Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Skal ha den på fredag, torsdag rekker jeg ikke lage den Anonymous poster hash: 0b3e5...136
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Kaker med krem bør lages samme dag som de serveres. Å bake den på onsdag er alt for tidlig. Anonymous poster hash: 02874...2c2
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Kaker med krem bør lages samme dag som de serveres. Å bake den på onsdag er alt for tidlig. Anonymous poster hash: 02874...2c2 som sagt så har jeg ikke mulighet for å lage det noe seinere enn onsdagen for på fredag gifter vi oss og da må vi ha den kaka, pluss på torsdag så går hele dagen bort til og hente mannen på jobb, og pynte opp i lokalet. Anonymous poster hash: 0b3e5...136
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Kaker med krem bør lages samme dag som de serveres. Å bake den på onsdag er alt for tidlig. Anonymous poster hash: 02874...2c2 som sagt så har jeg ikke mulighet for å lage det noe seinere enn onsdagen for på fredag gifter vi oss og da må vi ha den kaka, pluss på torsdag så går hele dagen bort til og hente mannen på jobb, og pynte opp i lokalet. Anonymous poster hash: 0b3e5...136 Jeg ville i alle fall ikke ha lagt på marsipanen før senest dagen i forveien. Onsdag er nok litt for tidlig å bake, men må du så må du. Anonymous poster hash: e84c3...4c2
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Da setter du bort jobben til boen andre eller baker noe uten krem. Man serverer ikke gamle kremkaker i bryllup. En ting er at det ikke smaker godt og ikke ser bra ut, men du kan ende opp bed syke gjester også. Det er en grunn til at mattilsynet har strenge regler om kremkaker. Anonymous poster hash: 02874...2c2
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Da setter du bort jobben til boen andre eller baker noe uten krem. Man serverer ikke gamle kremkaker i bryllup. En ting er at det ikke smaker godt og ikke ser bra ut, men du kan ende opp bed syke gjester også. Det er en grunn til at mattilsynet har strenge regler om kremkaker. Anonymous poster hash: 02874...2c2 Man blir ikke syk av å spise en kremkake som er laget for to dager siden, så sant den har stått ordentlig nedkjølt. Men kremen kan fort bli litt porøs og etterlate en "fet" følelse i munnen. Anonymous poster hash: e84c3...4c2
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Kaker med krem kan lages fem dager i forveien så lenge den står kaldt og pakket inn. Regler fra et av landets største bakeri. Kremkaker som kjøpes i bakerier og butikker er som regel aldri dagsferske Anonymous poster hash: 36f52...9c9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Kaker med krem kan lages fem dager i forveien så lenge den står kaldt og pakket inn. Regler fra et av landets største bakeri. Kremkaker som kjøpes i bakerier og butikker er som regel aldri dagsferske Anonymous poster hash: 36f52...9c9 Men så er det sjelden de er god heller da..... Anonymous poster hash: c0ff1...cc0
Hønemor30 Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Hvordan kake er dette da? bløtkake eller? Kan du ikke vente med å fylle den til torsdag kveld med krem? Det tar ikke lang tid å fylle en kremkake, så det gjør du raskt før du legger deg. Om det blir stress å bake kan du vel be noen om hjelp?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Hvordan kake er dette da? bløtkake eller? Kan du ikke vente med å fylle den til torsdag kveld med krem? Det tar ikke lang tid å fylle en kremkake, så det gjør du raskt før du legger deg. Om det blir stress å bake kan du vel be noen om hjelp? Det er en romkake.Jeg har ingen til å ta jobben for meg å må ha den på fredag. Anonymous poster hash: 0b3e5...136
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Da ville jeg ha bestilt en hos bakeriet og spurt om en av gjestene kunne ha plukket den opp på vei til bryllupet, for å være sikker. Du kan selvsagt lage de forskjellige delene på onsdag og evt fryse ned bunnene, men jeg ville ikke ha fylt kaken før samme dag den skal serveres, eller aller tidligst kvelden før. Vet ikke hvordan det går å fryse en ferdig romkake og hvordan den evt blir seende ut når den tiner, men kjenner at jeg ikke ville ha tatt sjansen på det eksperimentet på en såpass viktig dag. Kan du evt lage en annen kake som kan stå i fryseren og som du kan ta med deg i frossen tilstand til bryllupet? Anonymous poster hash: 7eb90...67c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Da ville jeg ha bestilt en hos bakeriet og spurt om en av gjestene kunne ha plukket den opp på vei til bryllupet, for å være sikker. Du kan selvsagt lage de forskjellige delene på onsdag og evt fryse ned bunnene, men jeg ville ikke ha fylt kaken før samme dag den skal serveres, eller aller tidligst kvelden før. Vet ikke hvordan det går å fryse en ferdig romkake og hvordan den evt blir seende ut når den tiner, men kjenner at jeg ikke ville ha tatt sjansen på det eksperimentet på en såpass viktig dag. Kan du evt lage en annen kake som kan stå i fryseren og som du kan ta med deg i frossen tilstand til bryllupet? Anonymous poster hash: 7eb90...67c Hvordan kake skulle det vært da? Anonymous poster hash: 0b3e5...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå