Gå til innhold

Geilomo barnesykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært der med barnet sitt? Vår sønn har blitt henvist dit p.g.a. astma, og jeg lurer derfor på om noen vet om vi foreldre kan dele oppholdet mellom oss? Altså at far er der i tre uker og jeg er der i to uker. Vi har et barn til med spesielle behov, så det beste for oss vil være å dele det opp på denne måten, men er usikker på om det lar seg gjøre.

Anonymous poster hash: 792e5...024

Fortsetter under...

Skrevet

Veldig glad for at ingen har syke barn her inne altså :) , men er det noen som har peiling?

HI

Skrevet

Ville tro det gikk å dele. Står på nettsiden at de tilbyr at begge er der også så da er de nok så fleksibile at dere kan bytte underveis.

Har selv et handicap og selv på opphold for mange år siden kunne foreldre bytte på å være der.

Anonymous poster hash: 908e2...7a4

Skrevet

Hei.

Jeg har selv Vært på geilomo mange ganger som barn. Heldige gutten din som skal dit.

Det er et fantastisk opplegg og gutten din kommer til å få en opplevelse for livet :-)

Da jeg var der var foreldrene mine på besøk I helgene. De var der aldri I ukedagene, det hadde ikke Vært vits I heller for det skjedde så mye hele tiden :-) Dere kan Være der når dere vil altså og om det er du eller far som er der bestemmer dere helt selv. Vet ikke om det fortsatt er slik, ca 15 år siden jeg var der :-)

Vet du ikke fikk svar på det du spurte om, men måtte bare benytte anledningen til å skryte litt over stedet ;-)

Anbefaler det til alle som har barn med Astma :-)

Anonymous poster hash: adf4d...bb3

Skrevet

Takk for svar :) Det er slik i dag at en av foreldrene er der hele tiden barnet er der, men barna sover på egen sovesal. Vet det er kurs for foreldrene i starten og på slutten, og at den foreldrene som er der er med på oppfølging og samtaler med helsepersonell. Det er derfor jeg ble litt usikker på om det ble rotete med bytte av forelder underveis ;)

Vi har som sagt et barn med spesielle behov som skal i barnehagen, og mannen har litt problemer med å være fem uker borte fra jobb....da blir det mye overtid i etterkant for å si det slik...

Skrevet

Et barn jeg kjenner er der nå. Hun forteller at barna sover på dobbeltrom og at foreldrene kan besøke i helgene.

Anonymous poster hash: ca6dd...224

Annonse

Skrevet

Foreldrene sover i et annet bygg enn det barna gjør ja, men de er der når det trengs :) Vi sender ikke vår niåring alene på et femukersopphold. Vet også at det er hytteutleie i nærheten slik at den av oss som er hjemme kan komme på besøk i helgene :)

Skrevet

Det er ikke vanlig at foreldre bor der nei, men ved spesielle behov kan foreldre få lov til å bo der. I og med at det ikke er vanlig, men kunn i spesielle tilfeller at foreldre bor der, vil det ikke spille noen rolle om dere bytter underveis, da foreldre ikke spiller en sentral rolle under oppholdet.

Anonymous poster hash: ca6dd...224

Skrevet

Det er ikke vanlig at foreldre bor der nei, men ved spesielle behov kan foreldre få lov til å bo der. I og med at det ikke er vanlig, men kunn i spesielle tilfeller at foreldre bor der, vil det ikke spille noen rolle om dere bytter underveis, da foreldre ikke spiller en sentral rolle under oppholdet.Anonymous poster hash: ca6dd...224

Det synes jeg var veldig rart, for jeg kjenner ingen per dags dato som har sendt barna dit alene. Mor eller far har bodd på foreldrehyttene/internatet sammen med foreldrene til ALLE de andre barna som har hatt opphold der. Barnelegen på sykehuset sa også at de ikke sendte barn dit alene, men at foreldrene fikk kurs/undervisning i løpet av oppholdet. Det er tross alt en del timer unna her vi bor, og som nevnt sender vi ikke en niåring alene bort i fem uker, og det gjør visst ikke barnelegen heller.

Skrevet

Det er vanlig at foreldre bor der - det er derfor man har foreldreboliger :) Har ikke vært der med barn, kun omvisning, men kjenner mange som har vært der. Det er nok ingen problem å bytte foreldre underveis. Man har og rett på pleiepenger eller noe slikt mens man er der med barna.

Anonymous poster hash: 4cb40...c1c

Skrevet

Det er vanlig at foreldre bor der - det er derfor man har foreldreboliger :) Har ikke vært der med barn, kun omvisning, men kjenner mange som har vært der. Det er nok ingen problem å bytte foreldre underveis. Man har og rett på pleiepenger eller noe slikt mens man er der med barna.Anonymous poster hash: 4cb40...c1c

Takk for svar, da satser vi på at bytte går greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...