Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Har prøvd gaviscon, love hearts osv, ingenting funker. Jeg har VONDT i spiserøret, sure oppstøt konstant. Sover nesten ikke, klarer ikke å konsentrere meg på jobb på grunn av smerter, halsbrann og søvnmangel. Noen som har råd? Har enda 12 uker å gå gravid :S Anonymous poster hash: ba7d3...027
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Gaviscon hjalp meg litt, knasket hele tiden. Vær obs de forhindrer jernopptaket i kroppen. Ellers har jeg hørt det hjelper å drikke fløte Ikke noe jeg klarte å drikke. Det blir borte med en gang du har født da (mest sannsynlig ikke søvnmangelen). Anonymous poster hash: d8442...f50
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Gaviscon hjalp meg litt, knasket hele tiden. Vær obs de forhindrer jernopptaket i kroppen. Ellers har jeg hørt det hjelper å drikke fløte Ikke noe jeg klarte å drikke. Det blir borte med en gang du har født da (mest sannsynlig ikke søvnmangelen). Anonymous poster hash: d8442...f50 Jeg kaster opp av melk, så det er ikke et alternativ dessverre. Kan kefir hjelpe? Det klarer jeg å få i meg, og biolamelk? Anonymous poster hash: ba7d3...027
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 En t-skje natron i et glass vann. Ikke drikk melk, men yougurt i steden. Melk må fordøyes annerledes og da blir det verre etterpå. Vær veldig nøye med hva du spiser, ikke brus, sjokolade, juice, fett og slikt. Er gravid i uke 39 og har samme problemet og fikk beskjed om det jeg skrev over på sykehuset. Anonymous poster hash: 3966c...c93
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 En t-skje natron i et glass vann. Ikke drikk melk, men yougurt i steden. Melk må fordøyes annerledes og da blir det verre etterpå. Vær veldig nøye med hva du spiser, ikke brus, sjokolade, juice, fett og slikt. Er gravid i uke 39 og har samme problemet og fikk beskjed om det jeg skrev over på sykehuset. Anonymous poster hash: 3966c...c93 Drikker ikke brus eller kaffe og spiser ikke sjokolade. Jeg kan liksom ikke unngå å spise fett i det hele tatt, det finnes jo i all mat. Problemet er også at jeg får halsbrann uansett hva jeg spiser - om jeg har spist to brødskiver med kokt tunge eller kokt skinke/ost eller om jeg har spist sterkt krydret mat. Effekten er den samme. Spiser siste gang kl 7 på kvelden, og våkner ofte om natta ved 2-3 tiden av forferdelig halsbrann. Da har man jo ikke spist på mange timer og all mat er fordøyd for lenge siden? Anonymous poster hash: ba7d3...027
Mor di! Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 For meg hjalp det bare å føde. Brukte sikkert tusenvis på Link (det eneste som hjalp), og brukte sikkert to dager på en pakke. Så føler med deg! Det gav seg faktisk ikke før dagen etter fødsel, var redd jeg hadde fått kronisk halsbrann, men det gikk heldigvis over. Kastet opp hver kveld pga det. En av mange svangerskapsplager, men det var nå verdt det😏
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 En spiseskje natron i et glass vann. Prøvde Link også da jeg var gravid nettopp, men det hjalp ikke så mye. Natron + vann var løsninga her! Anonymous poster hash: a7b78...6c8
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Sitt og sov! Kutt ut alt som gir sure oppstøt. Mange sier banan hjelper, jeg kunne overhode ikke spise det uten å få veldig vondt. Jeg spiste veldig få matvarer mot slutten av svangerskapet, likevel var jeg svært plaget. Det gikk over med en gang jeg haddefødt. Anonymous poster hash: 70935...9b9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Hva med en tur til legen ? Få omeoprazol eller ezomeprasol. ?? Du har hørt om lege fenomenet ikke sant? Anonymous poster hash: b44fa...941
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Nyco fruktsalt, funker som gull Anonymous poster hash: c3023...ce5
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Flytende gaviscon er mer effektivt enn tablettene eller så ville jeg tatt en tur til legen. Det finnes garantert sterkere midler som gravide kan ta
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Kun Novaluzid som har funket for meg de gangene jeg har vært gravid. Anonymous poster hash: 3eb25...f54
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Titralac. Funker fjell!! Det er syrenøytraliserende. fås på apotek. Det andre er slikt som bare legger et "lokk" over magesyren. Titralac er gull!!! Anonymous poster hash: 0aa3c...cfb
vetra Skrevet 12. januar 2015 #16 Skrevet 12. januar 2015 Hev sengeenden, slik at du sover med hodet høyere enn beina. Små opsjoner med havregrøt hjalp. Synes virkelig synd på deg. Husker hvor j det var. Kan trøste deg med at jeg ikke hadde plagene i neste svangerskap.
geitemarken Skrevet 12. januar 2015 #17 Skrevet 12. januar 2015 Ingenting som hjalp meg før jeg fikk presset ut den babyen. Heldigvis ingen halsbrann med nr 2, bare urolig bein som hadde samme effekt (altså null søvn). Jaja, er det ikke det ene så er det det andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå