Gå til innhold

Hvor tidlig kan man sende ut "save the date" kort til bryllup?

Anbefalte innlegg

Vi planlegger bryllup i 2016, men vet ikke hvor tidlig vi kan sende ut kort hvor vi ber folk holde av datoen? Det vil være i en tid hvor mange kanskje har planer (sommerferie), derfor vil vi sende ut et kort sånn at de som vil kan holde av datoen til bryllupet og slippe å bli tvunget til å gjøre om på ferieplaner og sånt fordi de har bestilt ferie før de fikk invitasjonen. 

Men vet ikke hvor tidlig vi kan sende ut kortene? 

Anonymous poster hash: 94119...74f

Fortsetter under...

Vi planlegger bryllup i 2016, men vet ikke hvor tidlig vi kan sende ut kort hvor vi ber folk holde av datoen? Det vil være i en tid hvor mange kanskje har planer (sommerferie), derfor vil vi sende ut et kort sånn at de som vil kan holde av datoen til bryllupet og slippe å bli tvunget til å gjøre om på ferieplaner og sånt fordi de har bestilt ferie før de fikk invitasjonen.

Det normale er 4-6 mnd. før bryllupet.

Anonymous poster hash: 293f7...555

Det normale er 4-6 mnd. før bryllupet.

Anonymous poster hash: 293f7...555

Hm, trodde man sendte ut invitasjonen 4-6 mnd før bryllupet jeg. De må jo få litt tid på seg til å svare og forberede seg? Vi har fått invitasjon til bryllup nå som skal stå i juni.

Tenkte mer på rundt et år i forkant jeg, for at folk skal få sjansen til å legge ferieplaner i god tid og samtidig vite at det er et bryllup på sommeren. 

Anonymous poster hash: 0bf8a...951

Det kan sikkert være lurt å gjøre 1- 1,5 år før datoen. Er jo ikke en bindende påmelding for mottaker, men da er de hvertfall obs på datoen. Vi sendte ut selve invitasjonen 7 mnd før bryllupet.

Ja det er akkurat det jeg mener :) Takk! Så vi kan sende de såpass tidlig ja? Da kan vi egentlig begynne å bestille snart da :) 

HI

Annonse

Dersom det er mange tilreisende ville jeg vært tidlig ute med tanke på vet booking av hotell og fly. Vi hadde mange som kom fra andre deler av landet, og de var avhengig av å ha godt tid for å sikre hotellrom. Hotellene i byen var fullbookede to mnd før bryllupet..

Dersom det er mange tilreisende ville jeg vært tidlig ute med tanke på vet booking av hotell og fly. Vi hadde mange som kom fra andre deler av landet, og de var avhengig av å ha godt tid for å sikre hotellrom. Hotellene i byen var fullbookede to mnd før bryllupet..

Ja det var enda en ting å tenke på, takk for det :) Det kommer endel langveisfra, både fra utlandet og andre deler av Norge. 

HI

Helst aldri, det er teit og flaut når norske folk skriver engelsk

Anonymous poster hash: 4ea6f...594

Hvem snakker om å skrive på engelsk? Det eneste som blir skrevet på engelsk er de som blir sendt til utlandet. 

HI 

Jeg ville sagt ifra om datoen så fort som mulig på en uformell måte (når jeg likevel snakket med noen, i en personlig mail), eller eventuelt i en fellesmail. Eget trykket kort til dette formålet synes jeg bare virker rart.

Anonymous poster hash: 77c13...b96

Annonse

Jeg ville sagt ifra om datoen så fort som mulig på en uformell måte (når jeg likevel snakket med noen, i en personlig mail), eller eventuelt i en fellesmail. Eget trykket kort til dette formålet synes jeg bare virker rart.

Anonymous poster hash: 77c13...b96

Jo jeg ser den. Men skriver man det i en mail eller gir beskjed muntlig så er faren kanskje stor for at det blir glemt? Men det kan man jo klare med et kort også ;)

HI

Vi fikk tilsvarende beskjed nå om et bryllup i august. Det kom i siste liten, mannen må velge ferieuker iløpet av januar. Så åtte måneder er nesten litt sent om det er i ferien ☺️

Takk da har vi en minimumsfrist der ;) 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...