Gå til innhold

Oppvaskmaskin med bestikkurv eller bestikkskuff?

Anbefalte innlegg

Bygger nytt kjøkken og har bestilt nye hvitevarer. Hadde endt på en oppvaskmaskin med bestikkskuff. Nå viser det seg at Elkjøp ikke kan levere den i tide. De tilbyr en Siemens som i utgpkt er 600kr dyrere. Den har tradisjonell bestikkurv,men andre gode finesser, bla litt bedre tørkefunksjonalitet.  Vente noen dager på den med skuff eller er tradisjonell bestikkurv like bra?

Anonymous poster hash: da3a3...a73

Fortsetter under...

Annonse

Uten tvil kurv! Lettere og kjappere å plassere bestikket og ikke minst lettere å tømme når man bare kan løfte ut kurven og ta den med bort til bestikk-skuffen. Legge gafler og slikt sirlig på plass mellom rillene i en skuff er bare irriterende

Anonymous poster hash: 5451d...559

Hadde ikke brydd meg så mye før, men nå har min lille minimann på 11 mnd har lagt sin elsk på oppvaskmaskinen ;)

Skulle jeg tatt valget idag hadde jeg valgt skuff i tillegg til kurv (tror det finnes?) så jeg kunne lagt de skarpeste knivene (pun intended!) i den skuffen. 

Og enig med de som sier Miele :)

Kurv! Vi har akkurat kjøpt ny maskin, og det var en av tingene vi var helt enige om at vi ville ha. Jeg kan aldri se for meg at noen av oss her hjemme hadde lagt en og en teskje pent i rillene hver eneste dag. De hadde nok blitt slengt hulter til bulter etter to dager, og da tror jeg faktisk at det blir renere i en kurv.

Annonse

Skuff! Etter at vi fikk maskin med skuff har vi aldri vært plaget med bestikk som ikke blir ordentlig rent. Og det tar altså ikke SÅ lang tid å legge fra seg gaffelen i en skuff ift å putte den i en kurv altså... Hvis man er litt lur og ordner seg et system for hvor man legger fra seg gafler, kniver og skjeer i skuffen så går det fort å rydde ut av den også. 

Ser mange sverger til Miele. Vi så på det, men synes de er uforholdsmessig dyre ift hva man får for pengene. Når vi skulle kjøpe maskin fikk vi toppmodellen til Bosch for samme pris som en mye "lavere" modell fra Miele. Vi har ikke angret for å si det sånn. 

Anonymous poster hash: 03b8a...5e7

Helt klart skuff! Vi har system så knivene, skjeene osv har egen plass. Slipper å ta ut ett og ett bestikk når oppvasken er ferdig. Grabber bare feks alle knivene i en hånd og legger på plass. Mye lettere enn kurv.

Anonymous poster hash: 73dcb...d9d

Gjest Hercule Poirot

Helt klart skuff. Med litt system i hvor ting legges, så går det raskt både inn og ut av maskinen. Går aldri tilbake til kurv. Har kurv i maskinen på hytta, og tenker nesten hver gang jeg bruker den at pokker heller, hvorfor er det ikke skuff her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...