Gå til innhold

Dere som har mistet sent i 1.trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga gravid symptomene seg før dere abortere? Merket dere at noe var galt? Uvanlige smerter?

Skrevet

Min spontanabort startet den 8. januar, da var jeg 11 fullgåtte uker. Jeg tenkte at spottingen ikke var noe verre enn, ja en spotting rett og slett. Men så hadde jeg plutselig ikke ømme pupper (hatt det siden uke 3), øm mageregion, eller kvalme lengre. Hadde dog ingen smerter. 

Smertene kom igår, de kan sammenlignes med sterke rier. Idag har jeg gått over til kun stor blødning, men ikke fullt så store smerter. 

Jeg fikk en dårlig magefølelse rett og slett, og fikk kommet inn til gyno på sykehuset. Der så de at utviklingen hadde stoppet i uke 6, men at kroppen hadde hatt for seg å "være gravid" til nå, altså uke 12-13.

Det kan jo forekome blødninger som ikke er en SA, men det er fint å få dratt inn til sykehuset sånn at du kan utelukke andre ting. Ikke godt å gå rundt med usikkerhet.

Lykke til <3 

Skrevet

Min spontanabort startet den 8. januar, da var jeg 11 fullgåtte uker. Jeg tenkte at spottingen ikke var noe verre enn, ja en spotting rett og slett. Men så hadde jeg plutselig ikke ømme pupper (hatt det siden uke 3), øm mageregion, eller kvalme lengre. Hadde dog ingen smerter.

Smertene kom igår, de kan sammenlignes med sterke rier. Idag har jeg gått over til kun stor blødning, men ikke fullt så store smerter.

Jeg fikk en dårlig magefølelse rett og slett, og fikk kommet inn til gyno på sykehuset. Der så de at utviklingen hadde stoppet i uke 6, men at kroppen hadde hatt for seg å "være gravid" til nå, altså uke 12-13.

Det kan jo forekome blødninger som ikke er en SA, men det er fint å få dratt inn til sykehuset sånn at du kan utelukke andre ting. Ikke godt å gå rundt med usikkerhet.

Lykke til <3

Trist å høre du har mistet, Newt......

Dette du beskriver er vel så vidt jeg vet det som kalles en MA. Jeg vet det er en tråd inne på Bli Gravid for de som har mistet i MA eller SA - det ser ut som en fin tråd der du kan møte flere som har vært gjennom det samme som deg.

Anonymous poster hash: 4549a...923

Skrevet

Lykke til <3

Takk for at du deler❤️

Har selv hatt tre sa, men mellom uke 4-6. Er nå i uke 9, så det nærmer seg sikkert!

Jeg føler meg vel ganske trygg, men er jo alltid en usikkerhet før man har kommet over de magiske 12 ukene. Føler egentlig at hele graviditeten min er et under da vi har prøvd i ni måneder på å få dette lille vidunderet! Skal til legen i morgen å få henvisning til ul, så får vel bare krysse fingrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...