Gå til innhold

Føler at jeg har dårlig tid!

Anbefalte innlegg

Føler sånn på at jeg skulle ha fått ferdig ting. Jeg mangler fortsatt kommode til babyen, babyklærne står på loftet, sammen med vogn, babyseng og bilstol, og jeg har ikke pakket fødebag. Barnerommet er ikke ferdig, vi må på ikea en tur og få tak i det siste før vi kan blir ferdige, og når det skal bli og hvor jeg skal få kreftene fra aner jeg ikke. 

Mannen mener jeg stresser, jeg er 35 uker på vei, men jeg har hele tiden hatt følelsen av at jeg ikke kommer til å gå til termin. Er for tiden sykemeldt og i veldig dårlig form, så jeg orker ikke (og skal ikke) gjøre så mye om dagen. Kanskje derfor at jeg kjenner litt ekstra på dette med tiden. Jula er endelig ryddet ut, men jeg har ikke fått vasket noe, og kassene med pynt og ting står i stabler i gangen. Overalt hvor jeg snur meg ser jeg ting jeg skulle ha gjort! 

Huff, måtte bare blåse ut litt her nå. Føler det er så masse som må gjøres, men jeg får ikke gjort det unna fort nok, og ser ingen ende på det akkurat nå. Noen andre som har det sånn? 

Anonymous poster hash: fc786...ff9

Fortsetter under...

Bestemm deg for at du skal gjøre en liten ting av disse tingene hver dag.. Litt hver dag å du skal se du kommer i havn..

Nyt ting mens du holder på, men for all del, ikke slit deg ut.. Lykke til i innspurten

Selv har jeg hatt klart ting i mange uker, gjør en liten husarbeid ting hver dag men nå går dagene alltid for seint, skulle ønske eg hadde spart litt av tingene som skulle vert gjort til nå i slutten.. Vente tiden blir så lang uten å ha nor å gjør..

Anonymous poster hash: bb92b...bb7

Syns også det er så mye som skulle vært gjort, men vogn, bilstol og seng står i kjelleren, det er jo egentlig bare å sette det sammen og på rett plass. Klærne er også i hus, og i dag fikk jeg endelig begynt å rydde i klesskapet! Planen er at knerten og knøtte deler skap, men da trengs det mer orden! :) I tillegg begynte jeg såvidt på fødebagen i dag, men det er jo nesten 4 uker til termin! Håper og tror at jeg kommer i havn med alt.

Så flinke dere er :) Virker som om dere har full oversikt! Jeg mangler struktur og en plan. Det er vanskelig å vite hvor langt kreftene strekker, så jeg får ikke lagt noen spesifikk plan på hva jeg skal gjøre på en dag. Plutselig er det slutt på kreftene og jeg er nødt til å legge meg nedpå en stund. Flere ganger får jeg ikke gjort mer på en dag. I dag har jeg levert i barnehagen og vært og handlet. Og det var det jeg fikk til, jeg var så gåen at jeg skalv da jeg kom hjem og magen vrengte seg i kynnere. Sov fire timer på sofaen og kom meg akkurat opp i tide til å lage middag. Så måtte jeg hvile igjen. Det er så uvant å føle meg så... udugelig! Sist var det full fart og god form helt fram til fødsel. Alt sto klart i flere uker før termin. 

Skal ta meg i nakken i morgen. Mannen har vært uvurderlig, jobbet to jobber og i tillegg hjulpet til masse hjemme. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten han! 

Skal gjøre som foreslått her, skrive en liste og prøve å få unna en ting hver dag. Om det så bare er en liten ting. Takk for godt råd! Første prioritet er å få hentet ned og vasket babytøyet så det er klart, og pakke fødebagen, det er det jeg skal fokusere på nå. Resten kan gjøres på kort tid og får i verste fall vente til etter at babyen har kommet. 

Lykke til i innspurten begge to :) 

Kjenner igjen følelsen ja, er også 35 uker på vei- men mye som mangler å få på plass. Tenk om denne babyen finner ut at den plutselig skal ut- da blir det jo litt kjip start, når ting ikke er på plass.

Men det er nok lurt å prøve å ikke stresse alikevel, ha det mest viktige på plass, så ordner det seg vel :) Fikk begynt å pakke ned i fødebagen, og da ble jeg mye roligere med engang!!

Så bra :) Godt å få senket skuldrene litt :)

Håper det skal bli roligere i hodet mitt også når jeg bare kommer i gang ;) Det er forferdelig å føle at det henger over, som du sier, tenk om babyen plutselig finner ut at den skal komme, og så er ingenting klart :P 

Men får prøve å tenke som så at barn har blitt født i tusenvis av år, og det er vel ikke alle som har hatt alt på stell før fødsel ;) Skal gå opp og finne fram bag nå, og pakke nedi noen ting før jeg legger meg, så får jeg ta litt mer i morgen ;) 

Annonse

Lurt å ha en liste, ja. Og så prioriterer man det som MÅ gjøres, evt setter bort noe til mannen (eller andre). Og merkelig nok så stopper ikke verden opp bare fordi man får et barn, noe kan også ordnes i etterkant. Men det hadde jo vært greit å føle seg ferdig og forberedt (OG uthvilt!) :)

Takk, ja det er det jeg satser på nå, at en del faktisk kan ordnes etter at babyen kommer ;) 

Har fått vasket det minste babytøyet (50-56), og funnet fram bag som skal med på sykehuset, så pakker jeg litt etter litt oppi der. Ikeaturen er planlagt, og har fått en medhjelper til å bli med, så da skal jeg nok klare det også ;) Fint å ha et sted å legge babytøyet, så det måtte egentlig bare prioriteres... Men nå er det underveis i alle fall!

Åh, det føles bedre allerede :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...