Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #26 Skrevet 14. januar 2015 Det aller viktigste punktet her må være å droppe kjøttdeigen! Bruk karbonadedeig! Anonymous poster hash: c02c7...8b4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #27 Skrevet 14. januar 2015 Noe mine barn elsker: Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarin Ha i hvitløk Ha i noen never med ris Dryss over 1-2 ss mel, bland Tilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, bland Tøm i en pose frosne brokkolitopper Fyll på med ekstra lettmelk til d dekker risen Småkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime) Smak til med pepper og ev. mer buljong Tilsett en stor neve reven ost til slutt Man kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag. Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt (lager alt i samme panne, ikke stekepanne) Anonymous poster hash: 66b0b...bc0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #29 Skrevet 14. januar 2015 Gryte med sopp og squash, rask og god ! Bytt eventuelt ut peppersausen med fløtesaus for å gjøre den mildere. Hvis du ikke vil bruke halvfabrikata, går det nesten like kjapt å helle i en fløteskvett, litt soyasaus og litt buljong, og så eventuelt jevne med litt maisena. http://87.238.65.108/Kjott/Storfe/Kjottdeig/Gryte-med-sopp-og-squash/ Anonymous poster hash: efcec...62f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #30 Skrevet 14. januar 2015 Kjøttdeig med salt og pepper, kanskje litt oregano mais ost potetmos på toppen i en ildfast form. Stekes til osten er smeltet, altså ikke lenge. Potetmos går kjempefort om du kutter potetene i små biten og koker dem. Anonymous poster hash: 07d9e...dfc
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #31 Skrevet 14. januar 2015 Mini bøff på svømmetur :-) Stek kjøttdeig og ha det oppi brus saus. server med poteter og grønsaker. Cowboy mat stekt kjøttdeig, løk og sopp servert med potetmos og tomatbønner Anonymous poster hash: ab894...dcf
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #32 Skrevet 14. januar 2015 Mente så klart brun saus ikke brus saus. hehe Anonymous poster hash: ab894...dcf
Himmel og hav Skrevet 14. januar 2015 #33 Skrevet 14. januar 2015 Lynrask lapskaus. 1 pakke karbonadedeig eller kjøttdeig 1 løk 1 pakke lapskausblanding eller om du vil ha mye grønnsaker så slenger du på en halv pakke lapskausblanding eller rotgrønnsaksblanding til. 2-3 terninger kjøttkraft vann Stek kjøttdeig og løk og ha i en kjele. Sleng oppi de frosne grønnsakene og terningene, dekk med vann og la det koke i 5-10 minutter.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #34 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har ikke lest alle svarene, så mulig jeg gjentar noen. Jeg foreslår form. Kna kjøttdeigen litt med krydder og egg eller potemel (slik du ville gjort om du skulle laget kjøttkaker), ha i en pose med feks amerikansk blanding. "Klapp" det sammen i en ildfast form, og bre over potetstappe og så litt ost. Stek i ovenen. Absolutt ikke sunt, og alt er helfabrikat, men det duger den ene gangen. Godt er det også Anonymous poster hash: 09796...5f7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #35 Skrevet 14. januar 2015 Linsegryte med kjøttdeig/karbonadedeig Poppis her i huset (bruker karbonadedeig, kjøttdeigen er alt for feit) Brun kjøttdeig sammen med hvitløk, løk, paprika, gulrot og spinat. Ha over en bok hermetiske tomater, salt, pepper, urter, tabasco. Kok linsene i grønnsaksbuljong, ha gjerne i curry. Når linsene er ferdige sil av og bland i gryta. Serveres med en klatt matyoghurt og frisk koriander. Merker du om du spiser kjøttdeig eller karbonadedeig hvis du spiser hos andre? jeg har en venninne som påstår det Anonymous poster hash: b4d37...12e
frk Nilsen Skrevet 14. januar 2015 #36 Skrevet 14. januar 2015 Linsegryte med kjøttdeig/karbonadedeig Poppis her i huset (bruker karbonadedeig, kjøttdeigen er alt for feit) Brun kjøttdeig sammen med hvitløk, løk, paprika, gulrot og spinat. Ha over en bok hermetiske tomater, salt, pepper, urter, tabasco. Kok linsene i grønnsaksbuljong, ha gjerne i curry. Når linsene er ferdige sil av og bland i gryta. Serveres med en klatt matyoghurt og frisk koriander. Merker du om du spiser kjøttdeig eller karbonadedeig hvis du spiser hos andre? jeg har en venninne som påstår det Anonymous poster hash: b4d37...12e Ja, kjøttdeigen er feitere. Kjenner det godt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #37 Skrevet 14. januar 2015 Noe mine barn elsker: Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarin Ha i hvitløk Ha i noen never med ris Dryss over 1-2 ss mel, bland Tilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, bland Tøm i en pose frosne brokkolitopper Fyll på med ekstra lettmelk til d dekker risen Småkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime) Smak til med pepper og ev. mer buljong Tilsett en stor neve reven ost til slutt Man kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag. Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt (lager alt i samme panne, ikke stekepanne) Anonymous poster hash: 66b0b...bc0 Jeg vil påpeke noen "feil" i oppskriften din: Stek i smør, eller en god olje. Bruk fond i stedet for buljongpulver. Buljongpulver er stort sett bare salt. Dropp lettmelk, bruk fløte, eller i verste fall helmelk. Ellers ser dette faktisk riktig godt ut! Denne oppskriften skal jeg bruke. :-) Anonymous poster hash: c02c7...8b4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #38 Skrevet 14. januar 2015 Linsegryte med kjøttdeig/karbonadedeig Poppis her i huset (bruker karbonadedeig, kjøttdeigen er alt for feit) Brun kjøttdeig sammen med hvitløk, løk, paprika, gulrot og spinat. Ha over en bok hermetiske tomater, salt, pepper, urter, tabasco. Kok linsene i grønnsaksbuljong, ha gjerne i curry. Når linsene er ferdige sil av og bland i gryta. Serveres med en klatt matyoghurt og frisk koriander. Merker du om du spiser kjøttdeig eller karbonadedeig hvis du spiser hos andre? jeg har en venninne som påstår det Anonymous poster hash: b4d37...12e Ja, kjøttdeigen er feitere. Kjenner det godt. Enig. Kjenner også godt forskjellen. Anonymous poster hash: 2d6ee...ab9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #39 Skrevet 14. januar 2015 Hjemmelaga kjøttboller eller hamburgere Anonymous poster hash: d3576...212
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #40 Skrevet 15. januar 2015 Noe mine barn elsker: Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarin Ha i hvitløk Ha i noen never med ris Dryss over 1-2 ss mel, bland Tilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, bland Tøm i en pose frosne brokkolitopper Fyll på med ekstra lettmelk til d dekker risen Småkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime) Smak til med pepper og ev. mer buljong Tilsett en stor neve reven ost til slutt Man kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag. Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt (lager alt i samme panne, ikke stekepanne) Anonymous poster hash: 66b0b...bc0 Har du i noe veske før du har i lettmelken, vann kanskje? Anonymous poster hash: b4d37...12e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #41 Skrevet 15. januar 2015 Noe mine barn elsker:Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarinHa i hvitløkHa i noen never med risDryss over 1-2 ss mel, blandTilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, blandTøm i en pose frosne brokkolitopperFyll på med ekstra lettmelk til d dekker risenSmåkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime)Smak til med pepper og ev. mer buljongTilsett en stor neve reven ost til sluttMan kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag.Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt (lager alt i samme panne, ikke stekepanne)Anonymous poster hash: 66b0b...bc0 Har du i noe veske før du har i lettmelken, vann kanskje? Anonymous poster hash: b4d37...12e Nei, d har jeg ikke Anonymous poster hash: 66b0b...bc0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #42 Skrevet 15. januar 2015 Takk men syns at både chili con carne og sheppards pie er litt tidkrevende Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Denne er en rask variant, http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Spis fisk i stedet. Kjøttdeig er usunt. Anonymous poster hash: 65ef5...e4a Øh spiste fiskekaker i dag og kveite på søndag, fiskeboller hadde vi og i forrige uke, ja og laks. Spiser fisk 2-3 ganger i uken. Har en kjøttdeigpakke liggende som vi vil bruke. Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Fiskekaker og fiskeboller er så utspent at det dessverre ikke burde kvalifiseres som fiskemiddag. De blir på lik linje som kjøttdeig. Utspedd kjøtt. Men godt er det jo da:) Anonymous poster hash: 58abc...e8e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #43 Skrevet 15. januar 2015 Noe mine barn elsker:Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarinHa i hvitløkHa i noen never med risDryss over 1-2 ss mel, blandTilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, blandTøm i en pose frosne brokkolitopperFyll på med ekstra lettmelk til d dekker risenSmåkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime)Smak til med pepper og ev. mer buljongTilsett en stor neve reven ost til sluttMan kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag.Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt (lager alt i samme panne, ikke stekepanne)Anonymous poster hash: 66b0b...bc0 Jeg vil påpeke noen "feil" i oppskriften din: Stek i smør, eller en god olje. Bruk fond i stedet for buljongpulver. Buljongpulver er stort sett bare salt. Dropp lettmelk, bruk fløte, eller i verste fall helmelk. Ellers ser dette faktisk riktig godt ut! Denne oppskriften skal jeg bruke. :-) Anonymous poster hash: c02c7...8b4 Ja, bare prøv! Men "feil" vil jeg ikke si nei! D blir "feil" smak (for MEG!!) med olje, og jeg synes margarin funker bedre til steking. Har prøvd flere forskjellige smakstilsetninger; fond, terninger & pulver. Toro lyst kjøttbuljongpulver har den smaken JEG vil ha Fløte/helmelk hadde ikke ramlet meg inn å bruke en gang, da jeg synes d blir grusomt fett! Har laget denne maaaange ganger og VET den funker Men som jeg sa: man kan trekke fra og legge til d man vil! (men kommenterer siden du kalte d "feil"...) Jeg synes d er godt med mais i, men d vil ikke ungene ha... Anonymous poster hash: 66b0b...bc0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #44 Skrevet 15. januar 2015 Noe mine barn elsker:Stek svinekjøttdeig og en finhakket løk i litt margarinHa i hvitløkHa i noen never med risDryss over 1-2 ss mel, blandTilsett 1-2 ts kjøttbuljongpulver, blandTøm i en pose frosne brokkolitopperFyll på med ekstra lettmelk til d dekker risenSmåkok til risen er klar (jeg bruker egentlig å la den stå minst en halvtime)Smak til med pepper og ev. mer buljongTilsett en stor neve reven ost til sluttMan kan forsåvidt legge til, eller trekke fra etter smak og behag.Kjempegodt, superenkelt og ganske sunt (lager alt i samme panne, ikke stekepanne)Anonymous poster hash: 66b0b...bc0 Jeg vil påpeke noen "feil" i oppskriften din: Stek i smør, eller en god olje. Bruk fond i stedet for buljongpulver. Buljongpulver er stort sett bare salt. Dropp lettmelk, bruk fløte, eller i verste fall helmelk. Ellers ser dette faktisk riktig godt ut! Denne oppskriften skal jeg bruke. :-) Anonymous poster hash: c02c7...8b4 Ja, bare prøv! Men "feil" vil jeg ikke si nei! D blir "feil" smak (for MEG!!) med olje, og jeg synes margarin funker bedre til steking. Har prøvd flere forskjellige smakstilsetninger; fond, terninger & pulver. Toro lyst kjøttbuljongpulver har den smaken JEG vil ha Fløte/helmelk hadde ikke ramlet meg inn å bruke en gang, da jeg synes d blir grusomt fett! Har laget denne maaaange ganger og VET den funker Men som jeg sa: man kan trekke fra og legge til d man vil! (men kommenterer siden du kalte d "feil"...) Jeg synes d er godt med mais i, men d vil ikke ungene ha... Anonymous poster hash: 66b0b...bc0 Grunnen til at jeg skrev "feil" var jo nettopp at jeg ikke kunne tenkt meg å bruke margarin og lettmelk. På mitt kjøkken har ikke margarin og lettmelk plass i matlagingen. Margarin kan brukes på brødskiva og gubben drikker lettmelk, men derfra til å bruke det i middagsmat? Nope. Ikke hos oss. Det er jo ikke feil i den forstand, men helt feil for meg. Mat skal være godt, og det blir det ikke med margarin og lettmelk hos oss. Anonymous poster hash: c02c7...8b4
Salla Skrevet 15. januar 2015 #45 Skrevet 15. januar 2015 Er det noe godt man kan lage med kjøttdeig og ris? Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Jeg synes dette er godt: Kok ris (helst tørr ris, ikke den som kleber mest) Stek kjøttdeig Stek grønnsaker man syns er godt, f.eks løk, hvitløk, gulrot, paprika, squash, osv. Bland alt sammen og voilá :-) Fort gjort og veldig godt. Hell over soyasaus, sursøtsaus, chilisaus e.l om man liker det. Ellers er jo cowboymat med kjøttdeig, hakkede tomater og tomatbønner veldig enkelt. Server med salat og brød:-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #47 Skrevet 15. januar 2015 Noe min ex pleide å lage som falt i smak hos barna, inspirert fra hjemlandet hans i mellomamerika og veldig enkelt. Brun kjøttdeig, kok ris, bland kjøttdeig med risen og ha i det du liker..mais,oliven,forskjellig krydder, bønner, løk. Anonymous poster hash: e9fde...8fd
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #48 Skrevet 15. januar 2015 Det aller viktigste punktet her må være å droppe kjøttdeigen! Bruk karbonadedeig! Anonymous poster hash: c02c7...8b4 Det er ikke poenget her, kjøttdeigen var allerede kjøpt og jeg ville ha middagstips. Har du ikke tips så la vær å komme med slike meningsløse kommentarer, skriv heller det når noen spør hva som er sunnest av de to tingene Takk for alle tips, det ble en middag hvor vi brukte det vi allerede hadde. Stekte kjøttdeigen sammen med gulrot, paprika og løk. Og hadde ris til og soyasaus på etterpå. Veldig enkelt som vi var ute etter HI Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #49 Skrevet 15. januar 2015 Takk men syns at både chili con carne og sheppards pie er litt tidkrevende Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Denne er en rask variant, http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Spis fisk i stedet. Kjøttdeig er usunt. Anonymous poster hash: 65ef5...e4a Øh spiste fiskekaker i dag og kveite på søndag, fiskeboller hadde vi og i forrige uke, ja og laks. Spiser fisk 2-3 ganger i uken. Har en kjøttdeigpakke liggende som vi vil bruke. Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Fiskekaker og fiskeboller er så utspent at det dessverre ikke burde kvalifiseres som fiskemiddag. De blir på lik linje som kjøttdeig. Utspedd kjøtt. Men godt er det jo da:) Anonymous poster hash: 58abc...e8e Hjemmelaget har masse i fisk i seg, iallefall de jeg lager. HI Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #50 Skrevet 15. januar 2015 Kjøttdeigsuppe, kjapt og godt og lite karbo:) Stek kjøttdeig med litt løk og hvitløk i en gryte, evt andre grønnsaker du liker. Hell to bokser med hakka tomater med oregano over, en liten skvett vann og litt fløte. Krydre med litt av hvert. la det koke litt i 10-15 min, server med en god klatt med rømme i midten og masse raspet ost over:) Faktisk veldig godt og veldig enkelt. Anonymous poster hash: 9df35...c09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå