Gå til innhold

Feil BH størrelse! Tips til alle 😉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Triumf i dag og skulle handle meg en BH. Dama i butikken spurte om jeg skulle måle meg for å finne rett størrelse. "Neida, jeg bruker alltid 80 D" sier jeg. Men hun ble så voldsom på den målinga så da sa jeg ja til slutt.

Hun måler, så sier hun:

Du er en 70 F!!!!

Så feil kan man ta 🙊

Før første gang har jeg en BH som sitter perfekt. Ingen dobbelpupp og ingen pupper som vil ut å lufte seg 😜

Anonymous poster hash: 6094a...bde

Fortsetter under...

Skrevet

Har jobbet på undertøysavd., og tror at 70-80% bruker feil str!

De fleste er som deg: bruker for stort str rundt og for liten cup...

Anbefaler ALLE en profesjonell måling :)

Anonymous poster hash: a3d4e...576

Skrevet

Har hatt samme opplevelse jeg også. Fikk for første gang hjelp til å finne riktig BH da jeg skulle kjøpe undertøy til bryllupet mitt. Man måtte ikke være sær på intime grenser, for dama kom inn i prøverommet og hjalp meg på med BH og dyttet på puppene mine og greier, men fikk BH som satt ordentlig ja. Har fått veldig god hjelp i to små selvstendige undertøysforretninger i Oslo, hos Triumph-butikker og Change-butikker. KNALL! Enig med deg, HI. Det anbefales virkelig. 

Anonymous poster hash: fa3dd...71a
Skrevet

Jeg syns det er kjempevanskelig å finne BH som passer godt, uten at den løsner fra puppene når jeg bøyer meg fremover feks. Jeg burde absolutt fått måling. Hva koster egentlig en BH i en litt mer ordentlig butikk? 

Anonymous poster hash: 6425a...018
Skrevet

Jeg brukte 85 D-E-F, ble så målt på Lalina i Oslo, bruker nå 70H.

Anonymous poster hash: 6bcb3...a72
Skrevet

De koster gjerne fra 500 og opp for en skikkelig en.

Anonymous poster hash: 6bcb3...a72

Annonse

Skrevet

Man kan fint måle seg selv, jeg gjør det rett som det er for å være sikker på at bh'ene mine er i rett størrelse. (Har vært gravid, ammet, gravid, ammet, og gravid igjen...)

Mål under puppene, stramt. Mål så rett over puppene, gjerne med bh på, løst. Punsj tallene inn i en bh-kalkulator, og vips så har du riktig størrelse. Funker på meg. :)

Skrevet

Jeg syns det er kjempevanskelig å finne BH som passer godt, uten at den løsner fra puppene når jeg bøyer meg fremover feks. Jeg burde absolutt fått måling. Hva koster egentlig en BH i en litt mer ordentlig butikk?

Anonymous poster hash: 6425a...018

Det var akkurat slik det var for meg, de datt liksom ut når jeg bøyde meg ned. Jeg tenkte at jeg måtte ned en størrelse, men neida 😜

Det kostet ingenting å bli målt, og hun jeg var hos på triumf målte utenpå klærne 😉

BH en jeg kjøpte var på halv pris (masse salg der nå!) så jeg betalte kun 170 kr.

Så rundt 300-400 for en BH til ordinær pris da.

Har planer om å gå på Lindex i morgen og ta helt av på F cup BH'er 😜

Skrevet

Er det egentlig sånn at hvis man velger større cup skal man ha mindre tall eller?? Trodde 80 var 80 cm uavhengig av cup-str jeg...

Anonymous poster hash: fea6f...d05

Skrevet

Er det egentlig sånn at hvis man velger større cup skal man ha mindre tall eller?? Trodde 80 var 80 cm uavhengig av cup-str jeg...

På en måte, hvis BH en sitter dårlig.

En BH som er 80-85 D, kan nesten virke større enn 70 F fordi den blir MYE bredere. Men det kommer jo såklart an på kroppsform. Jeg er ganske smal.

Skrevet

Stemmer. Bruker du til vanlig en 80D, og du måler deg under puppene til å være ca 75 cm, må du opp en størrelse i cupen (altså er du da 75E).

Skrevet

Enig! Har alltid brukt 85a, men viser seg nå at jeg trenger 70b! Da sitter den sååå bra og alt dyttes litt opp og plutselig har jeg fått kløft!!

Anonymous poster hash: dc2cf...9f9

Skrevet

Man kan fint måle seg selv, jeg gjør det rett som det er for å være sikker på at bh'ene mine er i rett størrelse. (Har vært gravid, ammet, gravid, ammet, og gravid igjen...)

Mål under puppene, stramt. Mål så rett over puppene, gjerne med bh på, løst. Punsj tallene inn i en bh-kalkulator, og vips så har du riktig størrelse. Funker på meg. :)

Det er ikke alltid så lett. F.eks er str 75D og og 80C nesten akkurat like store, men den ene sitter best på en med bred rygg og den andre best på en med smal rygg.

Anonymous poster hash: 7187d...7f5

Annonse

Skrevet

Haha, ja jeg trodde oppriktig og ærlig at jeg var en 80 C. Ved måling viser det seg at jeg er (hold dere fast) 75 J. Så feil kan man ta. Men etter jeg fikk rett størrelse holder puppene seg på plass, ingen dobbelt pupper og klærne sitter bra.

Men nå skjønner jeg også hvorfor jeg har så vondt i nakke og skuldre. Vurderer sterkt å ta bryst reduksjon.

Skrevet

Jeg fikk et nytt liv etter at jeg fikk riktig størrelse for ca 15 år siden!

Har 70 E. Eneste ulempen er at vanlige undertøyprodusenter i Norge sjelden har den størrelsen :/

Så det blir dyrere bh'er, men til gjengjeld holder de mye lenger og er ofte finere.

Anonymous poster hash: 432d6...839
Skrevet

Selvfølgelig sier de at du bruker større enn en D-cup i en undertøysbutikk, de vet jo at større str ikke selges i vanlig butikk. De vil også tjene penger.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å bruke 75B men elsker mine 80A. Da blir den ikke stram rundt ryggen og valken under vises. Men så kunne jeg nok ha gått uten BH, null heng og får det heller aldri.

Anonymous poster hash: 79a32...303

Skrevet

Jeg ble målt hos Victoria secret og hadde faktisk riktig stls 😊 juhu! Sliter med å finne gode bh'er her hjemme da, lite utvalg i liten by!

Anonymous poster hash: 623f9...ecc

Skrevet

Selvfølgelig sier de at du bruker større enn en D-cup i en undertøysbutikk, de vet jo at større str ikke selges i vanlig butikk. De vil også tjene penger.

Er nok ikke bare noe de sier for å selge!

Tro meg, om jeg bruker en 75 D så sitter den ikke rundt ryggen selv om den kanskje er stor nok i cupen. Sitter sjelden inntil mellom brystene heller.

Prøver jeg en 70 D så får jeg dobbelpupper. En sjelden gang kan 70 DD gå, men det er sjelden, tror det er mer at de merkene ikke passer meg.

Så her er det 70 E. Noen ganger også 65 F, men da er jeg ca 3 kilo under det som er min normalvekt.

Så dessverre (!) er det ikke bare noe spesialbutikkene sier... Noen av oss har størrelser som vanlige undertøysbutikker/-avdelinger ikke fører. Hvorfor de ikke fører disse størrelsen, det forstår jeg ikke, for når kvinner får målt riktig størrelse så ender mange ned på de størrelsene som ikke føres i de butikkene.

Skrevet

En ting til...

Mange av de største merkene som føres i vanlige undertøysbutikker fører størrelsene i andre land, det er bare i Norge at de ikke føres.

# 15 og 19

Skrevet

Jeg gikk inn på Change i sommer med en 90B og kom ut igjen med en 75G ;)

Skrevet

Jeg har vært og målt i to forskjellige undertøysbutikker......Begge kom til samme størrelse....men ingen fant noe som passet slik de skulle. Jeg må tydeligvis ha en merkelig fasong på pupper . Så nå går jeg i sportsbher, kjedelig og formløst, men de sitter iallfall sånn noenlunde behagelig. Så det er ikke alltid hjelp i rett bh- størrelse heller.

Skrevet

Jeg har vært og målt i to forskjellige undertøysbutikker......Begge kom til samme størrelse....men ingen fant noe som passet slik de skulle. Jeg må tydeligvis ha en merkelig fasong på pupper . Så nå går jeg i sportsbher, kjedelig og formløst, men de sitter iallfall sånn noenlunde behagelig. Så det er ikke alltid hjelp i rett bh- størrelse heller.

Jeg har endt opp med mer eller mindre bare ett merke som passer meg. De som passer meg best er MarieJo, kan også bruke Primadonna. Hvis du ikke har vært på Det Lille Under på Paleet i Oslo, så stikk innom der om du er i nærheten. De som til slutt reddet meg :)

Skrevet

Et lite tips til "selvmåling"; Tenk på at du skal kjøpe en BH som passer på den YTTERSTE hempen. Som regel er det tre hemper som regulerer vidde. Mange (som meg) kjøper det slik at BH passer på den INNERSTE, altså strammeste mulighet man har.. Men BH skal sitte GODT når man prøver BH på og man lukker den hemper som gir BH STØRST omkrets... Dette fordi BH vil utvide seg, så etter litt bruk, så kan man begynne og "stramme inn" med og benytte midterste hempe!

Om CUpen virker ca korrekt, så må man for hver BH størrelse mindre i omkrets, gå en cup opp for i gi puppene samme plass som de hadde i "gamle BH størrelse"..

Så bruker man 80C, og skåler virker ok stor (Men sitter liksom ikke helt, da omkrets er feil) og man ved denne str kjøper BH som passer når man har de på de strammeste NYkjøpt, så kan man som regel gå rett ned to omkretsstørrelser, og dermed OPP to skåler;  70DD/ 70E.....I dette tilfellet. Kan variere fra modell til modell, så man må prøve seg frem. Noen gang må man opp til 75 men fortsatt to cuper opp eller ned to omkretser ned, men bare en cup opp.. Dette MÅ prøves!

Lykke til.

Anonymous poster hash: 6043b...c2a
Skrevet

Jeg finner bare bh på change butikkene, har en 65 DD, prøvde en på en vanlig klesbutikk og de passet ikke. Ja de koster litt for en fra change men gud de er gode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...