Gå til innhold

Første mensen etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurer på hvilke erfaringer dere har med retur av mensen etter fødsel? Sterkere/svakere enn før eller akkurat som vanlig?

Gutten min er nå 7, snart 8 måneder og blir fortsatt ammet en del. Bruker ikke prevansjon, da vi i utgangspunktet håper på to tette.. I slutten av desember hadde jeg en bitteliten blødning, det kom blod bare på papiret da jeg tørket meg, ellers lite i trusa/truseinnlegget. Dette varte i to dager, og var veldig lite i forhold til vanlig. Kan det ha vært mensen som er kommet tilbake etter fødsel, eller kanskje festeblødning?

Blir takknemlig for erfaringer fra andre. Det er første barnet, så vet liksom ikke helt hvordan det skal være etter fødsel..

Anonymous poster hash: 1038f...85a

Fortsetter under...

Skrevet

Vel, det er ikke godt å si, du må nesten bare vente og se, eller ta en graviditetstest. Hos meg kom mensen som normalt etter rundt 6 mnd, men jeg ammet ikke.

Anonymous poster hash: dff26...883

Skrevet

Jeg fikk vanlig mensen igjen etter 5 mnd da jeg fullammet. 7 dager med skikkelig blødning igjen som før jeg ble gravid. Vet ikke om det er mensen du har fått. Har du tatt en graviditetstest?

Anonymous poster hash: de927...a54

Skrevet

Min mens kom 4 måneder etter første, og 10 måneder etter nr to :)

Mens smertene mine at avtatt etter at jeg fikk barn, men utenom det er det helt som før. Fine kroppen vår :)

Det kan være en blødning i forbindelse med eggløsning du har hatt. Det kan også være en mini mens, eller festeblødning :)

Anonymous poster hash: 11eec...123
Skrevet

Hos meg har første mens etter svangerskap vært helt enorm, og værre for hver fødsel. Akkurat som kroppen har samlet opp i månedsvis også har første mens blitt en vannvittig blødning.

Men jeg har vært regelmessig fra første gang da, og mengden har stabilisert seg etter 3-4 måneder. Den første mensen etter fjerde barnet var ille, jeg blødde tvers gjennom tamponger og nattbind på et par timer, kunne knapt forlate huset. Men etter noen måneder var den nede på samme nivå som det alltid har vært.

Anonymous poster hash: 5b596...8e6
Skrevet

Takker for svar! Så greit å spørre her inne :) Når den kom tilbake var det da som før graviditet og fødsel, helt normal også i varighet? Er det vanlig at den kommer regelmessig tilbake hvis den var det før graviditeten evt? Da kan jeg jo i såfall vente mens igjen om ikke så altfor lenge. Ellers får jeg evt ta en test før den tid, litt utålmodig. Er jo bare positivt uansett for oss som ønsker to tette om det er festeblødning eller om mensen er kommet tilbake så vi kan begynne å prøve ordentlig :)

Anonymous poster hash: 1038f...85a

Annonse

Skrevet

Min mens kom 9 uker etter fødsel! Selv om jeg fullammet! Ble skikkelig skuffet.. Men det var en ordentlig mens da. Så tenker at du kanskje burde ta en test..:)

Anonymous poster hash: 597fc...00d

Skrevet

Jeg har nattammet hyppig fram til nå 11 mnd etter fødsel. Har prøvd å slutte og for noen uker siden klarte jeg å redusere antall amminger pr natt. Like etterpå begynte eggløsningsslimet å komme og smerter. Det varte i 1-2 uker så var nok kroppen som prøvde å få i gang systemet. Mensen kom da som forventet to uker senere(for 3 dager siden). Blør mye, men samme mengde som før graviditeter. Har også to tette og ikke rukket noe mer enn 2-3 menstruasjoner før jeg ble gravid på nytt.

Anonymous poster hash: 9aa88...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...