Gå til innhold

Tips til kjøttdeigmiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe mine barn elsker:Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarinHa i hvitløkHa i noen never med risDryss over 1-2 ss mel, blandTilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, blandTøm i en pose frosne brokkolitopperFyll på med ekstra lettmelk til d dekker risenSmåkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime)Smak til med pepper og ev. mer buljongTilsett en stor neve reven ost til sluttMan kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag.Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt :)(lager alt i samme panne, ikke stekepanne)Anonymous poster hash: 66b0b...bc0

Jeg vil påpeke noen "feil" i oppskriften din: Stek i smør, eller en god olje. Bruk fond i stedet for buljongpulver. Buljongpulver er stort sett bare salt. Dropp lettmelk, bruk fløte, eller i verste fall helmelk. Ellers ser dette faktisk riktig godt ut! Denne oppskriften skal jeg bruke. :-) Anonymous poster hash: c02c7...8b4
Ja, bare prøv! :)

Men "feil" vil jeg ikke si nei! D blir "feil" smak (for MEG!!) med olje, og jeg synes margarin funker bedre til steking. Har prøvd flere forskjellige smakstilsetninger; fond, terninger & pulver. Toro lyst kjøttbuljongpulver har den smaken JEG vil ha ;)

Fløte/helmelk hadde ikke ramlet meg inn å bruke en gang, da jeg synes d blir grusomt fett!

Har laget denne maaaange ganger og VET den funker :)

Men som jeg sa: man kan trekke fra og legge til d man vil! (men kommenterer siden du kalte d "feil"...) ;)

Jeg synes d er godt med mais i, men d vil ikke ungene ha...

Anonymous poster hash: 66b0b...bc0

Grunnen til at jeg skrev "feil" var jo nettopp at jeg ikke kunne tenkt meg å bruke margarin og lettmelk. På mitt kjøkken har ikke margarin og lettmelk plass i matlagingen. Margarin kan brukes på brødskiva og gubben drikker lettmelk, men derfra til å bruke det i middagsmat? Nope. Ikke hos oss. Det er jo ikke feil i den forstand, men helt feil for meg. Mat skal være godt, og det blir det ikke med margarin og lettmelk hos oss.

Anonymous poster hash: c02c7...8b4

Du er ikke rent lite freidig.........

Anonymous poster hash: b4d37...12e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe mine barn elsker:Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarinHa i hvitløkHa i noen never med risDryss over 1-2 ss mel, blandTilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, blandTøm i en pose frosne brokkolitopperFyll på med ekstra lettmelk til d dekker risenSmåkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime)Smak til med pepper og ev. mer buljongTilsett en stor neve reven ost til sluttMan kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag.Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt :)(lager alt i samme panne, ikke stekepanne)Anonymous poster hash: 66b0b...bc0

Jeg vil påpeke noen "feil" i oppskriften din: Stek i smør, eller en god olje. Bruk fond i stedet for buljongpulver. Buljongpulver er stort sett bare salt. Dropp lettmelk, bruk fløte, eller i verste fall helmelk. Ellers ser dette faktisk riktig godt ut! Denne oppskriften skal jeg bruke. :-) Anonymous poster hash: c02c7...8b4

Men "feil" vil jeg ikke si nei! D blir "feil" smak (for MEG!!) med olje, og jeg synes margarin funker bedre til steking. Har prøvd flere forskjellige smakstilsetninger; fond, terninger & pulver. Toro lyst kjøttbuljongpulver har den smaken JEG vil ha ;)

Fløte/helmelk hadde ikke ramlet meg inn å bruke en gang, da jeg synes d blir grusomt fett!

Men som jeg sa: man kan trekke fra og legge til d man vil! (men kommenterer siden du kalte d "feil"...) ;)

Jeg synes d er godt med mais i, men d vil ikke ungene ha...

Grunnen til at jeg skrev "feil" var jo nettopp at jeg ikke kunne tenkt meg å bruke margarin og lettmelk. På mitt kjøkken har ikke margarin og lettmelk plass i matlagingen. Margarin kan brukes på brødskiva og gubben drikker lettmelk, men derfra til å bruke det i middagsmat? Nope. Ikke hos oss. Det er jo ikke feil i den forstand, men helt feil for meg. Mat skal være godt, og det blir det ikke med margarin og lettmelk hos oss.

Anonymous poster hash: c02c7...8b4

Du er ikke rent lite freidig.........

Anonymous poster hash: b4d37...12e

Det kan man si forsiktig...

Anonymous poster hash: 2d6ee...ab9

Skrevet

Noe mine barn elsker:

Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarin

Ha i hvitløk

Ha i noen never med ris

Dryss over 1-2 ss mel, bland

Tilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, bland

Tøm i en pose frosne brokkolitopper

Fyll på med ekstra lettmelk til d dekker risen

Småkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime)

Smak til med pepper og ev. mer buljong

Tilsett en stor neve reven ost til slutt

Man kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag.

Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt :)

(lager alt i samme panne, ikke stekepanne)

Denne (sånn ca.) lagde jeg i dag, kjempegodt! Takk for oppskrift :D

Skrevet

Herregud for noen kjerringer det er her! 

Du gjør "feil", fordi du bruker margarin og lettmelk, fordi det ikke blir spiselig dersom de lager det i deres hjem!?!?! WTF?! Det må være noe spesiellt med deres hjem, da, siden det blir spiselig hos de fleste andre i landet!

Det er også feil å spise fiskekaker! Og Dropp kjøttdeigen fordi JEG sier det! 

Hvem faen vet hva slags fiskekaker denne personen lager? De kan jo være laget av fersk fisk rett fra havet.

Snerpete bitches er dere!

Skrevet

Jeg synes d er godt med mais i, men d vil ikke ungene ha...Anonymous poster hash: 66b0b...bc0

Grunnen til at jeg skrev "feil" var jo nettopp at jeg ikke kunne tenkt meg å bruke margarin og lettmelk. På mitt kjøkken har ikke margarin og lettmelk plass i matlagingen. Margarin kan brukes på brødskiva og gubben drikker lettmelk, men derfra til å bruke det i middagsmat? Nope. Ikke hos oss. Det er jo ikke feil i den forstand, men helt feil for meg. Mat skal være godt, og det blir det ikke med margarin og lettmelk hos oss.Anonymous poster hash: c02c7...8b4
Du er ikke rent lite freidig.........Anonymous poster hash: b4d37...12e

Det kan man si forsiktig... Anonymous poster hash: 2d6ee...ab9

Glad d var flere som reagerte på den!

Jeg gadd ikke svare.. U can't argue with crazy ;)

Skrevet

Noe mine barn elsker:

Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarin

Ha i hvitløk

Ha i noen never med ris

Dryss over 1-2 ss mel, bland

Tilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, bland

Tøm i en pose frosne brokkolitopper

Fyll på med ekstra lettmelk til d dekker risen

Småkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime)

Smak til med pepper og ev. mer buljong

Tilsett en stor neve reven ost til slutt

Man kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag.

Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt :)

(lager alt i samme panne, ikke stekepanne)Anonymous poster hash: 66b0b...bc0

Denne (sånn ca.) lagde jeg i dag, kjempegodt! Takk for oppskrift :D

Så bra :)

D er jo en "ca"oppskrift ;)

Jeg er glad i mais i og cayenne, men ungene liker ikke mais så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...