Gå til innhold

Hvordan rengjører dere dobørsten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den blir ikke brukt så ofte her faktisk. Men jeg vasker den også noen ganger slik at jeg setter den i do. Heller ikke en flaske klorin over da!!

Jeg kjøper ofte ny på ikea og bytter ut hele dritten.

Kjøper ny til campingvogna før hver ferie, går ikke an å sette den i do på samme måte.

Kjøper ny. Har en sånn fra Ikea som man kan skru av og bytte den børstedelen. Det koster ikke mange kronene. Langt mer hygienisk enn andre alternativ (æææææææææsj).

Anonymous poster hash: 1d8d7...b5d

Er omtrent like billig å kjøpe ny.

Og æsj høres ekkelt ut å ta av børstehodet

Anonymous poster hash: 6e85f...ce0

Nå går den stangn ganske langt opp, så det er ikke bare børsten. Mindre ekkelt enn alternativene, men joda jeg har på engangshansker når jeg skrur den av (les;gubben).

Anonymous poster hash: 1d8d7...b5d

Den blir da vasket hver gang den blir brukt??

I alle dager...

Trodde jeg også..... Men jeg må visst tro om igjen. Må innrømme at dette har jeg aldri tenkt over. Kveldens bombe:

Gikk plutselig opp for meg at jeg har hatt en dobørste i..... 17 år nå. Siden vi flyttet inn her. Har vasket doen hver uke altså.

Anonymous poster hash: 88606...20c

Haha æsj :P

I alle dager...

Trodde jeg også..... Men jeg må visst tro om igjen. Må innrømme at dette har jeg aldri tenkt over. Kveldens bombe:

Gikk plutselig opp for meg at jeg har hatt en dobørste i..... 17 år nå. Siden vi flyttet inn her. Har vasket doen hver uke altså. Anonymous poster hash: 88606...20c

Lover å kjøpe ny så snart butikkene åpner på mandag. Noen som kan anbefale merke?

I alle dager...

Gikk plutselig opp for meg at jeg har hatt en dobørste i..... 17 år nå. Siden vi flyttet inn her. Har vasket doen hver uke altså. Anonymous poster hash: 88606...20c

Lover å kjøpe ny så snart butikkene åpner på mandag. Noen som kan anbefale merke?

Samma det. Dobørste er dobørste. ;) 

Anonymous poster hash: 304a7...df1

Annonse

Setter den nedi do, og heller på en hel flaske klorin. Lar den stå slik i minst 15 minutter. Da er den hvit og ren igjen, og bakteriene drept. Bytter den ut med en ny ca hver 3 mnd. Vasker den slik en gang i uken

Anonymous poster hash: 43461...f9e

Den flasken med klorin koster deg mer enn en ny dokost gjør.........

Anonymous poster hash: a59f8...5be

Setter den nedi do, og heller på en hel flaske klorin. Lar den stå slik i minst 15 minutter. Da er den hvit og ren igjen, og bakteriene drept. Bytter den ut med en ny ca hver 3 mnd. Vasker den slik en gang i uken

Hvordan får du den møkkete om du gjør sånn en gang i uka?

Anonymous poster hash: 1fc06...3fc

Jeg kjenner at jeg er mer rystet over hun som bruker en flaske klorin for å rengjøre dobørsten enn hun som har hatt den samme i 17 år.

Jeg skyller av den i det jeg trekker ned i det på nytt og skifter den ut når den er moden for utskiftning som ikke er så ofte som hver 3. måned.

Endret av geitemarken

En flaske klor i uken? :o

Du tenker ikke på miljøet?

Anonymous poster hash: 9f7ea...b0d

Og ikke bare det, men det er jo totalt bortkastet! Holder med en skvett! For åikke snakke om helseskadelig! Den klorinen som fordamper ut i luften er jo etsende og derfor veldig irriterende på slimhinnene! En helflaske mål bety ekstremt sterk lukt på badet, for å ikke snakke om at hele huset må lukte!

Ikke bra!

Og ikke bare det, men det er jo totalt bortkastet! Holder med en skvett! For åikke snakke om helseskadelig! Den klorinen som fordamper ut i luften er jo etsende og derfor veldig irriterende på slimhinnene! En helflaske mål bety ekstremt sterk lukt på badet, for å ikke snakke om at hele huset må lukte!

Ikke bra!

Bare sånn, er dobørster så mye mer miljøvennlig, siden det er greit å kaste 4-6 av dem i året??

Anonymous poster hash: 345a9...d32

Annonse

Hmmm... En hel flaske klorin er dyrere enn en ny dobørste😉

Anonymous poster hash: 18ca2...281

Ææsj dobørste er det ekleste jeg vet. Det verste jeg har opplevd med den var at minsten veltet den slik at d rant litt bæsjevann utover badgulvet. Holdte på å svime av.. 😷 Skyller den når jeg skyller ned, heller litt såpe i beholderen i ny og ne og glemmer at den eksisterer.. Kjøper ny når den er ekkel.

Ikke så miljøvennlig å kjøpe ny børste i eninga heller.

Klorin dreper bakterier så skjønner ikke hvorfor folk føler de må kjøpe ny hele tiden.

Anonymous poster hash: c192a...5e3

KJØP NY! 

Jeg klorer doen flere ganger i uka, og bruker dobørsten i klorinvannet. Jeg vil neppe kalle det å vaske dobørsten, men mer enn det nekter jeg å vaske den. Den skiftes ut med det samme det er tegn til slitasje eller skit på den, men stort sett skiftes den ut før den tid, da de stort sett ser flunkende nye ut, selv etter solid bruk... Skiftes en gang i måneden, ca. 

Anonymous poster hash: 399c5...8a9

KJØP NY!

Jeg klorer doen flere ganger i uka, og bruker dobørsten i klorinvannet. Jeg vil neppe kalle det å vaske dobørsten, men mer enn det nekter jeg å vaske den. Den skiftes ut med det samme det er tegn til slitasje eller skit på den, men stort sett skiftes den ut før den tid, da de stort sett ser flunkende nye ut, selv etter solid bruk... Skiftes en gang i måneden, ca.

Haha, det er jo dritt og bakterier på den etter en gangs bruk!

Skal ha en helt ren dobørste så må man jo bytte ut med en gang den er brukt.

Skyller børsten etter jeg har vasket doen og har en liten skvett med klorin oppi børsteholderen. 

Det er uansett begrenset hvor skitten doen er når jeg vasker den. Sånn som enkelte skriver her skulle man tro hele skåla var dekket av brunt, inntørket belegg. 

Anonymous poster hash: 149e0...0b2

HI her.

Jeg er opptatt av miljøet så å kjøpe en drøss billige dobørster er uaktuelt.I tillegg så har jeg dyre dobørster fra Vipp som ikke koster 8 kr stk å skifte ut. Jeg tror jeg går for å "rengjøre" børsten i doen en gang i uka, dog ikke med en HEL flaske klorin. (:o), for deretter å kjøpe ny refill når børsten ser slitt ut.

Forøvrig morsomt å se at dette er et emne som engasjerer. ;)

Anonymous poster hash: cc40a...310

Ikke bra!

Bare sånn, er dobørster så mye mer miljøvennlig, siden det er greit å kaste 4-6 av dem i året??

Det er mye mer miljøvennlig å kaste 4-6 dobørster i året enn å helle en hel flaske Klorin i dass hver uke, ja. Det skjønner vel du også...

Der jeg bor ville dobørsten blitt restavfall, og deretter brent og blitt til biodiesel for busser i byen. Klorinen går rett ut i kloakken, og deretter ut i naturen...

HI her.

Jeg er opptatt av miljøet så å kjøpe en drøss billige dobørster er uaktuelt.I tillegg så har jeg dyre dobørster fra Vipp som ikke koster 8 kr stk å skifte ut. Jeg tror jeg går for å "rengjøre" børsten i doen en gang i uka, dog ikke med en HEL flaske klorin. (:o), for deretter å kjøpe ny refill når børsten ser slitt ut.

Forøvrig morsomt å se at dette er et emne som engasjerer. ;)

Anonymous poster hash: cc40a...310

Hva er egentlig poenget med å ha dyre designerdobørster?

KJØP NY!

Haha, det er jo dritt og bakterier på den etter en gangs bruk!

Skal ha en helt ren dobørste så må man jo bytte ut med en gang den er brukt.

Jeg skjønner ikke helt hvilken del av innlegget mitt du kommenterer her. Jeg vet da at den blir skitten etter bruk... Jeg mente bare at siden jeg klorer flere ganger i uka (og bruker dobørsten i klorvannet), ser den helt ny (ren og hel) ut etter en dovask, men at jeg skiftet børsten ut månedlig selv om den SER ren ut, nettopp fordi den selvfølgelig er full av skit man ikke ser med det blotte øyet... 

Ikke bra!

Nei. Men jeg har heller aldri sagt at jeg bytter 4-6 ganger i året ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...