Gå til innhold

Ville dere satt inn depositumpenger inn på huseieren vanlige konto, sammen med husleien ?

Anbefalte innlegg

Vi skal leie snart, og skrev kontrakt i dag.

Dem sa vi ikke trenge å ordne depositumkonto, men at vi heller kunne sette inn pengene inn på dem sin konto, sammen med husleia.

Og at dem overfører pengene tilbake når vi flytter ut.

Ville dere gjort det?

Anonymous poster hash: 7575d...568

Fortsetter under...

Nei aldri i livet.. Vi har vært i retten for akkurat det her.. Anbefaler på det sterkeste depositumskonto.. Det kan ikke utleier nekte for heller..

Anonymous poster hash: 5aaa2...0c8

Annonse

Err mente dep konto

Anonymous poster hash: 8c6ef...a2c

Ja. er det vi har nå, her jeg leier nå.

Så syns det virket litt skummelt å ikke ha det på sperra konto.

hi

Anonymous poster hash: 7575d...568

Nei!!!! Den må på sperret konto hvor begge parter må skrive under ved uttak. Ellers har dere ingen juridiske rettigheter hvis utleier nekter å gi de tilbake. Da er pengene tapt.

En annen ting er at rentene på beløpet skal tilfalle dere. I dette tilfelle vil utleier få renter.

Anonymous poster hash: 66d36...8ad

Opprett en depositumskonto sammen med den du leier hos.Sett inn dep fer,t.o.m rentene fra depkontoen skal tilkomme deg! Dette er den beste måten å gjøre det på.For all del,IKKE sett de inn på utleiers konto!

Annonse

Har aldri heller hatt en slik konto. De som leier får en kvitering på at de har betalt inn depositum. Har leid ut i noen år. Hadde depositumskonto selv engang når jeg leide, men så tok det jo også lang tid før jeg fikk depositumspengene tilbake, fordi jeg aldri fikk tid til å dra i banken å signere dem ut

Anonymous poster hash: a4745...7f3

Nei, nei, nei og nei. Aldri inn på konto til huseiger. Du har INGEN garanti for at får pengene tilbake og du kan ikke kreve dem heller. Du har etter ent leieforhold krav på rentene av pengene på depositumskontoen. Om du setter dem inn på huseigers konto, hvordan skaø du få de mente du? Huseiger skal opprette en depositumskonto i sin bank og du setter depositumet inn der. Så enkelt pg trygt er det.

Vi leier ut to hybler i kjelleren. Hver gang vi oppretter en depositumskonto, koster det 1000 kroner. Vi leier ut til studenter som gjerne bor her kun ett år av gangen, så det ble veldig dyrt for oss. Vi gir derfor nye leieboere valget mellom å sette depositumet inn på vår konto (som vi bruker kun til depositum, og leieboeren får renter når han flytter) eller selv betale for og opprette en depositumskonto. Vi tilbyr de også og få tlfnr til tidligere leieboere slik at de kan høre med de at de fikk tilbake sitt depositum uten tull fra vår side. Til nå har alle valgt å stole på oss, men hadde selvsagt skjønt det om de ville opprette egen depositumskonto også. 

Anonymous poster hash: 9a76d...7a2

Vi leier ut to hybler i kjelleren. Hver gang vi oppretter en depositumskonto, koster det 1000 kroner. Vi leier ut til studenter som gjerne bor her kun ett år av gangen, så det ble veldig dyrt for oss. Vi gir derfor nye leieboere valget mellom å sette depositumet inn på vår konto (som vi bruker kun til depositum, og leieboeren får renter når han flytter) eller selv betale for og opprette en depositumskonto. Vi tilbyr de også og få tlfnr til tidligere leieboere slik at de kan høre med de at de fikk tilbake sitt depositum uten tull fra vår side. Til nå har alle valgt å stole på oss, men hadde selvsagt skjønt det om de ville opprette egen depositumskonto også.

Grei ordning men er vel streng tatt utleier skal bekoste depositumskontoen,tar jeg feil?Er ikke leier som skal betale dep-kont men utleier fikk jeg beskjed av huseiernes landsforbund!

Har selv vært både leietaker og utleier. Ordnet alltid med depositumskonto! Styr unna utleiers forslag. Plutselig har de ikke pengene dine den dagen du sier opp.

Anonymous poster hash: 3b3a3...e23

Dette er jo noe en huseier skal bekoste, og 2000kr en gang i året får dere jo igjen gjennom husleien. Om dere har satt husleien såpass lavt at det kun dekker nødvendige utgifter, lån e.l ville jeg økt den med en hundrelapp eller 2 i måneden neste gang dere skriver under en ny kontrakt med leietakere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...