Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Gjerne litt varme, men trenger ikke 35 grader. Kan være både charter og vanlig ferie. Jo billigere, jo bedre, men ingen krise om det koster litt. Anonymous poster hash: 21d60...252
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Sunwing Kallithea Anonymous poster hash: fa48d...c8b
Appelsinpiken Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Enig med den. Sunwing kallithea er e herlig plass
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Alcudia, mer charter blir det ikke:) Anonymous poster hash: 26f18...a2b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Enig med den. Sunwing kallithea er e herlig plass Jeg er ikke HI, men leter etter det samme :-) Sunwing Kallithea ser fint ut, men dere som har vært der, er dere mest på hotellområdet eller? Det ligger 4km fra lokalt sentrum står det. Jeg vil ikke ha all inclusive, men liker å gå på forskjellige steder for å spise, og generelt se meg litt rundt. Synes alle disse fine anleggene, SunWing og Blue village, ligger så langt fra allfarvei. Kunne tenkt meg et sted hvor det var fint for barna, men litt å gjøre for de voksne også, så helst i nærheten av en liten by. Noen som vet om noe slikt? Anonymous poster hash: cd736...e01
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Enig med den. Sunwing kallithea er e herlig plass Jeg er ikke HI, men leter etter det samme :-) Sunwing Kallithea ser fint ut, men dere som har vært der, er dere mest på hotellområdet eller? Det ligger 4km fra lokalt sentrum står det. Jeg vil ikke ha all inclusive, men liker å gå på forskjellige steder for å spise, og generelt se meg litt rundt. Synes alle disse fine anleggene, SunWing og Blue village, ligger så langt fra allfarvei. Kunne tenkt meg et sted hvor det var fint for barna, men litt å gjøre for de voksne også, så helst i nærheten av en liten by. Noen som vet om noe slikt? Anonymous poster hash: cd736...e01 Ingen restauranter i nærheten så anbefaler ikke dette om du ikke vil oppholde deg på området "Hele ferien". Anonymous poster hash: 34b77...3f7
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 Enig med den. Sunwing kallithea er e herlig plass Jeg er ikke HI, men leter etter det samme :-)Sunwing Kallithea ser fint ut, men dere som har vært der, er dere mest på hotellområdet eller? Det ligger 4km fra lokalt sentrum står det. Jeg vil ikke ha all inclusive, men liker å gå på forskjellige steder for å spise, og generelt se meg litt rundt.Synes alle disse fine anleggene, SunWing og Blue village, ligger så langt fra allfarvei. Kunne tenkt meg et sted hvor det var fint for barna, men litt å gjøre for de voksne også, så helst i nærheten av en liten by. Noen som vet om noe slikt?Anonymous poster hash: cd736...e01 Ingen restauranter i nærheten så anbefaler ikke dette om du ikke vil oppholde deg på området "Hele ferien". Anonymous poster hash: 34b77...3f7 Takk for svar, var i grunnen det jeg mistenkte :-) Leter videre! Anonymous poster hash: cd736...e01
Appelsinpiken Skrevet 10. januar 2015 #8 Skrevet 10. januar 2015 Sunwing arguineguin ligger midt mellom anfi del mar og arguineguin. Ikke langt å gå til noen av delene. Sunwing fanabe ligger vel midt i "byen" har jeg hørt fra folk som har vært der. Sunwing alcudia ligger rett på den lange stranda, og i gå avstand fra port de alcudia. I arguineguin har man vannsport aktiviteter på anfistranden, man kan ta taxi til badeland og delfinparken (husker ikke navnet i farta), men er ikke verdens mest spennende hotellområde. I kallithea er det ikke stort å gjøre like utenfor hotellområdet, men tror barna vil trives godt både i bassengene og på stranden. Det er ikke lange biten med taxi inn til gamlebyen i Rhodos by, og det finnes mange utflukter å være med på. Eventuelt kan man leie bil og se seg om på egenhånd. Avis har egen skranke/kontor på området.
overlord Skrevet 10. januar 2015 #9 Skrevet 10. januar 2015 Jeg hater slike ferieanlegg. Forstår heller ikke hvorfor man velger charter når når kan sette sammen tur selv for nesten halve prisen. Vi pleier ta utgangspunkt i en by hvor det går billige direktefly og som ligger i et land med kyst. Så finner vi et badested ikke så langt fra flyplassen. F. eks Roma, Barcelona, Tivat, Split, Zadar, Dubrovnik, Alicante, Nice, Venezia, Pula, Larnaca.
Gjest Skrevet 10. januar 2015 #10 Skrevet 10. januar 2015 Kallithea Perfekt. En liten taxitur unna gamlebyen. Spiser billig og bra der inne. Eller alt er relativt ang hva som er billig
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #11 Skrevet 10. januar 2015 Likte oss ikke på Kalithea rhodos. Mallorca vil jeg heller anbefale:) Anonymous poster hash: 7999b...3bb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #12 Skrevet 10. januar 2015 Sicilia var supert 🇮🇹 Anonymous poster hash: eabf6...3d3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #13 Skrevet 10. januar 2015 Jeg hater slike ferieanlegg. Forstår heller ikke hvorfor man velger charter når når kan sette sammen tur selv for nesten halve prisen. Vi pleier ta utgangspunkt i en by hvor det går billige direktefly og som ligger i et land med kyst. Så finner vi et badested ikke så langt fra flyplassen. F. eks Roma, Barcelona, Tivat, Split, Zadar, Dubrovnik, Alicante, Nice, Venezia, Pula, Larnaca. Vi har aldri prøvd charter før, og tenkte at det kunne være greit å prøve. Har ikke noe stort behov for å oppleve mye, men ønsker å slappe av og tilbringe tid sammen som en familie. Min erfaring er at ferie som regel blir mye dyrere enn man har sett for seg, og tenkte derfor at det kunne ha vært greit med all inclusive. Finner turer for oss fire på et fire/femstjernes hotell med badeland, all inclusive i to uker for 34k. Kan ikke forstå hvordan jeg kan få det billigere ved å bestille selv? Sjekket priser til Riga f.eks. 20k bare i fly! Hvordan finner jeg ut hvilke byer det er billige flyreiser til? Bor i Trondheim. Hi Anonymous poster hash: 21d60...252
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #14 Skrevet 10. januar 2015 Sunwing Alcudia beach, ingen vits å fly helt til Granca eller Tenerife midt på sommeren. Ta Sunwing inclusive, ikke all inclusive så kan dere ut å spise to dager om dere vil. Anonymous poster hash: 8fd62...1ef
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #15 Skrevet 10. januar 2015 Her blir det Danmark til sommeren. Lot ungene bestemme, vi spurte hva de hadde lyst til denne sommeren og svaret var enstemmig, Lalandia. Vi kunne reist til syden, men ungene her synes det er for varmt, de liker ikke den ekstreme sommervarmen. Opplevelsene i Danmark er jo like bra når det ikke er varmen man reiser etter. Vi tar bilen med og har Billund som base, Legoland er gratis med i pakkeprisen så vi kan koste på oss en park til. I år vil de til Fårup. Det er en kort biltur til det meste i Danmark, vi koser oss der http://www.colorline.no/batreise_med_overnatting/lalandia_feriesenter_i_billund Anonymous poster hash: a32b6...b08
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 10. januar 2015 #16 Skrevet 10. januar 2015 Jeg hater slike ferieanlegg. Forstår heller ikke hvorfor man velger charter når når kan sette sammen tur selv for nesten halve prisen. Vi pleier ta utgangspunkt i en by hvor det går billige direktefly og som ligger i et land med kyst. Så finner vi et badested ikke så langt fra flyplassen. F. eks Roma, Barcelona, Tivat, Split, Zadar, Dubrovnik, Alicante, Nice, Venezia, Pula, Larnaca. Vi har aldri prøvd charter før, og tenkte at det kunne være greit å prøve.Har ikke noe stort behov for å oppleve mye, men ønsker å slappe av og tilbringe tid sammen som en familie. Min erfaring er at ferie som regel blir mye dyrere enn man har sett for seg, og tenkte derfor at det kunne ha vært greit med all inclusive. Finner turer for oss fire på et fire/femstjernes hotell med badeland, all inclusive i to uker for 34k. Kan ikke forstå hvordan jeg kan få det billigere ved å bestille selv? Sjekket priser til Riga f.eks. 20k bare i fly! Hvordan finner jeg ut hvilke byer det er billige flyreiser til? Bor i Trondheim. Hi Anonymous poster hash: 21d60...252 Fly fra Trondheim-Split tur retur for 2 voksne og 2 barn koster totalt 8094kr (mandag 20.07-03.08) med norwegian 11244kr samme reise med dato lørdag 11.07-25.07. Dyrere å reise fredag-søndag og fellesferien er ofte dyrere. Så bestiller du hotell utenom, for eksempel lowcostholidays.no eller trivago.no Jeg bestiller alltid fly og hotell hver for seg, er masse penger å spare. Et år bodde vi på 4 stjerners hotell med all inclusive i 10 dager for 4000kr for 2 voksne og to barn, 200 m fra stranden. Hvilke uker er det dere har tenkt å reise da?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #17 Skrevet 10. januar 2015 Jeg hater slike ferieanlegg. Forstår heller ikke hvorfor man velger charter når når kan sette sammen tur selv for nesten halve prisen. Vi pleier ta utgangspunkt i en by hvor det går billige direktefly og som ligger i et land med kyst. Så finner vi et badested ikke så langt fra flyplassen. F. eks Roma, Barcelona, Tivat, Split, Zadar, Dubrovnik, Alicante, Nice, Venezia, Pula, Larnaca. Vi har aldri prøvd charter før, og tenkte at det kunne være greit å prøve.Har ikke noe stort behov for å oppleve mye, men ønsker å slappe av og tilbringe tid sammen som en familie. Min erfaring er at ferie som regel blir mye dyrere enn man har sett for seg, og tenkte derfor at det kunne ha vært greit med all inclusive. Finner turer for oss fire på et fire/femstjernes hotell med badeland, all inclusive i to uker for 34k. Kan ikke forstå hvordan jeg kan få det billigere ved å bestille selv? Sjekket priser til Riga f.eks. 20k bare i fly! Hvordan finner jeg ut hvilke byer det er billige flyreiser til? Bor i Trondheim. Hi Anonymous poster hash: 21d60...252 Fly fra Trondheim-Split tur retur for 2 voksne og 2 barn koster totalt 8094kr (mandag 20.07-03.08) med norwegian 11244kr samme reise med dato lørdag 11.07-25.07. Dyrere å reise fredag-søndag og fellesferien er ofte dyrere. Så bestiller du hotell utenom, for eksempel lowcostholidays.no eller trivago.no Jeg bestiller alltid fly og hotell hver for seg, er masse penger å spare. Et år bodde vi på 4 stjerners hotell med all inclusive i 10 dager for 4000kr for 2 voksne og to barn, 200 m fra stranden. Hvilke uker er det dere har tenkt å reise da? Tusen takk for svar! Mannen min er professor på NTNU og jeg er selvstendig næringsdrivende, så vi kan reise når som helst fra 1. Juli til 15. August. Søkte på Gdansk, men så at det ikke var så varmt der, så spørs om det utgår. Vil jo gjerne ha sommervær når vi er på ferie 😜 Er Split å anbefale? Anonymous poster hash: 21d60...252
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 11. januar 2015 #18 Skrevet 11. januar 2015 Jeg hater slike ferieanlegg. Forstår heller ikke hvorfor man velger charter når når kan sette sammen tur selv for nesten halve prisen. Vi pleier ta utgangspunkt i en by hvor det går billige direktefly og som ligger i et land med kyst. Så finner vi et badested ikke så langt fra flyplassen. F. eks Roma, Barcelona, Tivat, Split, Zadar, Dubrovnik, Alicante, Nice, Venezia, Pula, Larnaca. Vi har aldri prøvd charter før, og tenkte at det kunne være greit å prøve.Har ikke noe stort behov for å oppleve mye, men ønsker å slappe av og tilbringe tid sammen som en familie. Min erfaring er at ferie som regel blir mye dyrere enn man har sett for seg, og tenkte derfor at det kunne ha vært greit med all inclusive. Finner turer for oss fire på et fire/femstjernes hotell med badeland, all inclusive i to uker for 34k. Kan ikke forstå hvordan jeg kan få det billigere ved å bestille selv? Sjekket priser til Riga f.eks. 20k bare i fly! Hvordan finner jeg ut hvilke byer det er billige flyreiser til? Bor i Trondheim. Hi Anonymous poster hash: 21d60...252 Fly fra Trondheim-Split tur retur for 2 voksne og 2 barn koster totalt 8094kr (mandag 20.07-03.08) med norwegian 11244kr samme reise med dato lørdag 11.07-25.07. Dyrere å reise fredag-søndag og fellesferien er ofte dyrere. Så bestiller du hotell utenom, for eksempel lowcostholidays.no eller trivago.no Jeg bestiller alltid fly og hotell hver for seg, er masse penger å spare. Et år bodde vi på 4 stjerners hotell med all inclusive i 10 dager for 4000kr for 2 voksne og to barn, 200 m fra stranden. Hvilke uker er det dere har tenkt å reise da? Tusen takk for svar! Mannen min er professor på NTNU og jeg er selvstendig næringsdrivende, så vi kan reise når som helst fra 1. Juli til 15. August. Søkte på Gdansk, men så at det ikke var så varmt der, så spørs om det utgår. Vil jo gjerne ha sommervær når vi er på ferie 😜 Er Split å anbefale? Anonymous poster hash: 21d60...252 Jeg vet ikke om Split er til å anbefale, har aldri vært der. Bare så at det var nevnt her i tråden;) Holder meg til Norge og Tyrkia;) men så at du ikke ville ha det så altfor varmt så da utgår gjerne Tyrkia? Der kan det bli ganske varmt.
overlord Skrevet 11. januar 2015 #19 Skrevet 11. januar 2015 Split er flott, men er en ganske stor by. Se på Trogir. Bare 10 min fra flyplassen (nærmere enn Split) og en veldig fin by!
Elsa_Arendelle Skrevet 11. januar 2015 #20 Skrevet 11. januar 2015 Althea Beach på Kypros. Vår favorittferie så langt. Fyi; vi reiser ALDRI tilbake til Rhodos. Eller dvs. kanskje vi reiser tilbake til Rhodos etter at Hellas har fått orden på økonomien og fått pusset opp litt her og der. Det var veldig slitent overalt.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #21 Skrevet 11. januar 2015 Sicilia var supert 🇮🇹 Anonymous poster hash: eabf6...3d3 Enig. Vi var i Cefalu ifjor og koste oss stort. Ikke verdens navle, men fine strender, deilig vær og nyyyydelig mat. Anonymous poster hash: 99346...e70
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #22 Skrevet 11. januar 2015 Kan anbefale Mallorca både med og som barn. Enkelt, barnevennlig og ikke vanskelig å gjøre seg forstått. Maten varierer fra lokale spesialiteter til pasta og kjøttsaus, noe som er veldig greit om man har kresne barn Turistplasser er ofte enklere med barn etter min erfaring, fordi barna blir tilrettelagt for og inkluderes på en annen måte enn om man drar til en storby eller på en opplevelsesferie på egenhånd. Vi har store planer om å dra på mer aktive og eget oppsatte ferier etterhvert, men når barna er såpass små så synes ejg det er veldig trygt og godt med plasser som er barnevennlige. Vi bodde på sunwing resort i cala bona da jeg var liten, men det er mange herrans år siden, så jeg vet ikke hvordan det er der nå. Trivdes veldig godt da jeg var der i alle fall. Med baby har vi vært i Soller, veldig koselig, og både gammel by og strandliv. Koselig togtur til Palma hvis man vil ha storbyliv, eller man kan ta taxi selvsagt. Det er lite som er langt å reise til på Mallorca, og hvis dere leier bil kan dere komme dere fram over alt. Anonymous poster hash: 1b092...280
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå