Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #51 Skrevet 15. januar 2015 Altså, jeg har all mulig respekt for frisører. De har et fagbrev, det er et knalltøft yrke for kroppen, omtrent ingen holder ut til pensjonsalder (når var sist du så en frisør over 50?), det er dårlig betalt - for hvis du trekker fra mva, husleie, strøm, reklame, hårprodukter, utgifter knyttet til det å ha ansatte +++++ så er det ikke mye igjen til lønn, selv om det ER dyrt med 400kr for 10 minutters jobb. Men likevel har jeg ikke lyst til å bruke så mye penger på frisør når jeg ikke må det. Jeg betaler selvsagt elektrikeren fordi det å fikle i sikringsskapet selv er både farlig og ulovlig. Men å klippe fireåringen selv, når han uansett har krøller og det ikke vises så godt når det blir litt skjevt (jeg driter i at frisører ser det!), det gjør jeg altså uten å blunke. Anonymous poster hash: e728c...c44
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #52 Skrevet 15. januar 2015 Jeg klipper sønnen min selv og han blir så fin! Og du da, HI?Du tar barna ofte til frisøren? Anonymous poster hash: 92e20...15a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #53 Skrevet 15. januar 2015 Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Nei såklart ikke. Det er en del slike ting man faktisk ikke har lov til å gjøre selv. Visste du ikke det??? Anonymous poster hash: a83cf...e66 Kan du si meg hva som er problemet ditt??Ser du ned på alle som ikke har master eller bare virker det sånn? Jeg har selv master og setter likevel pris på og har respekt forandre yrkesgrupper og mennesker med fagbrev! Anonymous poster hash: ec032...c94
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #54 Skrevet 15. januar 2015 Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Nei såklart ikke. Det er en del slike ting man faktisk ikke har lov til å gjøre selv. Visste du ikke det??? Anonymous poster hash: a83cf...e66 Kan du si meg hva som er problemet ditt??Ser du ned på alle som ikke har master eller bare virker det sånn? Jeg har selv master og setter likevel pris på og har respekt forandre yrkesgrupper og mennesker med fagbrev! Anonymous poster hash: ec032...c94 Lagt igjen humoren din i dag. Er det noen yrkesgrupper jeg digger, så er det renholdere på jobben min feks. Respekterer frisører jeg, syns bare de flår folk for lite jobb. Å betale 1600 kr for å få klippet 4 barn på under 1 t. Ser du ikke urimeligheten i det? Anonymous poster hash: a83cf...e66
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #55 Skrevet 15. januar 2015 Her klippes de hjemme av en flink pappa. De er nydelige i Mio min mio/ brødrene Løvehjertefrisyrer. Du er helt bak mål med hva som er viktig i livet og du kan putte nesa di ut av andres hår forresten jeg klipper mitt lange røde huldrehår selv og ungene går på Steinerskole. Kommer det mer pes nå kanskje?Anonymous poster hash: c6785...943 Ha ha, ikke når du ber om det Anonymous poster hash: 9f68c...55c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #56 Skrevet 15. januar 2015 Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Det er mye rørlegerarbeid, snekkerarbeid ol du greit kan gjøre selv. Anonymous poster hash: c932f...0f5
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #57 Skrevet 15. januar 2015 Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Nei såklart ikke. Det er en del slike ting man faktisk ikke har lov til å gjøre selv. Visste du ikke det???Anonymous poster hash: a83cf...e66 Kan du si meg hva som er problemet ditt??Ser du ned på alle som ikke har master eller bare virker det sånn? Jeg har selv master og setter likevel pris på og har respekt forandre yrkesgrupper og mennesker med fagbrev!Anonymous poster hash: ec032...c94 Lagt igjen humoren din i dag. Er det noen yrkesgrupper jeg digger, så er det renholdere på jobben min feks. Respekterer frisører jeg, syns bare de flår folk for lite jobb. Å betale 1600 kr for å få klippet 4 barn på under 1 t. Ser du ikke urimeligheten i det? Anonymous poster hash: a83cf...e66 . Jeg ser urimeligheten i det! Det er helt hinsides. De kan ikke tjene så altfor dårlig, da hadde de skrudd ned prisen, fått flere kunder, og måtte jobbe mer for samme inntjening. Anonymous poster hash: 7b535...402
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 15. januar 2015 #58 Skrevet 15. januar 2015 Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Nei såklart ikke. Det er en del slike ting man faktisk ikke har lov til å gjøre selv. Visste du ikke det??? Anonymous poster hash: a83cf...e66 Kan du si meg hva som er problemet ditt??Ser du ned på alle som ikke har master eller bare virker det sånn? Jeg har selv master og setter likevel pris på og har respekt forandre yrkesgrupper og mennesker med fagbrev! Anonymous poster hash: ec032...c94 Lagt igjen humoren din i dag. Er det noen yrkesgrupper jeg digger, så er det renholdere på jobben min feks. Respekterer frisører jeg, syns bare de flår folk for lite jobb. Å betale 1600 kr for å få klippet 4 barn på under 1 t. Ser du ikke urimeligheten i det? Anonymous poster hash: a83cf...e66 4 barn på 1 time? Da går det fort unna gitt! Da er det selvfølgelig drøyt å bet 1600,-. Det er faktisk helt sykt. Vi bruker 30 på hver barneklipp, på noen jenter 45 min.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #59 Skrevet 15. januar 2015 Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Nei såklart ikke. Det er en del slike ting man faktisk ikke har lov til å gjøre selv. Visste du ikke det???Anonymous poster hash: a83cf...e66 Kan du si meg hva som er problemet ditt??Ser du ned på alle som ikke har master eller bare virker det sånn? Jeg har selv master og setter likevel pris på og har respekt forandre yrkesgrupper og mennesker med fagbrev!Anonymous poster hash: ec032...c94 Lagt igjen humoren din i dag. Er det noen yrkesgrupper jeg digger, så er det renholdere på jobben min feks. Respekterer frisører jeg, syns bare de flår folk for lite jobb. Å betale 1600 kr for å få klippet 4 barn på under 1 t. Ser du ikke urimeligheten i det? Anonymous poster hash: a83cf...e66 . Jeg ser urimeligheten i det! Det er helt hinsides. De kan ikke tjene så altfor dårlig, da hadde de skrudd ned prisen, fått flere kunder, og måtte jobbe mer for samme inntjening. Anonymous poster hash: 7b535...402 Eller til og med BEDRE inntjening. Anonymous poster hash: 7b535...402
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 15. januar 2015 #60 Skrevet 15. januar 2015 Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Nei såklart ikke. Det er en del slike ting man faktisk ikke har lov til å gjøre selv. Visste du ikke det???Anonymous poster hash: a83cf...e66 Kan du si meg hva som er problemet ditt??Ser du ned på alle som ikke har master eller bare virker det sånn? Jeg har selv master og setter likevel pris på og har respekt forandre yrkesgrupper og mennesker med fagbrev!Anonymous poster hash: ec032...c94 Lagt igjen humoren din i dag. Er det noen yrkesgrupper jeg digger, så er det renholdere på jobben min feks. Respekterer frisører jeg, syns bare de flår folk for lite jobb. Å betale 1600 kr for å få klippet 4 barn på under 1 t. Ser du ikke urimeligheten i det? Anonymous poster hash: a83cf...e66 . Jeg ser urimeligheten i det! Det er helt hinsides. De kan ikke tjene så altfor dårlig, da hadde de skrudd ned prisen, fått flere kunder, og måtte jobbe mer for samme inntjening. Anonymous poster hash: 7b535...402 Det er ikke oss pengene går til om du tror det. Vi står ikke å jobber hele tiden, det er mye dødtid også.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #61 Skrevet 15. januar 2015 Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Nei såklart ikke. Det er en del slike ting man faktisk ikke har lov til å gjøre selv. Visste du ikke det??? Anonymous poster hash: a83cf...e66 Kan du si meg hva som er problemet ditt??Ser du ned på alle som ikke har master eller bare virker det sånn? Jeg har selv master og setter likevel pris på og har respekt forandre yrkesgrupper og mennesker med fagbrev! Anonymous poster hash: ec032...c94 Lagt igjen humoren din i dag. Er det noen yrkesgrupper jeg digger, så er det renholdere på jobben min feks. Respekterer frisører jeg, syns bare de flår folk for lite jobb. Å betale 1600 kr for å få klippet 4 barn på under 1 t. Ser du ikke urimeligheten i det? Anonymous poster hash: a83cf...e66 Ja, vet du, den type humor mangler nok jeg. Men okei. Nei jeg synes ikke det er urimelig, det er like dyrt og drive en salong som andre firma. Derfor er det stive peiser ved tjenstene de yter. Akkurat som yrkesgruppene jeg nevnte tidligere. Ser man sjapper som averterer med klipp for 150- 200 kan man være helt sikker på at de ikke følger norsk lov om både arbeidsmiljø, lønn og skatt og avgifter. Anonymous poster hash: ec032...c94
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #62 Skrevet 15. januar 2015 Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Nei såklart ikke. Det er en del slike ting man faktisk ikke har lov til å gjøre selv. Visste du ikke det???Anonymous poster hash: a83cf...e66 Kan du si meg hva som er problemet ditt??Ser du ned på alle som ikke har master eller bare virker det sånn? Jeg har selv master og setter likevel pris på og har respekt forandre yrkesgrupper og mennesker med fagbrev!Anonymous poster hash: ec032...c94 Lagt igjen humoren din i dag. Er det noen yrkesgrupper jeg digger, så er det renholdere på jobben min feks. Respekterer frisører jeg, syns bare de flår folk for lite jobb. Å betale 1600 kr for å få klippet 4 barn på under 1 t. Ser du ikke urimeligheten i det? Anonymous poster hash: a83cf...e66 4 barn på 1 time? Da går det fort unna gitt! Da er det selvfølgelig drøyt å bet 1600,-. Det er faktisk helt sykt. Vi bruker 30 på hver barneklipp, på noen jenter 45 min. Hvorfor bruker dere 30-45 minutter på hver barneklipp?????? Har bodd iengland, der var det en barbershop, med dropp inn. De fire karene som jobbet der, gjorde bra arbeid, og klippet gutter og menn på 10 minutter, for under 10 pund. Men de jobbet! Ferdig med en, i stolen med neste. Det var alltid noen i ventestolene. Klippa dattera mi hos en frisør, kjede frisør, under hundre norske kroner for det også, og langt fra halvtimen. Klippa seksåringen på senteret her og betalte over 500,- det var styla og brukt rettetang og frisøren ble aldri ferdig! Vi har ikke behov for rettetang og styling på unger med kjeledressen og lue. Vil heller betale hundrelappen og få tuppene av krølltoppen. Prisen inkluderte mye vås vi ikke har behov for. Anonymous poster hash: 7b535...402
Luksusdyret Skrevet 15. januar 2015 #63 Skrevet 15. januar 2015 Jeg forstår HI på en måte. Når barna begynner på skolen så er det veldig lett å bli mobbeoffer på grunn av stygge slitte klær, stygt frisyre som er skeivt osv. Selvfølgelig er det MOBBERNES skyld at mobbing finner sted, men som forelder bør man ikke legge opp til erting/mobbing ved å sende barna på skolen i utvaska slitte gamle klær eller med hjemmelaget frisyre når man ikke kan klippe i det hele tatt. Jeg er talentløs når det gjelder klipping, så da drar jeg til frisør med guttungen, mens jenta vil ha langt hår, så det stusser venninna mi. Forresten, går man til lærling så betaler man halv pris, og ikke 400 kroner for barneklipp.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #64 Skrevet 15. januar 2015 Jeg har tatt guttene mine til frisør innimellom, men syns ikke det er verdt det. En av de har ekstremt tykt, krøllete hår. En gang måtte jeg (!) børste det før frisøren ville begynne å klippe, fordi hun var redd for å lugge han. Og ja, jeg måtte betale full pris, selv om jeg gjorde deler av jobben. Jeg syns også de klipper altfor kort. Det er akkurat som om de ikke tenker på resultatet i det hele tatt, men er bare opptatt av at man skal få mest mulig for pengene. Jeg er fornøyd når min frisør klipper de, men han tar 600 kr per barn, og ganger du det med tre og legger til 2000 for meg hver sjette uke, så er det helt uaktuelt. Jeg må gå jevnlig på grunn av grå ettervekst. Mine gutter er veldig fornøyd med at jeg klipper dem. Men så er jeg ganske flink til å klippe også da. Jeg passer på å følge godt med hver gang jeg ser en frisør klippe noen og plukker opp tips og triks på den måten. Mulig de ser hjemmeklippet ut for deg, men det bryr jeg meg faktisk ikke om. Anonymous poster hash: 11cfa...12d
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 15. januar 2015 #65 Skrevet 15. januar 2015 (endret) Nekter å betale 400 kr for 10-15 min jobb. Fra noen som har 1-2 års utdannelse. Jeg har master og tjener langt fra 400 kr kvarteret. Helt sykt. Så vi klipper selv. Lager mat og jeg, selv om jeg ikke er kokk. Anonymous poster hash: a83cf...e66 Du, den var drøy! At du velger å klippe hjemme er helt opp til deg, men vis respekt for andre sin yrkesstolthet! Og til info er utdanningen til frisører 4 år, samme som elektriker, tømrer, rørlegger osv Kanskje du velger å koble, stake rør og snekre selv også siden de har så "kort" utdannelse? For å svare deg Hi. så er vi så heldig at min mor driver en salong og vi får alle rabatter hos henne. For det ER dyrt med frisøren. Og ja enkelte barn ser ut som straff fanger når de er tatt med maskin og en tyst her og der (spes med ørene) står igjen. Men det er helt greit for meg. Vi prioriterer alle forskjellig. Anonymous poster hash: ec032...c94 Nei såklart ikke. Det er en del slike ting man faktisk ikke har lov til å gjøre selv. Visste du ikke det???Anonymous poster hash: a83cf...e66 Kan du si meg hva som er problemet ditt??Ser du ned på alle som ikke har master eller bare virker det sånn? Jeg har selv master og setter likevel pris på og har respekt forandre yrkesgrupper og mennesker med fagbrev!Anonymous poster hash: ec032...c94 Lagt igjen humoren din i dag. Er det noen yrkesgrupper jeg digger, så er det renholdere på jobben min feks. Respekterer frisører jeg, syns bare de flår folk for lite jobb. Å betale 1600 kr for å få klippet 4 barn på under 1 t. Ser du ikke urimeligheten i det? Anonymous poster hash: a83cf...e66 4 barn på 1 time? Da går det fort unna gitt! Da er det selvfølgelig drøyt å bet 1600,-. Det er faktisk helt sykt. Vi bruker 30 på hver barneklipp, på noen jenter 45 min. Hvorfor bruker dere 30-45 minutter på hver barneklipp?????? Har bodd iengland, der var det en barbershop, med dropp inn. De fire karene som jobbet der, gjorde bra arbeid, og klippet gutter og menn på 10 minutter, for under 10 pund. Men de jobbet! Ferdig med en, i stolen med neste. Det var alltid noen i ventestolene. Klippa dattera mi hos en frisør, kjede frisør, under hundre norske kroner for det også, og langt fra halvtimen. Klippa seksåringen på senteret her og betalte over 500,- det var styla og brukt rettetang og frisøren ble aldri ferdig! Vi har ikke behov for rettetang og styling på unger med kjeledressen og lue. Vil heller betale hundrelappen og få tuppene av krølltoppen. Prisen inkluderte mye vås vi ikke har behov for. Anonymous poster hash: 7b535...402 For alle gutter klippes ikke med maskin. Barber shop er generelt korte sveiser, alle skal ikke ha det, ser du. Og noen jenter har hår som en voksen dame, da tar det lenger tid. Selvfølgelig, er det barneklipper der jeg føler jeg har rett og slett høvlet over håret så redigerer jeg prisen deretter (selv om jeg ikke har lov til det). Jeg syns man skal betale det man får og og omvendt. Desverre er det få sjefer som er enig med meg. Endret 15. januar 2015 av Gulltopp med Knoll og Tott
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 15. januar 2015 #66 Skrevet 15. januar 2015 Jeg har tatt guttene mine til frisør innimellom, men syns ikke det er verdt det. En av de har ekstremt tykt, krøllete hår. En gang måtte jeg (!) børste det før frisøren ville begynne å klippe, fordi hun var redd for å lugge han. Og ja, jeg måtte betale full pris, selv om jeg gjorde deler av jobben. Jeg syns også de klipper altfor kort. Det er akkurat som om de ikke tenker på resultatet i det hele tatt, men er bare opptatt av at man skal få mest mulig for pengene. Jeg er fornøyd når min frisør klipper de, men han tar 600 kr per barn, og ganger du det med tre og legger til 2000 for meg hver sjette uke, så er det helt uaktuelt. Jeg må gå jevnlig på grunn av grå ettervekst. Mine gutter er veldig fornøyd med at jeg klipper dem. Men så er jeg ganske flink til å klippe også da. Jeg passer på å følge godt med hver gang jeg ser en frisør klippe noen og plukker opp tips og triks på den måten. Mulig de ser hjemmeklippet ut for deg, men det bryr jeg meg faktisk ikke om. Anonymous poster hash: 11cfa...12d Om du er så flink så kan du spare mye penger på å farge håret ditt selv også da?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #67 Skrevet 15. januar 2015 Glemte å si at jeg er frisør... hilsen HI. Tro meg, jeg ser om barna er klippet selv. Anonymous poster hash: 2f895...815 Ja, jøss. Da skal du få klippe jenten min. Jeg tok henne med til frisøren i håp om å redde frisyren hun ødela når hun klippet seg selv. Alternativene var klare. Guttekort hår eller noe som ligner på en frisyre. Kanskje du kan trylle, for nå ser hun hjemmeklippet ut. Anonymous poster hash: 0276c...522
Mandala Skrevet 15. januar 2015 #68 Skrevet 15. januar 2015 Sønnen min ser ut som en jente på håret. Det gjorde han etter forrige frisørtime også, som kostet over 400 kr Han liker ikke å ha kort hår, og jeg syns ærlig talt det var gruelig mye for en stuss. Skulle ønske jeg kunne klippe ham selv hjemme!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #69 Skrevet 15. januar 2015 Meg skulle du ha møtt, for da hadde du sikkert blitt rystet å høre at jeg har aldri har vært hos en frisør og klippet meg i hele mitt liv. Har alltid hatt langt hår, da jeg var mindre var det pappa som stusset håret mitt ( og klipt hårene til brødrene mine). Da jeg ble eldre og flyttet hjem i fra, har jeg klipt meg selv. Og gjør det enda den dag i dag, av alderen 32 år. Har to unger som har arvet hår genene mine. For hårene deres vokser kjempe fort og utrolig tykke. De er forøvrig 7 og 5 år, og ingen av dem har klaget hittil. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er no flink, men med en god maskin og god saks så kommer man langt med det Anonymous poster hash: 471fb...c3f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #70 Skrevet 15. januar 2015 Min veldig pertentlige tiåring blir aldri fornøyd hos frisør, og foretrekker at jeg klipper ham. Vi har prøvd kjappversjoner og fancy salonger, men han synes aldri det blir bra nok. Anonymous poster hash: b7e53...c6f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #71 Skrevet 15. januar 2015 Her klippes det også hjemme, guttene er fornøyde. Lenge siden jeg brydde meg om hva andre mener ;-) Anonymous poster hash: d59e8...a73
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #72 Skrevet 15. januar 2015 Jeg ser godt begge sider her.. Jeg har 4 barn og hadde blitt ruinert om jeg skulle tatt med ungene i salong hver gang de skal klippes. Den ene sønnen min har så tykt og stridt hår at det vokser i høyden og ikke i lengden Han må klippes hver 4.uke.. Men heldigvis for meg er søstra mi frisør så hun klipper dem gratis (eller "tante-rabatt", som vi kaller det). Og jeg blir tvangsklippet en gang i året Men jeg må innrømme at jeg syns det er leit med de barna som ser skikkelig "hjemmeklippet" ut. Det kan da umulig være kult å være en 11 år gammel jente som må troppe opp på skolen med hakkete sveis og skeiv lugg Kjenner flere som klipper ungene selv mens de selv bruker x antall tusen i året på eget hår. Ikke er de spesielt flinke "hobbyfrisører" heller, men de sier også at de ikke ser forskjell på egen klipp og frisørklipp. TROOO MEG, vi andre ser det Men det plager meg jo ikke nevneverdig hvordan andres unger blir klippet så lenge resultatet blir slik de ønsker. Jeg har langt hår så jeg trenger kun en stuss innimellom, men jeg hadde aldri satt i gang med å klippe ungene selv. Jeg vil jo at de skal se fine ut på håret og jeg er ELENDIG når det kommer til hår Anonymous poster hash: b44e3...b25
Elsker livet Skrevet 15. januar 2015 #73 Skrevet 15. januar 2015 Hadde vi kunnet droppe inn og fått hele gjengen klippet samtidig hadde vi nok gått oftere. Jeg er alltid for sen til å bestille time, og vi føler vel heller ikke at vi har anledning til å dra til frisøren så ofte vi burde. Barna våre har mye krøller og tykt hår, og det gjør at guttene må klippes ofte etter min smak. Frisørene klipper alt for lite av når vi er der, så må hjem å ta litt til. De liker kort hår, jeg liker kort hår. Det maskinklippes bak og på sidene, og klippes på toppen. Det er ingen som kan si sikkert om det er jeg eller en frisør har gjort jobben, men det kunne de nok de første årene på eldstemann. Han måtte være prøvekanin. Jenta har langt hår og krøller, og der er det bare å ta tuppene en og annen gang, og klippe litt ulike lengder rundt ansiktet. Trenger ikke være rett en gang, håret oppfører seg uansett ulikt fra dag til dag. Jeg og barna er hos frisør ett par ganger i året, mannen jevnlig, men jeg går over med maskin når håret vokser ut i de to stripene nedover nakken, syns det ser så utstelt ut når det begynner å krølle seg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #74 Skrevet 15. januar 2015 Jeg ser godt begge sider her.. Jeg har 4 barn og hadde blitt ruinert om jeg skulle tatt med ungene i salong hver gang de skal klippes. Den ene sønnen min har så tykt og stridt hår at det vokser i høyden og ikke i lengden Han må klippes hver 4.uke.. Men heldigvis for meg er søstra mi frisør så hun klipper dem gratis (eller "tante-rabatt", som vi kaller det). Og jeg blir tvangsklippet en gang i året Men jeg må innrømme at jeg syns det er leit med de barna som ser skikkelig "hjemmeklippet" ut. Det kan da umulig være kult å være en 11 år gammel jente som må troppe opp på skolen med hakkete sveis og skeiv lugg Kjenner flere som klipper ungene selv mens de selv bruker x antall tusen i året på eget hår. Ikke er de spesielt flinke "hobbyfrisører" heller, men de sier også at de ikke ser forskjell på egen klipp og frisørklipp. TROOO MEG, vi andre ser det Men det plager meg jo ikke nevneverdig hvordan andres unger blir klippet så lenge resultatet blir slik de ønsker. Jeg har langt hår så jeg trenger kun en stuss innimellom, men jeg hadde aldri satt i gang med å klippe ungene selv. Jeg vil jo at de skal se fine ut på håret og jeg er ELENDIG når det kommer til hår Anonymous poster hash: b44e3...b25 Ja, dette var ganske greit tilsvar. Jeg forstår folk med fire barn... at det kan bli dyrt. Men det går faktisk an å få rimeligere klipper hos f eks frisører på tøyen, grønland osv (Hvis man bor i Oslo). Og dere som klager på at frisører tar seg godt betalt. Statistisk er frisører den mest lavlønnede yrkesgruppen av alle i Norge. NOEN frisører tjener gode penger, men de feste tejner ikke mer enn 300´ for en fulltidsjobb (som er mindre enn en barnehageassistent i kommunal barnehage). Og poenget mitt er at mange foreldre som snau/skamklipper ungene sine bruker VELDIG mye penger på eget hår, extensions i hue og ræva og svindyre foliestriper hver 6. uke. Så lenge barna er under 3 år, så ja, bruk gjerne saksa selv. Men spesielt i i skolealder, der blir man faktisk MOBBET for å ha stygge frisyrer. Det e foreldrenes ansvar å unngå det man kan bli mobbet for, mener jeg. F eks slitte klær, stygge frisyrer osv... Hilsen HI Anonymous poster hash: 2f895...815
Elsker livet Skrevet 15. januar 2015 #75 Skrevet 15. januar 2015 Jeg ser godt begge sider her.. Jeg har 4 barn og hadde blitt ruinert om jeg skulle tatt med ungene i salong hver gang de skal klippes. Den ene sønnen min har så tykt og stridt hår at det vokser i høyden og ikke i lengden Han må klippes hver 4.uke.. Men heldigvis for meg er søstra mi frisør så hun klipper dem gratis (eller "tante-rabatt", som vi kaller det). Og jeg blir tvangsklippet en gang i året Men jeg må innrømme at jeg syns det er leit med de barna som ser skikkelig "hjemmeklippet" ut. Det kan da umulig være kult å være en 11 år gammel jente som må troppe opp på skolen med hakkete sveis og skeiv lugg Kjenner flere som klipper ungene selv mens de selv bruker x antall tusen i året på eget hår. Ikke er de spesielt flinke "hobbyfrisører" heller, men de sier også at de ikke ser forskjell på egen klipp og frisørklipp. TROOO MEG, vi andre ser det Men det plager meg jo ikke nevneverdig hvordan andres unger blir klippet så lenge resultatet blir slik de ønsker. Jeg har langt hår så jeg trenger kun en stuss innimellom, men jeg hadde aldri satt i gang med å klippe ungene selv. Jeg vil jo at de skal se fine ut på håret og jeg er ELENDIG når det kommer til hår Anonymous poster hash: b44e3...b25 Ja, dette var ganske greit tilsvar. Jeg forstår folk med fire barn... at det kan bli dyrt. Men det går faktisk an å få rimeligere klipper hos f eks frisører på tøyen, grønland osv (Hvis man bor i Oslo). Og dere som klager på at frisører tar seg godt betalt. Statistisk er frisører den mest lavlønnede yrkesgruppen av alle i Norge. NOEN frisører tjener gode penger, men de feste tejner ikke mer enn 300´ for en fulltidsjobb (som er mindre enn en barnehageassistent i kommunal barnehage). Og poenget mitt er at mange foreldre som snau/skamklipper ungene sine bruker VELDIG mye penger på eget hår, extensions i hue og ræva og svindyre foliestriper hver 6. uke. Så lenge barna er under 3 år, så ja, bruk gjerne saksa selv. Men spesielt i i skolealder, der blir man faktisk MOBBET for å ha stygge frisyrer. Det e foreldrenes ansvar å unngå det man kan bli mobbet for, mener jeg. F eks slitte klær, stygge frisyrer osv... Hilsen HI Anonymous poster hash: 2f895...815 Jeg er enig med deg i at barna selvsagt skal føle seg fin på håret. For meg så går det ikke på at jeg ikke vil spandere et frisørbesøk på dem, men at de selv foretrekker å tusle inn på badet og få det gjort i løpet av 15 min. Det kommer heller ingen overraskelser med tanke på resultatet, det har ikke alltid vært like vellykket hos frisør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå