Gå til innhold

igangsetting. Noen med erfaring??????

Anbefalte innlegg

hei hei. er nå tilbake her. Etter forje kontroll sist fredag, alt står bra til med veslo og har ingen tegn til sv. forgiftning. Er i dag 36+4 og jento veide 2340 gr. på siste undersøkelse. Alt sto bra til med ho, men er litt liten med tanke på hvor langt jeg har kommet. Siden forje sv. skap. hadde jeg sv. forgiftening.

Skal tilbake nå på fredag og se hvordan det går, og at det no er planlagt igangsetting. enten samme dag eller til helgen eller neste uke. Alt kommer an på hvordan det står til med ho.

Så det jeg lurer på. Er det noen av dere som har erfaring med dette ??

Er litt nervøs, men skal ikke lat det ta overhånd over meg ;);)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144192309-igangsetting-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble igangsatt og er ikke noe farlig med det? Selvfølgelig er det jo best at barnet kommer av seg selv, men legene har bestandig svært gode grunner for igangsetting, dette er noe de vurderer nøye bestandig.

Jeg fikk først satt inn en ballong da den datt ut skulle jeg legges inn på føden..opp i alt tok hele fødselen med ballongen i ca 12 t :) lykke til da :)

Er litt spent nå er i uke 28

Skjønner du er spent jeg :) Ved mine to første fødsler var jeg forespeilet igangsettelse, men begge gangene kom babyen i tide for å slippe.

Fra vannet gikk fikk jeg 48 timer på meg til å føde før de ville sette igang i og med at fødselen ikke startet før etter 41 t var jeg kjempe spent og fikk ikke sove  :)

Med første var det pga tidlig vannavgang. Da var det snakk om modningspiller i som settes inn med gjevne mellomrom.

Venner av meg har blitt satt igang med Ballong og senere modnings gele. . 

Håper du får god info om ev igangsettelse på fredag

Lykke til

Jeg ble igang satt med drypp (altså hormon intravenøst) som førte til rier med det samme det kom i blodbanen. Det gikk helt fint det, og jeg hadde en veldig bra fødsel, men riene er noe mer "kunstige" vist nok enn når kroppen jobber naturlig selv. Det er jo jordmødrene som stiller dryppet og tilpasser mengden slik at du får passe lange pauser osv mellom riene. Masse lykke til! :-)

Ble satt igang pga overtid. Fikk piller, 20t fra første tablett til ungen var ute. Tok noen timer før det virkelig satte i gang, men da gikk det ganske hardt for seg. Vet ikke hvordan det hadde vært om det startet av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...