Gå til innhold

Noen som faktisk har klart å bli kvitt en liktorn 100%?

Anbefalte innlegg

Holder på med prosjekt "Fine føtter igjen" og prøver å kvitte meg med en arbeidsskaden på storetåa.

Er på runde to og mye er borte, men den er fremdeles pokker så stygg.

Er en liktorn i det heletatt mulig å bli kvitt?

Når vet jeg at plasteret har gjort sitt og det bare er tid og heling av huden som gjenstår?

Anonymous poster hash: 33775...06b

Fortsetter under...

Jeg fikk bort en liktorn med eddik faktisk. Fant tipset blant gamle kjerringråd. Jeg måtte teipe en våt bomullsdott dynket i eddik på liktornen over natten. Jeg synes å huske at det tok 2 netter før den døde, men at jeg sov en ekstra natt med eddik for sikkerhets skyld. Tornen blir svart når den er død hvis jeg husker riktig.

Verdt et forsøk?

(Det stinker!! Jeg sov med en plastpose over foten for at bomullen skulle holde seg fuktig av eddik, og for å holde noe av lukten borte.)

Anonymous poster hash: e725d...0fe

Jeg brukte først plaster som tok vekk mesteparten. Og så kjøpte jeg ortopediske skosåler og gikk over til kun joggesko. Fotpleier sa til meg at skotøy hadde alt å si. Har ikke sett noen av liktornene siden.

Anonymous poster hash: 19a24...547

Har noen opplevd og fått sår etter liktornplaster? Brukte det i noen dager, har det på lilletåa, så sitter ikke helt 100%. Endte opp med en tørr flekk opp selve liktornen og en rød, betent lilletå som nå er kjempevondt. Lurer på om jeg skulle ha fortsatt litt til med plasteret, men delt  opp den aktive biten på plasteret (slik at det kun dekker det jeg nå ser er "tuppen" på liktorn)og brukt vanlig plaster oppå... Vet at denne delen ikke skal borti frisk hud. tror det er den som gjør vondt nemlig.. Ellers så er ikke selv liktornen synlig hos meg. Det er bare masse hard hud som gjør vond..Mulig hele drittens lilletåa er en liktorn.

erfaring med det, anyone?

Anonymous poster hash: 52963...935

Annonse

Men datter hadde en hun fikk den av ett par sko! Prøvde masse forskjellig men så kjøpte jeg lapisstift på apoteket den forsvant med en gang ( brukte stiften 2 ganger) den er ikke kommet tilbake og huden på tåa er silkemyk.

• 8 år senere...

Har holdt på i 2 år og det var ikke  lett. Har brukt den vesken som selges på apoteket 3 kvelder,etter det når hunden begynner å løsne fjernet jeg alt inkludert det hardeste delen i midten,til å fjerne siste hardeste delen brukte jeg det du ser i vedlegget. Ventet en dag og tok hele greia fra starten,smøring, skjæring igjen og igjen. Helvetes jobb men det gikk nå kan jeg bruke vernesko uten problemer 

16847707283458081155576831347635.jpg

Ja, blitt kvitt de tre jeg har hatt. Plukker groblader, prikker de med gaffel, legger på liktornen, dekker området med gladpack og taper/fester med plastertape. 
Bytter grobladene annenhver dag ca. Hele liktornen løsner på et par uker, ikke nødvendig å kutte og skjære, bare pirke litt. 

Anonymkode: 2edce...ffe

Virker som noen blander fotvorte og liktorn. Liktorn er hud som har presset seg sammen, den kan ikke "dø"på samme måte som en fotvorte.

Jeg synes det funker best å gå til fotterapeut for å fjerne liktorn.

Anonymkode: c6b1b...a24

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Virker som noen blander fotvorte og liktorn. Liktorn er hud som har presset seg sammen, den kan ikke "dø"på samme måte som en fotvorte.

Jeg synes det funker best å gå til fotterapeut for å fjerne liktorn.

Anonymkode: c6b1b...a24

Jeg blander dem i hvert fall ikke. Liktornen er en veldig hard og vond kul på huden under foten, som går langt innover som en slags softis-kjeks opp ned. Veldig vondt er det også, i motsetning til vorter. Og groblader har tatt knekken på dem. 

Anonymkode: 2edce...ffe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...