Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Vi har gjort det slutt. I sommer skal vi fordele ferien med 2åringen (blir 2 i sommer). Hvor lenge i gangen kan mor være borte? Anonymous poster hash: 797c6...c16
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Hvor lenge VIL du være borte? Anonymous poster hash: 10166...efc
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Maks en uke. Anonymous poster hash: 4a965...6f2
Gjest Julia1984 Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 La oss vri problemstillingen....hvor lenge kan en pappa være borte? Mine barns pappa har en veldig god tilknytning til barna sine. Hvorfor handler alt bare om mor?
*Miss Marple* Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Her er pappa'n borte i to uker om gangen (offshorejobb) og det går helt fint for toåringen. Men lenger enn det hadde jeg ikke valgt.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 La oss vri problemstillingen....hvor lenge kan en pappa være borte? Mine barns pappa har en veldig god tilknytning til barna sine. Hvorfor handler alt bare om mor? Er du fjern? Det er jo ikke det som er spørsmålet her? De fleste to-åringer har en tettere tilknytning til mor, pga amming, permisjon og fordi det faktisk ER sånn at mødre er tettere på når ungene er små. Anonymous poster hash: 021d3...6d5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #8 Skrevet 10. januar 2015 La oss vri problemstillingen....hvor lenge kan en pappa være borte? Mine barns pappa har en veldig god tilknytning til barna sine. Hvorfor handler alt bare om mor? Med tanke på barnets alder har mor hovedomsorgen, dvs at det har noe å si hvor lenge mor er borte. Anonymous poster hash: 30254...4a5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #9 Skrevet 10. januar 2015 La oss vri problemstillingen....hvor lenge kan en pappa være borte? Mine barns pappa har en veldig god tilknytning til barna sine. Hvorfor handler alt bare om mor? Med tanke på barnets alder har mor hovedomsorgen, dvs at det har noe å si hvor lenge mor er borte. Anonymous poster hash: 30254...4a5 Jeg tipper de fleste mødre hadde blitt rimelig skuffet over hvor godt barna sine hadde klart seg uten dem. Noen bare liker å føle seg verdifulle, noen barn er utrygge bør ha tettere oppfølging, men et normalt barn klarer seg forbløffende bra uten omsorgspersonene sine. Anonymous poster hash: 699c1...e68
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #10 Skrevet 10. januar 2015 På den tiden var barnet mitt 1 uke hos far. Og vanlig annenhver helg samvær gjennom hele sommeren Anonymous poster hash: 4199d...585
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #11 Skrevet 10. januar 2015 1 uke Anonymous poster hash: 85064...7ea
Gjest Julia1984 Skrevet 10. januar 2015 #12 Skrevet 10. januar 2015 La oss vri problemstillingen....hvor lenge kan en pappa være borte? Mine barns pappa har en veldig god tilknytning til barna sine. Hvorfor handler alt bare om mor? Er du fjern? Det er jo ikke det som er spørsmålet her? De fleste to-åringer har en tettere tilknytning til mor, pga amming, permisjon og fordi det faktisk ER sånn at mødre er tettere på når ungene er små. Anonymous poster hash: 021d3...6d5 Amming? Mange 2 åringer som blir ammet eller? Var generelt et spørsmål for synes det skinner gjennom i tråder her at mødre ikke ser viktigheten i stabil og regelmessig samvær og kontakt med pappaene sine
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #13 Skrevet 10. januar 2015 Nå er jeg sammen med faren til barnet mitt, så jeg vet ikke om det lar seg gjøre praktisk ved et brudd, men jeg opplever at 3-4 dager er mer enn nok for min 2-åring. Da gir han faktisk uttrykk for savn, og "straffer" meg når jeg kommer tilbake. Og bare for å nevne det så er det akkurat det samme om faren er borte. Så om vi skulle gå fra hverandre tror jeg det beste (for vårt barn) hadde vært om vi fikk til samvær minst 2 ganger i uka. Men det blir kanskje vanskelig å få til noen skikkelig ferie som varer så kort... Jeg ville i allefall sagt maks en uke, men ideelt sett ikke fullt så lenge. Anonymous poster hash: 07389...209
Gjest Skrevet 10. januar 2015 #14 Skrevet 10. januar 2015 Tenker at 1 uke holder i den aldern der Var selv på ferie da nest minste var 2 år og gikk strålende. Snakket på telefon hver dag og kanskje du kan gjøre det også
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #15 Skrevet 10. januar 2015 Maks en uke. Anonymous poster hash: ce4f6...be5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #16 Skrevet 10. januar 2015 3-5 dager Anonymous poster hash: 25010...813
Dama på bygda Skrevet 10. januar 2015 #17 Skrevet 10. januar 2015 Dere som skriver at mor er tettest på barnet, dere mener tydeligvis alle? Her har b går to vært like tett på fra fødsel av. Jeg har ammet, men utenom det har vi deltatt like mye. Med førstemann begynte jeg i full jobb når hun var 3 mnd, med andremann er permisjonen delt likt. Er viktig at begge foreldre slipper til fra fødsel av. Men for en
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #18 Skrevet 10. januar 2015 Virker som at mange tror at små barn SKJØNNER at pappa er pappa, selvom de kanskje ikke noen gang har bodd sammen engang. Sier ikke at det er tilfelle her, men noen er jo så naive at de kjører på med flere uker ferie, med en pappa som kanskje ikke kjenner barnet engang. Skremmende! Men til HI; maks 1 uke! Anonymous poster hash: eadb2...e3a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #19 Skrevet 10. januar 2015 1 uke 😊 jeg har måtte ha mitt barn hos far en uke av gangen, siden han var 1,5 år. Når han ble 3 år, så ble det to uker hos far. Nå er han 4 og vi har fortsatt den 2-ukers ordningen. Dette er fordi far og mor bor langt fra hverandre. Så jeg har ham 5 uker, og så er han 2 uker hos far. Denne ordningen fungerer helt fint! Barnet vårt er utadvendt, trygg, selvsikker og føler alle kurver helt fint! Ingen fare! Barnet er hos en omsorgsperson, må du huske. Du sender jo ikke barnet bort til en villt fremmed 😊 Men siden barnet er 2 år, så vil jeg si 1 uke 😊👍 Anonymous poster hash: bed97...9f1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #20 Skrevet 10. januar 2015 Dere som skriver at mor er tettest på barnet, dere mener tydeligvis alle? Her har b går to vært like tett på fra fødsel av. Jeg har ammet, men utenom det har vi deltatt like mye. Med førstemann begynte jeg i full jobb når hun var 3 mnd, med andremann er permisjonen delt likt. Er viktig at begge foreldre slipper til fra fødsel av. Men for en Det er EN person her som har skrevet at mor er tettest på barnet, og hun skrev "de fleste". Ingen har sagt at det er sånn for alle. Uansett så er det naturlig å anta at HI har hovedomsorg siden hun spør hvor lenge mor kan være borte og ikke far. Har mor hovedomsorg så er barnet sannsynligvis mest knyttet til mor. Anonymous poster hash: 07389...209
NormaJean Skrevet 10. januar 2015 #21 Skrevet 10. januar 2015 1 uke 😊 jeg har måtte ha mitt barn hos far en uke av gangen, siden han var 1,5 år. Når han ble 3 år, så ble det to uker hos far. Nå er han 4 og vi har fortsatt den 2-ukers ordningen. Dette er fordi far og mor bor langt fra hverandre. Så jeg har ham 5 uker, og så er han 2 uker hos far. Denne ordningen fungerer helt fint! Barnet vårt er utadvendt, trygg, selvsikker og føler alle kurver helt fint! Ingen fare! Barnet er hos en omsorgsperson, må du huske. Du sender jo ikke barnet bort til en villt fremmed 😊 Men siden barnet er 2 år, så vil jeg si 1 uke 😊👍 Anonymous poster hash: bed97...9f1 Bare nysgjerrig altså men hva med skolestart?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #22 Skrevet 10. januar 2015 Jeg tenker at det er helt greit å dele opp ferien så barnet har f.eks 3 uker ferie med hver forelder. Men med et så lite barn ville jeg hatt samvær med barnet i den andres ferie. Om f.eks far har 3 uker ferie fra sin jobb og har barnet de ukene vill jeg hatt barnet på samvær minst 2-3 ganger i løpet av de 3 ukene. Ville ikke vært borte mer enn en uke fra et så lite barn. Anonymous poster hash: f5d50...a45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå