Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange dager etter samleie man kan ta en graviditetstest og være sikker på resultatet? 

Jeg lider mest sannsynlig av pcos, da min mor har dette og jeg sliter med svært uregelmessig og sjelden menstruasjon. Derfor blir det vanskelig for meg å regne ut eggløsning og ellers vite når neste mens kommer.

Vi har ikke spesielt prøvd på å få barn, men vi ønsker oss dette. Den siste uka har jeg hatt mange svake graviditetstegn, og jeg har virkelig begynt å håpe. Selv om det mest sannsynlig bare er tegn jeg innbiller meg... Tok en test i dag, som dessverre viste seg å være negativt. Antar det er rundt 12-14 dager siden samleie.

Som sagt så lurer jeg på når jeg kan ta en graviditetstest og være sikker på resultatet? (Ikke når det KAN slå ut, men når prøven er sikker)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144191972-n%C3%A5r-kan-man-teste-positivt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En prøve blir aldri helt sikker på den måten du mener :-) jeg var gravid i uke 8 når jeg fikk min første positive graviditetstest. Var rett og slett kroppen min som produserte EKSTREMT lite hCG. Det sikreste er å gå til lege p ta blodprøve. Men siden du har uregelmessig mens så burde du la det gå et par uker til.

Temping er også kjenpelurt for de med uregelmessig mens/EL.

Ok.Da kan jeg fremdeles håpe litt til. Er bare så vanskelig å vente på å teste seg... blir utålmodig, og dess lengre det går dess mer skuffet blir jeg om testen er negativ. Skulle ønske symptomene jeg kjenner på kunne vert litt sterkere. Nå dras jeg mellom ønsket på at jeg er gravid og tanken på at jeg bare innbiller meg graviditetstegn.

Jaja, ønsk meg lykke til med ventinga...

14 dager etter eggløsning vil en graviditetstest vise et pålitelig svar for de aller aller fleste.

Anonymous poster hash: 3aa9c...163

Jepp, men man kan ha sex opptil fem dager før el og bli gravid, så rundt dag 19 etter samleie kanskje?

Anonymous poster hash: fd633...753

Annonse

Skjønner at dette kan være veldig individuelt. Får smøre meg med tålmodighet og vente en uke og to på ny test. I mellomtida håper jeg på sterker symptomer for å øke håpet :-)

Jeg testet positivt 8 dager etter el ;)

Så det er kjempe individuelt fra person til person ;)

Håper virkelig du tester positivt snart :):)

Tusen takk for det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...