Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Tips til en kjøttdeigmiddag i morgen? Noe enkelt som tar maks 30 min, da vi begge jobber. Vi er lei pasta, taco osv. Må kunne spises av sønnen vår på 1,5 år. Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Matprats chili con carne Anonymous poster hash: 65ef5...e4a
kiki1980 Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 musakkaaaa! Gikk to porsjoner på hvert barn i dag! Full suksess!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Takk men syns at både chili con carne og sheppards pie er litt tidkrevende Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 musakkaaaa! Gikk to porsjoner på hvert barn i dag! Full suksess!Takk, men lei den og Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Takk men syns at både chili con carne og sheppards pie er litt tidkrevende Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Denne er en rask variant, http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Spis fisk i stedet. Kjøttdeig er usunt. Anonymous poster hash: 65ef5...e4a
☆☆☆ Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Takk men syns at både chili con carne og sheppards pie er litt tidkrevende Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Tvert imot supert for travle dagar. Lag på kvelden og sett i omnen når du kjem heim frå jobb.
frk Nilsen Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Linsegryte med kjøttdeig/karbonadedeig Poppis her i huset (bruker karbonadedeig, kjøttdeigen er alt for feit) Brun kjøttdeig sammen med hvitløk, løk, paprika, gulrot og spinat. Ha over en bok hermetiske tomater, salt, pepper, urter, tabasco. Kok linsene i grønnsaksbuljong, ha gjerne i curry. Når linsene er ferdige sil av og bland i gryta. Serveres med en klatt matyoghurt og frisk koriander. Endret 14. januar 2015 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Takk men syns at både chili con carne og sheppards pie er litt tidkrevende Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Denne er en rask variant, http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Spis fisk i stedet. Kjøttdeig er usunt. Anonymous poster hash: 65ef5...e4a Øh spiste fiskekaker i dag og kveite på søndag, fiskeboller hadde vi og i forrige uke, ja og laks. Spiser fisk 2-3 ganger i uken. Har en kjøttdeigpakke liggende som vi vil bruke. Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Takk men syns at både chili con carne og sheppards pie er litt tidkrevende Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Tvert imot supert for travle dagar. Lag på kvelden og sett i omnen når du kjem heim frå jobb. Må handle inn da (er ganske tomt i skapa) og det gidder vi ikke nå så sent, har ikke en butikk på hjørnet men må kjøre noen km. Men pleier iblant å lage noe kvelden før eller i store mengder så det kan fryses ned som flere middager, som f.eks lasagne Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 Linsegryte med kjøttdeig/karbonadedeig Poppis her i huset (bruker karbonadedeig, kjøttdeigen er alt for feit) Brun kjøttdeig sammen med hvitløk, løk, paprika, gulrot og spinat. Ha over en bok hermetiske tomater, salt, pepper, urter, tabasco. Kok linsene i grønnsaksbuljong, ha gjerne i curry. Når linsene er ferdige sil av og bland i gryta. Serveres med en klatt matyoghurt og frisk koriander. Takk, aldri smakt linser Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 Er det noe godt man kan lage med kjøttdeig og ris? Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Pytt i panne med kjøttdeig. Stek kjøttdeigen og legg den tilside mens du steker små potettersninger og f.eks gulrot, løk, paprika og andre grønnsaker du ønsker. Når potetterningene er møre har du kjøttdeigen tilbake og rører det hele sammen. Krydre med det du ønsker, salt, pepper, tørkede urter, grillkrydder eller hva du nå liker. Server med speilegg. Anonymous poster hash: efcf2...630
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 Det tar ikke så lang tid å lage kjøttkaker. Bland inn egg, brødrasp, krydder. Vi dropper sausen. Server med grønnsaker og ris eller poteter. Anonymous poster hash: 67abe...64a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Nå får jeg vel skikkelig pes her, siden forslaget mitt innholder halvfabrikata så det holder. Kjapp hyrdepai/shepherds pai: 1 pk kjøttdeig pluss i glass dolmio classic (kjøttdeigsaus) 2 poser potetstappe (tar kun noen få min å lage) Kjøttdeigsaus i bunn av en ildfast form, potetstappe over - litt raspet ost på toppen, i ovnen til osten har smeltet. Server med grønn salat feks. Her i huset lager vi dette innimellom hvis vi har dårlig tid... Men selvfølgelig er det best hvis man lager det fra bunnen av...men det er ikke gjort på en halvtime. Anonymous poster hash: 4cbe5...4e9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Nå får jeg vel skikkelig pes her, siden forslaget mitt innholder halvfabrikata så det holder. Kjapp hyrdepai/shepherds pai: 1 pk kjøttdeig pluss i glass dolmio classic (kjøttdeigsaus) 2 poser potetstappe (tar kun noen få min å lage) Kjøttdeigsaus i bunn av en ildfast form, potetstappe over - litt raspet ost på toppen, i ovnen til osten har smeltet. Server med grønn salat feks. Her i huset lager vi dette innimellom hvis vi har dårlig tid... Men selvfølgelig er det best hvis man lager det fra bunnen av...men det er ikke gjort på en halvtime. Anonymous poster hash: 4cbe5...4e9 Skal ikke kjefte men syns at posepotetstappe smaker ingenting Hender vi og bruker halvfabrikat så er ikke i mot det. Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 Takk for alle tips, skal sove på det! Anonymous poster hash: 1951e...4b8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 Shepherds pie Strengt tatt heter det ikke Shepherds pie når det er laget av kjøttdeig, men Cottage pie. Shepherds pie lages av lammekjøtt. Bare for å pirke... Anonymous poster hash: 2d6ee...ab9
☆☆☆ Skrevet 14. januar 2015 #20 Skrevet 14. januar 2015 Shepherds pie Strengt tatt heter det ikke Shepherds pie når det er laget av kjøttdeig, men Cottage pie. Shepherds pie lages av lammekjøtt. Bare for å pirke... Anonymous poster hash: 2d6ee...ab9 Sikkert heilt sant. Men lammekjøttdeig smakar høgg. Moussaka skal vel også innehalde faenskapen, men det er ikkje etandes. Merkelig nok, for lammekjøt er nydelig til det har vore ei runde i kverna.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #21 Skrevet 14. januar 2015 - Spaghetti m. Kjøttdeig, champignon og løk - lasagne - chiligryte Anonymous poster hash: 1c28d...ddb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #22 Skrevet 14. januar 2015 Nå får jeg vel skikkelig pes her, siden forslaget mitt innholder halvfabrikata så det holder. Kjapp hyrdepai/shepherds pai: 1 pk kjøttdeig pluss i glass dolmio classic (kjøttdeigsaus) 2 poser potetstappe (tar kun noen få min å lage) Kjøttdeigsaus i bunn av en ildfast form, potetstappe over - litt raspet ost på toppen, i ovnen til osten har smeltet. Server med grønn salat feks. Her i huset lager vi dette innimellom hvis vi har dårlig tid... Men selvfølgelig er det best hvis man lager det fra bunnen av...men det er ikke gjort på en halvtime. Anonymous poster hash: 4cbe5...4e9 Skal ikke kjefte men syns at posepotetstappe smaker ingenting Hender vi og bruker halvfabrikat så er ikke i mot det. Anonymous poster hash: 1951e...4b8 Hehe...hjemmelaget er selvfølgelig mye bedre! Men med litt ekstra krydder og meierismør så blir det ikke så halvgærent...og meget kjapt å lage! 😄 Anonymous poster hash: 4cbe5...4e9
Love my kidz Skrevet 14. januar 2015 #23 Skrevet 14. januar 2015 Nå får jeg vel skikkelig pes her, siden forslaget mitt innholder halvfabrikata så det holder. Kjapp hyrdepai/shepherds pai: 1 pk kjøttdeig pluss i glass dolmio classic (kjøttdeigsaus) 2 poser potetstappe (tar kun noen få min å lage) Kjøttdeigsaus i bunn av en ildfast form, potetstappe over - litt raspet ost på toppen, i ovnen til osten har smeltet. Server med grønn salat feks. Her i huset lager vi dette innimellom hvis vi har dårlig tid... Men selvfølgelig er det best hvis man lager det fra bunnen av...men det er ikke gjort på en halvtime. Anonymous poster hash: 4cbe5...4e9 Denne skal JEG prøve i morgen! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #24 Skrevet 14. januar 2015 Shepherds pie Strengt tatt heter det ikke Shepherds pie når det er laget av kjøttdeig, men Cottage pie. Shepherds pie lages av lammekjøtt. Bare for å pirke... Anonymous poster hash: 2d6ee...ab9 Sikkert heilt sant. Men lammekjøttdeig smakar høgg. Moussaka skal vel også innehalde faenskapen, men det er ikkje etandes. Merkelig nok, for lammekjøt er nydelig til det har vore ei runde i kverna. Men jeg sa ikke lammekjøttdeig, men lammekjøtt. Det skal være lammekjøtt, ikke lammekjøttdeig, i shepherds pie. Altså er "gryteretten" i shepherds pie egentlig en kjempegod kjøttgryte ala kjøtt i mørke, som gratineres med potetmos til slutt. Anonymous poster hash: 2d6ee...ab9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #25 Skrevet 14. januar 2015 Stek kjøttdeig og ha i litt godt krydder så det blir smak på kjøttdeigen. Kan også bruke løk/hvitløk/chili eller hva du ønsker. Hender jeg selv bare bruker tacokrydder. Kok opp makaroni og bland i den ferdige kjøttdeigen Kutt opp salat av hva du måtte ønske. Her bruker vi isberg, tomat, agurk og mais. Varm ferdige ptabrød og fyll disse med kjøttdeig og salat (jeg bruker litt dressing også). Voila en kjapp og enkel middag - Anonymous poster hash: aadfa...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå