Gå til innhold

Baby 7 mnd snur seg i søvne på magen, men snur ikke tilbake..

Chl85

Anbefalte innlegg

Er ikke av den hysteriske typen, men må innrømme at jeg ikke liker at hun snur seg over på magen i søvne... Hun klarer nemlig ikke å snu seg tilbake. Mange ganger våkner hun og trenger hjelp for å snu seg på rygg... Det går utover nattesøvnen hennes og våres.

Det er ikke alltid hun "sier i fra" , hvor jeg har kommet inn på morgenen og hun sover på magen, med ansiktet ned i madrassen. Storesøster kunne også sove på magen, men hun hadde i det minste ansiktet til siden og klarte å snu seg. 

Får da selvfølgelig litt små angst over at hun kanskje ikke får nok luft :(

Hun klarer jo å åle seg som bare det og snu seg fra rygg til mage.... Men ikke omvendt.

Bør jeg være bekymret?? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her med eldste dtr! Men hun våknet med ett vrææl når hun lå på magen og klarte ikke å snu tilbake selv! Dette skjedde mange ganger hver natt i en periode så løsningen her en liten stund ble sovepose med stropper. Funket bra- baby sov raskt bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her hos oss. Gutten er snart sju mnd og snur seg på magen om natta, med nesa godt plantet i madrassen.. Vi samsover, og jeg snur han, men han snur seg tilbake på magen med en gang.. Blir dårlig med søvn her også. Nå vet jeg at han kan snu seg selv over på ryggen igjen, men jeg liker det ikke.. Tenkte å høre hva de sier på helsestasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her med eldste dtr! Men hun våknet med ett vrææl når hun lå på magen og klarte ikke å snu tilbake selv! Dette skjedde mange ganger hver natt i en periode så løsningen her en liten stund ble sovepose med stropper. Funket bra- baby sov raskt bedre :-)

Får hun snudd seg på siden i en sånn da?? For det er sånn hun har pleid å sove... Godt over på siden med nesa godt planta i kosekluten sin ;)  Ser for meg like mye vræl og ikke mer med en sånn pose som holder henne på ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her hos oss. Gutten er snart sju mnd og snur seg på magen om natta, med nesa godt plantet i madrassen.. Vi samsover, og jeg snur han, men han snur seg tilbake på magen med en gang.. Blir dårlig med søvn her også. Nå vet jeg at han kan snu seg selv over på ryggen igjen, men jeg liker det ikke.. Tenkte å høre hva de sier på helsestasjonen..

Ja tenkte på å spørre der jeg og. Syns det bare er så rart at hun ikke legger hodet til siden hele tiden og noen ganger sover med ansiktet rett ned i madrassen liksom?? Kan jo ikke være noe godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveposer som du stropper fast i sengen er veldig fine. De er løse nok til at man får beveget seg fint, men ikke snudd seg helt. Og da unngår man at babyene sparker av seg dyna også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soveposer som du stropper fast i sengen er veldig fine. De er løse nok til at man får beveget seg fint, men ikke snudd seg helt. Og da unngår man at babyene sparker av seg dyna også...

Hvor får jeg tak i sånne nattposer med stropper?? Finner masse soveposer til baby, men ingen med stropper :) Trengs kanskje ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår på barnas hus! Liker ikke tanken egentlig på å stroppe de fast men var gull verdt her i hus i en kort periode! Og som hun over skriver får de beveget seg ganske greit bare ikke snudd seg helt rundt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i sånne nattposer med stropper?? Finner masse soveposer til baby, men ingen med stropper :) Trengs kanskje ikke ?

Jeg kjøpte i alle fall en på babyshop sist, men nå har jeg ikke lett etter det siden jeg hadde det fra før. Er en slags sele som du fester i sprinklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...