Gå til innhold

Kombivogn - SIMO eller Emmaljunga

Anbefalte innlegg

Har så vidt begynt å tenke på vogn. Har hatt SIMO-vogn tidligere, som vi har vært veldig fornøyde med. Men ser at veldig mange velger Emmaljunga, som jo er mye dyrere. Noen som vet hva som er fordelen med denne kontra SIMO? Ønsker en stabil og solid vogn med 4 hjul som er god å trille også i ulendt terreng. Erfaringer mottas med takk!

Anonymous poster hash: 1b8be...a0a
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144192970-kombivogn-simo-eller-emmaljunga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmaljunga veier mindre, iallefall. Ellers så må du sjekke med nettsidene for å se forskjellene i mål og pris. Trodde alle vognene kosta omtrent det samme når du inkluderer madrass, regntrekk og myggnett (er ikke inkludert i alle "pakker").

Vi har iallefall vært fornøyd med emmaljunga edge duo, brukt den mye offroad også. :)

Vi har vært utrolig fornøyde med Emmaljunga-vogna vår (Edge duo). Vi er ikke blant dem som løper ned kjøpesentrene med vogn (bruker ofte bæresjal da, de få gangene), men går mye ute i ulendt terreng - traktorveier, litt breie stier osv. Jeg kjenner ikke til vekta på SIMO-vognene, men har forstått at noen velger bort emmaljunga pga at de er tunge og store, ifht å ta vogna ut og inn av bil, osv. Vi bruker som sagt sjelden vogn på f.eks butikken, kjøpesenter osv, og tar vogna sjeldent med oss hit og dit i bilen.

Det jeg liker godt med Emmaljunga-vogna er: den er stødig og tåler turer i ulendt terreng. Størrelsen på bag-delen er bra, så med en vinterbaby var den god å ha, med tanke på plass til voksipose, skinn osv oppi bagen, i tillegg til at vi har fått lange barn - liker godt lengda på bagen. I tillegg syns jeg det har vært greit å kunne slenge de fleste trekkene på vogna i maskina, om vi har vært ute på tur i litt vel rufsete høstvær - har vaska trekkene mange ganger på sportsprogram i vaskemaskina, og de bærer ikke preg av det. Liker også at vi kan forandre høyden på håndtaket, men det kan en vel på veldig mange vogner nå for tida.

Anbefaler forøvrig duo-vogn framfor kombi-vogn :) Har hørt at mange syns at kombi-vogn gjerne blir litt fort liten, både bag-størrelse og sportsdelen. (Men dette har jeg ikke erfart selv, har bare ei venninne som var veldig glad for å gå over til duo-vogn med tredjemann, fra en kombi-vogn)

Anonymous poster hash: 0d549...db0

Vi har en Simo-kombi fra førstemann som vi også skal bruke til nr 2. :) Jeg digger den vogna. Kunne sikkert hatt duo-versjonen, men det ble kombi. Sportsdelen er stor, lillegutt sov i den frem til han slutta å sove dupp i sommer (nesten 3 år gammel). Liker dempingen på vogna veldig. Den er tung ja. Det er det eneste minuset. Men samtidig så har vi vært gjennom 5 vogner av ulike typer i løpet av de siste 3 årene, og simo vogna er den stødigste og den som tåler mest håndtering. Har ikke prøvd Emmaljunga. De har vel blitt høyere nå, men før synes jeg det var langt ned for å hente opp ungen (jeg er lang) fra vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...