Gå til innhold

Har deres baby snudd seg med hodet ned?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i uke 32+4 og det virker som om babyen har rigget seg til i samme stilling i mange uker nå, med hodet opp. Vet det er mange uker igjen og tid til at babyen snur seg med hodet ned..men blir likevel litt engstelig for st babyen ikke skal klare å snu seg. Ser for meg det blir vanskeligere etterhvert som ukene går og babyen vokser!

Hvordan ligger deres babyer? :)

Fortsetter under...

Takk for at dere svarer :)

Skal til jordmorkontroll neste uke og skal ta det opp da :) Kinew, vet du om det er lenge siden babyen din snudde seg?

Regner med det ikke blir gjort noe med det før om noen uker uansett da det står overalt at babyen fortsatt kan bytte stilling mange ganger nå og frem mot fødsel! Så prøver å ikke ta sorgene på forskudd :)

Annonse

Rundt uke 30 skal de begynne og legge seg ned. Ikke nødvendigvis men det er det som er vanlig, det at du er i uke 32 og st du sier at det er mange uker igjen er litt feil de flese babyer begynner og legge seg ned rundt denne tiden. :) men du skal ikke bekymre deg for de kan ennå legge seg ned enda.

Min la seg ned med hode ikke 28 og har ligget der siden, er 29 nå 30 til helga. Jeg mistenker at min la seg med hode ned allerede i uke 26-27 men fikk ikke dette bekreftet før jeg var på kontroll i uke 28.

Ikke bekymre deg dette går nok fint!

Annonse

Uke 39+3 her. Jenta vår har ligget i seteleie eller på tvers i hele svangerskapet. Iallefall på alle UL kontroller, og de har vi hatt 12 av (av andre grunner).

I uke 36 ble jeg henvist til snuforsøk på sykehuset. Det ble utført i uke 37, men hun lille gadd ikke være med på noe slikt.

Så hun ligger fremdeles med hodet opp og setet ned.

Har fått målt bekkenet vha CT (i uke 37). Skal prøve å føde normalt, men kommer til å bli nøye overvåket under fødsel og hvis det blir problemer underveis blir det keisersnitt.

Men ble sterkt anbefalt av både lege og jordmor å prøve å føde normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...