Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Tenker å bestille en sydentur før nummer tre kommer, men er usikker på om det er greit å reise rundt uke 32-34? Har født de to andre til termin. Har selvfølgelig god helseforsikring. Anonymous poster hash: ba43a...edc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 D bør du sjekke hos charterselskapet, for d kan være restriksjoner på! Personlig synes jeg d var lutt vel tett opp til termin... Tidlig juni da? Anonymous poster hash: 6d191...61f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Jeg mente slutten av juni!!! Men er fortsatt i uke 32, da 😜 Får ikke ferie før, dessverre 😔 Anonymous poster hash: ba43a...edc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Jeg hadde aldri gjort det, men det er fordi jeg var høygravid i sommer da det var så forbanna varmt. Var helt kake og dårlig hele tiden, orka ingenting siden jeg bare ble svimmel og kvalm av varmen. Anonymous poster hash: c6bee...08d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Jeg takler varme ganske bra, dessuten er det jo svømmebasseng man kan kjøle seg ned i, så det er jeg ikke bekymret for. Jeg er mer bekymret for lang flyreise, og hvilken standard det er på sykehus og legehjelp der nede, dersom noe skulle skje... Anonymous poster hash: ba43a...edc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Får du lov av flyselskapet å fly så langt så sent? Kjedelig om du ikke får bli med flyet hjem igjen. Anonymous poster hash: 554ad...a6e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Hadde ikke reist til Bulgaria. Ville valgt et annet land som er litt sikrere mtp. bakterier osv. Hadde nok ikke villet reist så sent selv. Anonymous poster hash: f239e...f35
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Nei, huff, ikke reis til Bulgaria så sent i svangerskapet. Jeg ville ikke reist i det hele tatt så sent, annet enn kanskje til Danmark/London type reiser. Men ikke til Bulgaria. Og hvis du har født FØR termin tidligere, så absolutt nei! Anonymous poster hash: 27ac7...00e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Nei, huff, ikke reis til Bulgaria så sent i svangerskapet. Jeg ville ikke reist i det hele tatt så sent, annet enn kanskje til Danmark/London type reiser. Men ikke til Bulgaria. Og hvis du har født FØR termin tidligere, så absolutt nei! Anonymous poster hash: 27ac7...00e Ser nå at du skrev TIL termin og ikke før, men likevel. Flere jeg kjenner, meg selv inkludert, har blitt svært maktforgiftet der. Hun ene endte til og med opp på sykehus når hun kom hjem. :-/ Anonymous poster hash: 27ac7...00e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Jeg har vær på sykehus i bulagaria... du vil IKKE dit når du er gravid, tro meg. Men spania, (ink gran cabaria, mallocva) frankrike, italia er greie sydenland med mage: unngå greske øyer, kypros, tyrkia, bulgaria. Polen har fantasiske lavprisreisemål (ikke charter) og har vesentlig bedre standard hvis du først er ut etterå gjøre det billigst mulig. Anonymous poster hash: 37bf3...69d
Fandens Oldemor Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Husker jeg hadde lyst til noe lignende selv, sjekket priser og planla. Det ble ikke noe av. Det var jeg sjeleglad for da jeg i sommer var lenket til sofaen - dels fordi det var over syv grader ute og jeg peste som en gal, dels fordi jeg var ekstremt hemmet av bekkenløsning. Ikke gjør det HI, utlandet er der neste år også.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #13 Skrevet 13. januar 2015 Ville ikke dratt til Bulgaria, gravid eller ei. Det landet er så korrupt at det er skummelt. Du kan faktisk risikere å bli truet til å gi fra alt du har for å få legehjelp Anonymous poster hash: 133fd...78a
Mandala Skrevet 13. januar 2015 #14 Skrevet 13. januar 2015 Jeg reiste til Gran Canaria da jeg var jeg var 32 uker på vei med første barnet. Det gikk fint, men når jeg ser på bilder så var jeg jo ordentlig høygravid omtrent med diger mage. Jeg vet ikke om jeg hadde gjort det samme igjen, selvom det var ålreit på den turen. Jeg hadde forøvrig ikke tenkt at London/ England var noe utpreget trygt sted, de har så mye mrsa.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #15 Skrevet 13. januar 2015 Bulgaria er både et trygt og bra land å reise til. Så lenge reiseforsikringen din dekker sykehusonnleggelse og fortidlig fødsel. Å bli innlagt på offentlige sykehus der er ikke noe stad. Private derimot er utmerket. Anonymous poster hash: 08862...c25
Gjest Gul stjerne Skrevet 13. januar 2015 #16 Skrevet 13. januar 2015 Jeg fløy i uke 26, og endte opp med permature rier og et sykehusopphold i ti dager. I norge. Ville aldri flydd langt og til utlandet i uke 32.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #17 Skrevet 13. januar 2015 Hadde aldri reist til Bulgaria, ikke med barn og i alle fall ikke som gravid. Mannen ble veldig veldig syk av maten og farlige bakterier da vi var der. Sykehus og full pakke. Kommer aldri noensinne tilbake. I tillegg er det som som nevner korrupsjon. Ønsker ikke å støtte et land som har så mye korrpusjon. Vi merket også mafiaen veldig godt, og jeg følte meg utrygg der. Har aldri gjort det på et Sydensted verken før eller siden. Anonymous poster hash: 94a5d...137
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #18 Skrevet 13. januar 2015 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Mange som blir matforgiftet der. Hadde uansett ikke reist til syden så tett opp mot termin. Man vet jo aldri hvordan formen er heller. Varmt er det der også, mest sannsynlig bare plagsomt. Dra en tur til Danmark med ungene istedet, dra på badeland og legoland. Anonymous poster hash: 94b1d...699
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #19 Skrevet 13. januar 2015 Nei, er du ikke riktig klok? Hva tror du de har å tilby et barn i uke 32 der? Hold deg i Skandinavia. Ingen regel som sier at alle blir født samtidig i en søskenflokk. Anonymous poster hash: 5203c...874
*Miss Marple* Skrevet 13. januar 2015 #20 Skrevet 13. januar 2015 Jeg hadde aldri reist til Bulgaria som gravid, uansett hvilken uke! Det er det eneste landet hvor minst en av oss ble dårlige hver gang vi var ute og spiste. Og vi var bare på 'fine' restauranter. Vi endte opp med å spise pizzaen de hadde i strandbaren, for den tålte alle (og vi er ikke særlig sensible i matveien, noen av oss) Så reis gjerne til varmen, men anbefaler altså ikke Bulgaria.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #21 Skrevet 13. januar 2015 Ok. Da dropper vi Bulgaria. Takk for gode råd! Har aldri vært der før, så var ikke klar over at det var så vanlig å bli dårlig. Hva med Tyrkia, da? Er det bedre? Anonymous poster hash: ba43a...edc
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #22 Skrevet 13. januar 2015 Ville heller vurdert Spania, men aller helst hadde jeg valgt ferie i Skandinavia så nærme termin. Var selv i Spania på jobbreise rundt uke 30, hovnet veldig opp i beina og måtte sjekkes på sykehus for mistanke om svangerskapsforgiftning, noe det heldigvis ikke var. Men fikk godt inntrykk av sykehuset og at de tok godt vare på gravide. Anonymous poster hash: b9cda...cbf
ms.Pond Skrevet 13. januar 2015 #23 Skrevet 13. januar 2015 Ut i fra min egen erfaring hadde jeg ikke vært i stand til å reise til utlandet i uke 32 denne gangen. Det var såvidt jeg kom meg til Oslo i uke 29 fra Trondheim, og det var ikke med fly. Ikke ville jeg tatt sjansen på å reise på den tiden heller. Skal dere først reise med barna, så ville jeg ha reist tidligere, tatt en langhelg med mann og barn i midten av 20-ukene. Regner med du også får mer ut av en sånn tur, før magen blir veldig stor og tung og det er vanskeligere å være aktiv. Du slipper evt mas med flyselskap og flyturer i 3. termin, og du slipper unna mye stress med varme og sol som kan være skikkelig plagsomt for en høygravid kropp. Og så ville jeg vært sikker på at stedet jeg dro til hadde et godt helsevesen og gode sykehus, HVIS det skulle oppstå noe underveis.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #24 Skrevet 13. januar 2015 Bare husk at HVIS det skjer noe og du må på sykehus, så må du isoleres på norske sykehus når du kommer tilbake (MRSA, som noen her nevner). Det er utrolig kjedelig å måtte ligge på isolat i Norge frem til du får svar på prøvene - og lengre hvis de er positive. Det er gøy som fødende, jordmor kledd i smittefrakk... Eller som innlagt med et nyfødt barn. Anonymous poster hash: c240e...ee2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #25 Skrevet 13. januar 2015 Tyrkia ville jeg heller aldri dratt til. Bakteriefloraen til for tidlig fødte blir herpa av langvarig og kraftig antibiotika i sydenland. Da får sydenbakteriene på sykehusene grobunn. Noen av disse kan ta flere år å bli kvitt, og barn med noen av disse bakteriene får ikke begynne i norske barnehager. Jeg gjentar: hold dere i Skandinavia Anonymous poster hash: 5203c...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå