gi deg da.Jeg forsvarer yrket mitt mot sånne hobbyfrisører som deg, som ikke har peiling på hva yrket handler om!!! Vet du, for å skape en frisyre så bør man vite generelle ting om klippeformer. Btw. Ingen voksne mennesker mobber (Foruten her inne da). Def er helt greit. Gratulerer. Du er en flinkere flinkere frisør enn meg.Og selvfølgelig vet jeg det!!! Du ER jo frisør! Mehe. Du kom med et innlegg der du påstod at det er lett å se når foreldre har klippet barna sine. Selvfølgelig er det lett å se det på de aller fleste, men klarer du ikke å innrømme at noen faktisk kan klippe, selv uten "utdannelse"? Jeg sier ikke jeg er verdensmester eller kan klippealle hoder og frisyrer, men jeg har klippet gutte/herrehoder fra sikkert før du klarte å si"frisør", jeg har altså mye erfaring, men ingen utdannelse som deg. Jeg klipper kun enkle guteklipper, jeg barberer ikke rett over hodet på ungen! Tror du det? Jeg pleier aldri å skryte av meg selv, men når du kommer med et sånt idiotisk inlegg der du veit du får kommentarer du ikke liker, så tør jeg å si at jeg er flink. Det har rimelig mange sagt, og nå gidder jeg ikke diskutere det med deg mer. Du er en flinkere frisør enn meg - GRATTULERER!! En ser veldig lett når barna er hjemmeklippet, sånn er det bare. Du kan sikkert klippe litt her og der, men å klippe frisyre og få jevne overganger tviler jeg sterkt på. Til å være så voksen (du klippet jo tross alt før jeg kunne si frisør)så skriver du rimelig dårlig, sånn btw.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #132 Skrevet 16. januar 2015 En ser veldig lett når barna er hjemmeklippet, sånn er det bare.Du kan sikkert klippe litt her og der, men å klippe frisyre og få jevne overganger tviler jeg sterkt på. Til å være så voksen (du klippet jo tross alt før jeg kunne si frisør)så skriver du rimelig dårlig, sånn btw. Gikk du opp for argument nå siden du prøver deg på hersketeknikk overfor Workingmom?? Anonymous poster hash: acf51...22d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #133 Skrevet 16. januar 2015 La det bli billigere å klippe barn hos frisør så skal jeg vurdere det når jeg vi flytter tilbake til Norge, har ikke noe eget frisør-budsjett heller så ikke noe å ta av der. Nå blir han klippet hos frisør, men i det landet vi bor i nå koster det 30 kroner å få klippet han :-) Anonymous poster hash: 0f493...88e
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 16. januar 2015 #134 Skrevet 16. januar 2015 En ser veldig lett når barna er hjemmeklippet, sånn er det bare. Du kan sikkert klippe litt her og der, men å klippe frisyre og få jevne overganger tviler jeg sterkt på. Til å være så voksen (du klippet jo tross alt før jeg kunne si frisør)så skriver du rimelig dårlig, sånn btw. Gikk du opp for argument nå siden du prøver deg på hersketeknikk overfor Workingmom?? Anonymous poster hash: acf51...22d Nei jeg har mange argumenter på lager jeg. Jeg svarer bare like dumt tilbake, er det ikke lov det kanskje?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #135 Skrevet 16. januar 2015 En ser veldig lett når barna er hjemmeklippet, sånn er det bare. Du kan sikkert klippe litt her og der, men å klippe frisyre og få jevne overganger tviler jeg sterkt på. Til å være så voksen (du klippet jo tross alt før jeg kunne si frisør)så skriver du rimelig dårlig, sånn btw. Gikk du opp for argument nå siden du prøver deg på hersketeknikk overfor Workingmom?? Anonymous poster hash: acf51...22d Nei jeg har mange argumenter på lager jeg. Jeg svarer bare like dumt tilbake, er det ikke lov det kanskje? Nå er frisøryrket der kunder er mest misfornøyd og sjeldent klager. Selv om du trur du er god så har du nok gjort noen feilklipp løpet av din unge karriere. Det finnes så mange dårlige frisører der ute at jeg trur det finnes like mange hjemmefrisører som er flinke Anonymous poster hash: 5bd7f...54d
Iiiiik Skrevet 16. januar 2015 #136 Skrevet 16. januar 2015 Nå skulle jeg nesten ønske jeg klippet ungene mine selv, kun fordi HI er så bombastisk og fordømmende. Det er jo ikke sånn at alle som klipper ungene sine selv bruker bøttevis av penger på seg selv og driter i ungene. Det er heller ikke sånn at alle som klipper selv, ser ned på frisører. Jeg har klippet meg selv en del ganger. Fordelen med krøller er at det neppe blir noen rette linjer uansett. Frisører ser det sikkert, men det spiller rett og slett ingen rolle for meg. Driter i om tannleger mener jeg burde hatt regulering som ungdom, om hun i klesbutikken syntes buksa er yesterday's news, om instruktøren på elixia synes overarmene mine er slappe, om han i malingsbutikken synes fargen på rommet til sønnen er grell, om gartneren ville valgt andre busker... Kort sagt - tror du ikke den viktigste grunnen til at folk klipper ungene sine selv er at det er i samsvar med det som passer for dem? Hvis det virker for dem, hva gjør det deg?
ostepop123 Skrevet 16. januar 2015 #137 Skrevet 16. januar 2015 Haha, HI, ass... Ja, jeg klipper mitt eget barn, og ja, jeg er fullstendig klar over at det ikke ser frisørproft ut (men jeg gjør det på instruks fra min egen superproffe frisør). Og så da? Det er absolutt ingen grunn til at det skal gå like mye penger i min sønns hår som det gjør i mitt. Han går nemlig i barnehagen. Jeg, derimot, jeg jobber, og representerer titt og ofte min jobb eksternt, og trenger å se sånn noenlunde fresh ut. Om en eller annen frisørmamma i nærheten synes barnet mitt ser fæl ut på håret, så bryr det meg nøyaktig midt i ryggen. Og du kan faktisk mene nøyaktig hva du vil, det er din fulle rett. Men å gå derfra til å mene, og si høyt, hvordan folk bør prioritere, det synes jeg faktisk er ganske drøyt, og det irriterer meg. Skjønner ikke at du gidder en gang. (Eksempelvis kan det jo tenkes at jeg synes folk som tar med sine små gutter til frisøren og gir dem dyre hårklipper er overfladiske og surrer bort pengene sine, men jeg gidder jo ikke kjefte på dem av den grunn.)
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 16. januar 2015 #138 Skrevet 16. januar 2015 En ser veldig lett når barna er hjemmeklippet, sånn er det bare. Du kan sikkert klippe litt her og der, men å klippe frisyre og få jevne overganger tviler jeg sterkt på. Til å være så voksen (du klippet jo tross alt før jeg kunne si frisør)så skriver du rimelig dårlig, sånn btw. Gikk du opp for argument nå siden du prøver deg på hersketeknikk overfor Workingmom?? Anonymous poster hash: acf51...22d Nei jeg har mange argumenter på lager jeg. Jeg svarer bare like dumt tilbake, er det ikke lov det kanskje?Nå er frisøryrket der kunder er mest misfornøyd og sjeldent klager. Selv om du trur du er god så har du nok gjort noen feilklipp løpet av din unge karriere. Det finnes så mange dårlige frisører der ute at jeg trur det finnes like mange hjemmefrisører som er flinke Anonymous poster hash: 5bd7f...54d Ja, har helt sikkert gjort mange feil i løpet av mine 10 år i yrket, som alle andre så er jeg ikke feilfri jeg heller. Og dårlige frisører finnes over alt, nett som det finnes dårlige barnehageansatte, dårlige lærere osv.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 16. januar 2015 #139 Skrevet 16. januar 2015 Tar du alle over en "kam" her eller? Mulig du klipper sønnen din seende ut som en krigsfange, men det gjlr jaggu ikke jeg. Klippet faktisk 5 åringen min inettermiddag, noe jeg pleier å gjøre annenhver måned. Han har aldri vært hos frisøren! Og jeg er faktisk flink. Har klippet store deler av familien min og venner opp i gjennom alle år. Naboen klipper jeg og- blir mer fornøyd med meg enn med frisøren han bruker..! Så, noen amatører KAN faktisk klippe! Det kan være du tror det ja ☺ Regner med du kan alt om klippeformer også da? Selvfølgelig er han mer fornøyd med deg, han sparer en haug med penger!!! Å, herre..Jeg er ikke frisør så selvsagt kan jeg ikke alt om klippeformer! Men! Jeg har alltid vært interessert i det og har klippet så mange hoder at jeg ikke har telling! Var folkehøgskolens frisør da jeg var 19 - tjente penger til og med! Har lært av å se på andre frisører - er altså selvlært, og jeg kan faktisk klippe bra. Er ikke så god på langt hår, klipper mest gutter. Kun datteren min som jeg stusser, thats it. Klipper mannen min hver måned og, og han har jobb der han må bruke skjorte og penbukse. Har ikke hørt noen har mobbet han??! Hør her: gå ned fra din høye hest!!Anonymous poster hash: 4f8da...23c Gi deg da.Jeg forsvarer yrket mitt mot sånne hobbyfrisører som deg, som ikke har peiling på hva yrket handler om!!! Vet du, for å skape en frisyre så bør man vite generelle ting om klippeformer. Btw. Ingen voksne mennesker mobber (Foruten her inne da). Def er helt greit. Gratulerer. Du er en flinkere flinkere frisør enn meg.Og selvfølgelig vet jeg det!!! Du ER jo frisør! Mehe. Du kom med et innlegg der du påstod at det er lett å se når foreldre har klippet barna sine. Selvfølgelig er det lett å se det på de aller fleste, men klarer du ikke å innrømme at noen faktisk kan klippe, selv uten "utdannelse"? Jeg sier ikke jeg er verdensmester eller kan klippealle hoder og frisyrer, men jeg har klippet gutte/herrehoder fra sikkert før du klarte å si"frisør", jeg har altså mye erfaring, men ingen utdannelse som deg. Jeg klipper kun enkle guteklipper, jeg barberer ikke rett over hodet på ungen! Tror du det? Jeg pleier aldri å skryte av meg selv, men når du kommer med et sånt idiotisk inlegg der du veit du får kommentarer du ikke liker, så tør jeg å si at jeg er flink. Det har rimelig mange sagt, og nå gidder jeg ikke diskutere det med deg mer. Du er en flinkere frisør enn meg - GRATTULERER!! En ser veldig lett når barna er hjemmeklippet, sånn er det bare. Du kan sikkert klippe litt her og der, men å klippe frisyre og få jevne overganger tviler jeg sterkt på. Til å være så voksen (du klippet jo tross alt før jeg kunne si frisør)så skriver du rimelig dårlig, sånn btw. Å, herregud.. Skal du begynne å pirke på at jeg har skrivefeil?! I en tekst jeg skriver (fort) på paden?? Må jeg forsvare at jeg kan klippe, OG skrive ortografisk riktig? Du er rett og slett lavmål og jævlig barnslig. Og apropos klippinga så er det vel viktigst at mann og barn er fornøyd? Jeg begynner rett og slett å tvile på DINE klippeevner, sånn som du kritiserer. Og jeg gidder heller ikke betale tusenvis av kroner på klippen de fleste frisører gjør, når det blir vel så bra hjemme. Du skjønner, jeg kan klippe skjønner du. Selv om jeg ikke har "4" års "utdannelse". (Regner med at du kan se gåsetegna). God kveld og takk til deg.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #140 Skrevet 16. januar 2015 Sønnen min måtte klippe seg annenhver mnd 3-400 kr hver gang, for et kvarters jobb... Kjøpte meg en klippemaskin for 6 år siden til 598 kr - innspart på under to klipp!! Han er kjempetøff på håret (12 år nå og veeeeeldig opptatt av hvordan sveisen er!)!! Og INGEN frisør kunne ha sett at d var hjemmeklipp! Anonymous poster hash: 16697...9e3
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 16. januar 2015 #141 Skrevet 16. januar 2015 Tar du alle over en "kam" her eller? Mulig du klipper sønnen din seende ut som en krigsfange, men det gjlr jaggu ikke jeg. Klippet faktisk 5 åringen min inettermiddag, noe jeg pleier å gjøre annenhver måned. Han har aldri vært hos frisøren! Og jeg er faktisk flink. Har klippet store deler av familien min og venner opp i gjennom alle år. Naboen klipper jeg og- blir mer fornøyd med meg enn med frisøren han bruker..! Så, noen amatører KAN faktisk klippe! Det kan være du tror det ja ☺ Regner med du kan alt om klippeformer også da? Selvfølgelig er han mer fornøyd med deg, han sparer en haug med penger!!! Å, herre..Jeg er ikke frisør så selvsagt kan jeg ikke alt om klippeformer! Men! Jeg har alltid vært interessert i det og har klippet så mange hoder at jeg ikke har telling! Var folkehøgskolens frisør da jeg var 19 - tjente penger til og med! Har lært av å se på andre frisører - er altså selvlært, og jeg kan faktisk klippe bra. Er ikke så god på langt hår, klipper mest gutter. Kun datteren min som jeg stusser, thats it. Klipper mannen min hver måned og, og han har jobb der han må bruke skjorte og penbukse. Har ikke hørt noen har mobbet han??! Hør her: gå ned fra din høye hest!!Anonymous poster hash: 4f8da...23c Gi deg da.Jeg forsvarer yrket mitt mot sånne hobbyfrisører som deg, som ikke har peiling på hva yrket handler om!!! Vet du, for å skape en frisyre så bør man vite generelle ting om klippeformer. Btw. Ingen voksne mennesker mobber (Foruten her inne da). Def er helt greit. Gratulerer. Du er en flinkere flinkere frisør enn meg.Og selvfølgelig vet jeg det!!! Du ER jo frisør! Mehe. Du kom med et innlegg der du påstod at det er lett å se når foreldre har klippet barna sine. Selvfølgelig er det lett å se det på de aller fleste, men klarer du ikke å innrømme at noen faktisk kan klippe, selv uten "utdannelse"? Jeg sier ikke jeg er verdensmester eller kan klippealle hoder og frisyrer, men jeg har klippet gutte/herrehoder fra sikkert før du klarte å si"frisør", jeg har altså mye erfaring, men ingen utdannelse som deg. Jeg klipper kun enkle guteklipper, jeg barberer ikke rett over hodet på ungen! Tror du det? Jeg pleier aldri å skryte av meg selv, men når du kommer med et sånt idiotisk inlegg der du veit du får kommentarer du ikke liker, så tør jeg å si at jeg er flink. Det har rimelig mange sagt, og nå gidder jeg ikke diskutere det med deg mer. Du er en flinkere frisør enn meg - GRATTULERER!! En ser veldig lett når barna er hjemmeklippet, sånn er det bare. Du kan sikkert klippe litt her og der, men å klippe frisyre og få jevne overganger tviler jeg sterkt på. Til å være så voksen (du klippet jo tross alt før jeg kunne si frisør)så skriver du rimelig dårlig, sånn btw. Å, herregud.. Skal du begynne å pirke på at jeg har skrivefeil?! I en tekst jeg skriver (fort) på paden?? Må jeg forsvare at jeg kan klippe, OG skrive ortografisk riktig? Du er rett og slett lavmål og jævlig barnslig. Og apropos klippinga så er det vel viktigst at mann og barn er fornøyd? Jeg begynner rett og slett å tvile på DINE klippeevner, sånn som du kritiserer. Og jeg gidder heller ikke betale tusenvis av kroner på klippen de fleste frisører gjør, når det blir vel så bra hjemme. Du skjønner, jeg kan klippe skjønner du. Selv om jeg ikke har "4" års "utdannelse". (Regner med at du kan se gåsetegna). God kveld og takk til deg. 🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå