Gå til innhold

Fødsel i forhold til termin på barn 1 og 2..

Anbefalte innlegg

Med min 1 gikk jeg 7 dager på overtid å ble da satt igang grunnet tegn til sv.skaps.forgiftning.

Nå venter jeg nr 2 og er idag i uke 38+1. Føler flere tegn på at kroppen forbereder til fødsel denne gangen. Vil gjerne oppleve at fødsel starter selv og ikke bli igangsatt også denne gangen. Men man vet jo aldri..

Hva er deres erfaring når det kommer til fødsel i forhold til termin med nr 1 og 2? Er det som oftest likt, eller kan nr 2 komme tidlig fordi om nr 1 kom sent/ble satt igang på overtid!?

Del gjerne erfaringer!! 😊

Fortsetter under...

Min første kom 4 uker før termin og nr 2 2 uker over termin. nr 3 kom 2 dager over termin

Alle ul terminene har vært lik mensterminene. Alle fødslene har gått av seg selv

Det sies jo at nr to generelt kommer litt tidligere enn førstemann, men ingen regel uten unntak :)

På ul sa jm at flergangsfødende sjeldent går noe særlig over termin.

Annonse

Nr1: 9 dager før termin
Nr2: 7 dager før termin

Er veldig spent nå, har vel en liten forventning om at lille snuppa kommer før termin :babyjente: 
Den er 6.2. Så om 10-12 dager håper jeg det begynner å skje noe....

Med nr. 1 hadde jeg vannavgang tre dager før termin. Fødte 17,5 timer etter at vannet gikk.

Nr.2 startet med rier en dag før termin. Fødte 4 timer etter første ri.

Nr. 3 startet med vannavgang fire uker før termin. Fødte 20,5 timer etter at vannet gikk.

Spent på nr.4... Er 34+1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...