Gå til innhold

Åpne sparekonto til barn hvor far ikke kan ta ut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis man har felles foreldreansvar, går det ikke an å opprette konto som ikke far skal disponere. Opprett egne kontoer i ditt navn, så kan barna heller få de når de er voksne. Det er faktisk mye lurere, da kan du vente til de faktisk har bruk for pengene, så bruker de ikke opp pengene uken etter de fyller 18.

Anonymous poster hash: 0d813...886

I min nett-bank kan jeg opprette ulike konto som jeg vil. Kan også gi disse ulike konto de navn jeg vil, de står likevel i mitt navn. Vil tro at dette er vanlig i alle nett-banker.

Jeg ville ha opprettet konto slik, for så å ha gitt dem de ulike ungenes navn. Da står konto på deg, men det er lett å skille dem ;)!

Hvis man har felles foreldreansvar, går det ikke an å opprette konto som ikke far skal disponere. Opprett egne kontoer i ditt navn, så kan barna heller få de når de er voksne. Det er faktisk mye lurere, da kan du vente til de faktisk har bruk for pengene, så bruker de ikke opp pengene uken etter de fyller 18.

Jeg har konto til mitt barn som kun jeg disponerer, men far måtte skrive under på at kontoen kunne åpnes og at kun jeg disponerte.

Anonymous poster hash: 03ce1...20b

Annonse

Vi er gift, og barnet har konto som ikke kun en av oss kan ta ut av, begge må være med.

Anonymous poster hash: f98b6...206

Jeg kan ikke se en eneste grunn i verden til at du skal spare i barnas navn, det må være mye bedre å opprette en konto i egen navn med et fast trekk til og la barna få kunnskap og råderett over pengene ved en passende anledning (flytter hjemmefra, gifter seg, kjøper sin første bolig e.l.)

Anonymous poster hash: 121ee...e9a

Jeg er gift, men har som flere nevnte lenger opp så har jeg opprettet "bi konto" under hovedkonto og gitt dem navn etter ungenes navn. Siden vi er gift, og har felles konto så har han også tilgang til disse kontoene. Men hvis du gjøre det samme hos deg, så vil ikke barnas far ha tilgang til dem :)

Anonymous poster hash: 61880...1f4

Har også konto til barna som vi må ta ut penger penger sammen, er i mine øyne mest rett. Da kan vi begge spare trygt og ikke "låne av barnas kontoer. Ifølge dama i banken gjorde mange det desverre, og i et økonomisk uføre kan de ikke røre bankkontoen som er opp mot barnas fødselsnummer. Tryggeste er å ha i barnas navn og begge foreldrene kan spare men ikke ta ut.

Trist der foreldre låner penger og det skjer.

Anonymous poster hash: 57231...156

Vi sparer til barna i kontoer som ingen kan ta ut av. Kontoene er øremerket boligsparing.

Hvilken type konto er det? Foruten bsu trodde jeg at barn som blir 18 får råderett til alle sine kontoer og kan bruke som de vil.

Anonymous poster hash: e9a81...c3e

Annonse

Vi sparer til barna i kontoer som ingen kan ta ut av. Kontoene er øremerket boligsparing.

Hvilken type konto er det? Foruten bsu trodde jeg at barn som blir 18 får råderett til alle sine kontoer og kan bruke som de vil.

Anonymous poster hash: e9a81...c3e

Det er nesten som en BSU-konto for barn, alle banker har slike kontoer i dag

https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/sparekonto/barnas-boligkonto.html?WT.mc_id=PPC_brand-dnb-sparing_na_google_tekst_brand-barnas-boligkonto_dnb-boligsparing-barn_na_broadm&WT.srch=1&gclid=CP3s3va3h8MCFUHncgodFE8Alg

Anonymous poster hash: 121ee...e9a

Du må ha signatur av far, null problem.

Boligsparing for barn er vel omtrent det dummeste produktet som finnes. Er det virkelig folk som sparer til ungene sine uten å Google produktet de kjøper?!

Anonymous poster hash: 812c8...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...