Gå til innhold

Hvilken uke er dere i og hvor mye (evt lite) har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uke 13+3 . Startvekt 70kg. Nå har jeg godt opp r kg. Allerede! Kos deg under svangerskapet å glem vekta ;) min motivasjon er å få trillet turer å trent litt etter lille er kommet til verden ;-)

Jeg synes dette vekt hysteriet tar litt av! Kos deg med magen! Er sikker på at du er en vakker gravid! :)

Jeg er fremdeles -1 fra startvekt. Jeg var nede i nesten -4, så den er på vei opp nå. Jeg er 19+4. 

Jeg veier meg 2-3 ganger i uken, jeg er litt manisk sånn... Men denne vektøkningen har skjedd på under en uke (!).

Annonse

Uke 17+5. Før ivf 56 kg. Før graviditet 58 kg. Nå 64 kg. Syns jeg har lagt på meg fort.

Men er fortsatt 3 kg. under der jeg startet med førstemann.

Men kilo får være kilo. Det kan man jobbe med etterpå.

Spise sunt, bevege oss og kose oss tror jeg er viktig :)

Anonymous poster hash: 85ea0...e31

Uke 21. Startvekt 73 kg, 77 nå.

Dette er 3. graviditet på 4,5 år, så jeg er litt lei av å fyke opp og ned i vekt.

Før jeg ble gravid med nr 1 veide jeg 60 kg. Gikk opp til 90. Etter at babyen ble født gikk jeg ned til 70 kg, dvs 10 kg mer enn utgangspunktet. Så ble jeg gravid med nr 2, og gikk opp til 90 kg igjen. Nå, før jeg ble gravid med nr 3, var startvekten 73. Tipper jeg lander på 90 kg igjen. Stakkars kroppen min.

Problemet mitt når babyen er født, er at jeg får så enormt mye melk. Bh-størrelsen min sist gang vippet 75J, og prøv å jogge med det, dere! :-/

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Så innmari vanskelig dette med vekt synes jeg ! Før sønnen min på syv år var jeg rundt 67 kg, en vekt jeg trivdes med. Når jeg fødte han var jeg godt over 100 kg. Slanket meg ned til 70 kg å fikk bukplastikk. Lovet meg selv å aldri bli så stor igjen. Men så la jeg på meg med årene, var 86 kg for noen år siden, slanket meg ned til 78 kg, men så havnet kiloene på igjen, jojoslanket siste årene og havnet som nevnt på 95 før graviditet. Er glad for at jeg bare har gått opp 4 kg enda, men vet jo at den største vektoppgangen gjerne kommer på slutten.

Håper bare jeg etter fødsel klarer å gå ned graviditetskilo og en del av det jeg hadde fra før av, med en liten en å trille turer med er det i allefall mye hyggeligere å gå turer :) Bukplastikken jeg fikk den gang etter graviditeten med min sønn regner jeg med var bortkastet med tanke på alle kiloene jeg har herpa den med :P

Er i uke 16. Gått ned 4 kg siden jeg ble gravid, og har ikke lagt det på meg igjen enda, så er nede på 56 kg nå. Elendig matlyst, håper det tar seg opp.

Anonymous poster hash: ce3f3...c02

Fikk barn i mars i fjor og la på meg totalt 25 kg. Hadde enorm appetitt, og alt smakte så ubeskrivelig godt! Disse kiloene rakk jeg å få av meg ganske lett til min nye graviditet i september, fordi apetitten forsvant med en gang, og bekkenløsningen også etter jeg fødte. Så nå er jeg 18 uker på vei, og veier 70 kg (opp 5 kg). Går turer og har den normale apetitten. Men kjenner det brått kan snu seg! I så tilfelle: hvor ofte er man gravid? Må jo "feire" litt og kose seg med den fine store magen! :-D

Endret av lica86

Uke 19 nå. Startvekt 62 kg. Gikk ned 6 kg i første trimester pga kvalme. Er 1 kg unna startvekt nå, så oppe på 61 kg. Fått igjen matlysten,så nå spiser jeg det jeg har lyst på og tenker ikke på vekta.

Anonymous poster hash: 5d9ae...60a

Annonse

Uke 26 og jeg har gått opp 10!! kg!! Gikk opp 20 kg forrige graviditet men gikk ned igjen 25 kg av å amme på 6 mnd. Krysser fingrene for at det samme skjer denne gangen. Har fra uke 5 hatt enorm apettitt begge graviditetene, så tror kroppen min rett og slett bygger seg opp til måneder med amming.

22 uker, gått opp 9 kg. Håper oppgangen bremser litt. Sist la jeg på meg 25+. Er bare 4 kg unna det jeg var på siste veiing før sist fødsel :P Tenker mest på at jeg ikke vil at kroppen skal få mer vekt og belastning enn nødvendig da jeg sliter med både rygg og bekken. 

Er  i uke 23 nå og har gått fra 54 kg og opp til 60...så nå begynner jeg å føle meg litt rundere i kantene her :)

Er tredjemann dette her og har lagt på meg 20 kg i de forrige svangerskapene, så stresser ikke. Skal nok få det fort av igjen:)

Er 3. gangs gravid og er nå i uke 13. Har gått opp to kg. Ser at det er store variasjoner her, så det finnes vel ingen fasit. Merkelig kombinasjon at man kan være syykt kvalm det ene øyeblikket, og ha ulvehunger i det neste :eeeh: . Føler meg nesten litt smårar..

Gravid med nr 2,gått opp 8,5 kg. Er 38 uker...

Leser at noen har erfart at man legger på seg mye på slutten. Forrige svangerskap la jeg på meg 3 kg fra uke 28 til barnet var født i uke 42.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...